Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

SirDIFalot skrev:Douglas har för mig, likt för många andra djurgårdare, varit en personlig favorit enda sedan han kom fram egentligen. Men man måste ju ändå erkänna att spelaren är slut när man sett honom. Han har genomgått ett enormt förfall. Det går inte att förneka. Känns fånigt att ljuga. Hans tid är förbi.

Så, förhoppningsvis sista inlägget jag skriver som inte håller Murrays namn. Orkar inte diskutera honom mer.
:lol:

Samma här dock, släpper hellre det.

Presentera något matnyttigt snart DIF.
Spela fult
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Förutom att han är för dålig så har han inte spelat match på över ett halvår. Vi skulle väl möjligen behöva en back när Norell och Englund är borta på jvm. Jag tycker inte det men kan förstå att man tycker så. Då är väl en matchotränad långsam 34-åring ett av de sämsta alternativen.
Sen när Norell och Englund kommer tillbaka så skulle han vara så jävla överflödig.
Användarvisningsbild
sparwen
Kontakt:

Inlägg av sparwen »

Fascineras över vad insatta många är på båda sidor när det gäller Dogge och Djurgården. Vart får ni all info ifrån?
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

sparwen skrev:Fascineras över vad insatta många är på båda sidor när det gäller Dogge och Djurgården. Vart får ni all info ifrån?
Det är väl allmänt känt att det här forumet har världens främsta hockeyexperter?
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Vikas skrev:
sparwen skrev:Fascineras över vad insatta många är på båda sidor när det gäller Dogge och Djurgården. Vart får ni all info ifrån?
Det är väl allmänt känt att det här forumet har världens främsta hockeyexperter?
Lite finare, lite bättre. 8)
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Bresse

Inlägg av Bresse »

Alla som begriper något om hockey här förstår väl att Dogge skulle tillföra en hel del i laget... Men folk verkar inte förstå att SHL inte är världens näst bästa liga längre utan på plats 4 i bästa fall.
Senast redigerad av Bresse den 2014-12-23 00:50:45, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Tvivlar på att AHL verkligen är bättre. Tycker de är svåra att klä jämföra. SHL är definitivt trea i så fall.
vr6power

Inlägg av vr6power »

Har märkt att på detta forum komiskt nog så är sirdifalot nå slags självutnämnd expert på allt. Spela ingen roll vad det handlar om han ska alltid ha rätt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

vr6power skrev:Har märkt att på detta forum komiskt nog så är sirdifalot nå slags självutnämnd expert på allt. Spela ingen roll vad det handlar om han ska alltid ha rätt.
+1
Expert.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

vr6power skrev:Har märkt att på detta forum komiskt nog så är sirdifalot nå slags självutnämnd expert på allt. Spela ingen roll vad det handlar om han ska alltid ha rätt.
Den här sortens kritik har jag aldrig riktigt begripit, det här är väl ett diskussionsforum? Att man argumenterar för sina egna åsikter är väl liksom tanken?
Kall-El skrev:Först och främst tror jag att Stoppel måste ge upp alla planer på att hitta en toppspelare villig att skriva på för 1.5 säsonger.

En spelare som Lander kanske kunde lockas till DIF på ett kontrakt säsongen ut inte minst genom löften om massor av speltid.

Hellre en på pappret spetsspelare säsongen ut jämfört med något halvdassigt på 1.5 säsonger.
Jag är beredd att hålla med, det är bra att KG vill satsa på något mer långsiktigt men som marknaden ser ut nu så får man inte vara kräsen. Varken Lander eller Regin känns särskilt aktuella just nu, vi får väl hoppas att fler KHL-klubbar börjar dumpa spelare och att vi kan plocka upp någon.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Till er som inte har ett vanligt jobb som kan sitta och titta på NHL nätterna igenom och äta ostbågar.

Vad har Jacob Josefson för roll i New Jersey?

Nu har jag enbart sett hans statistik och den verkar absolut inte så imponerande. Har ju knappt gjort några poäng alls sen han kom från oss. Förutom en knappt godkänd +/- statistik så måste det finnas något annat han gör bra?

Han känns spontant inte som något NHL-material även om jag förstår att han vill försöka så länge han tillåts. Tror personligen han spelar hos oss inom ett år.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Harold Camping skrev:Till er som inte har ett vanligt jobb som kan sitta och titta på NHL nätterna igenom och äta ostbågar.

Vad har Jacob Josefson för roll i New Jersey?

Nu har jag enbart sett hans statistik och den verkar absolut inte så imponerande. Har ju knappt gjort några poäng alls sen han kom från oss. Förutom en knappt godkänd +/- statistik så måste det finnas något annat han gör bra?

Han känns spontant inte som något NHL-material även om jag förstår att han vill försöka så länge han tillåts. Tror personligen han spelar hos oss inom ett år.
Just nu så är han skadad, vilket är synd då Devils hade 11 forwards på deras senaste träning.

J.J är en av få spelare som Devils kan vara nöjda med, han spelar i tredje/fjärde-linorna, han är bra på teka (mycket bra för att vara en Devils), han är snabb bra på att stressa/checka motståndarna, riktigt bra i BP, han har även avgjort en straffläggning.
J.J har spelat 25 matcher (1+2 3p) hans speltid ligger på allt från 9 min till 16 min.

Tror han har en bra chans i Devils då jag tror att det är en hel del "äldre" spelare som kommer att skeppas iväg, Devils behöver all snabbhet dom kan få.

Sedan så har J.J verktygen för att spela i en andra-lina också men tyvärr så vill tränaren & ägaren att pensionärerna ska spela där.

(Han ska fira jul med Adam Larsson, kanske så åker dom hem till Tallinder för att äta upp hans goda mat)
Användarvisningsbild
sparwen
Kontakt:

Inlägg av sparwen »

Bresse skrev:
Alla som begriper något om hockey här förstår väl att Dogge skulle tillföra en hel del i laget... Men folk verkar inte förstå att SHL inte är världens näst bästa liga längre utan på plats 4 i bästa fall.
Tänkte mer på det faktum att många kan döma ut ledningen och andra Dogge.
För de dömer väl inte ut folk bara genom vad de läser?
Känns som de är insatta och vet mer än vad som skrivs och från båda sidor. Eller? [WINKING FACE]
Using Tapatalk
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

pulverapa skrev:Tvivlar på att AHL verkligen är bättre. Tycker de är svåra att klä jämföra. SHL är definitivt trea i så fall.
NLA är bättre än SHL.

Jämför namnen:

http://www.eliteprospects.com/league.ph ... eason=2014

vs

Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mårten_ skrev:
pulverapa skrev:Tvivlar på att AHL verkligen är bättre. Tycker de är svåra att klä jämföra. SHL är definitivt trea i så fall.
NLA är bättre än SHL.

Jämför namnen:

vs

Det säger väl om lönenivåerna i Schweiz kontra Sverige. Klart toppspelarna hamnar där men ligan som helhet. Tror att en 3-4:e linare i Sverige är bättre än en du hittar i Schweiz.
Expert.
Låst