SirDIFalot skrev:Med tanke på att både Lander och Larsson är uppkallade nu kan vi nog utesluta till 100% att någon av dom skulle "tröttna" på situationen i AHL före ett transferfönster stänger.
Och DIF verkar ju inte jättesugen på någon nordamerikan.
Skulle jag gissa så tror jag att vi får börja hålla lite extra koll på vilka spelare som hänger löst i KHL, och då menar jag inte stjärnspelare som Engqvist.
Jag blir inte jätteförvånad om det inte blir någon alls till slut, men tar nog hellre någon medelmåttig än ingen alls. Så vi i alla fall kan avlasta Jocke lite grann.
det kommer väl en center från div1 eller HA strax efter nyår istället för att vi satsar på något vettigt.
Alltså, det är inte KG:s fel att marknaden är väldigt tunn just nu. SDA har nog rätt, vi måste få in något i alla fall, så Jocke avlastas. Felet ligger hos Challe som har haft en övertro på vår centersida.
pulverapa skrev:Alltså, det är inte KG:s fel att marknaden är väldigt tunn just nu. SDA har nog rätt, vi måste få in något i alla fall, så Jocke avlastas. Felet ligger hos Challe som har haft en övertro på vår centersida.
Manijock skrev:Tror tyvärr att det kan vara skeva världsbilder härinne snarare... "Det är ju för helvete Djurgården, här finns inga lik i garderoben"! De kan skatta sig lyckliga dock, supportrar som alltid tror gott om dem. Med kort minne! Personligen är jag skeptiker, och som sagt, det har hänt förr...
Återigen, vi får väl se vart den här soppan slutar. Tror det här skadar DIF mer än ni anar. Ni är bara intet ont anande lyckliga för att ni slipper se en spelare som inte matchar eran profil. Fine! Men men, den som lever får se...
Såhär har jag uppfattat situationen:
*Dogge väntar på kontrakt ifrån NHL och tränar med DIF i väntan på anbud
*DIF håller dörren öppen för Douglas ifall han inte får kontrakt
*Dogge får inget NHL-kontrakt, kontaktar förmodligen DIF och säger att han är redo att spela
*KG ger honom nobben
Om vi bortser från det rent sportsliga, när har DIF och KG gjort något fel? Vad hade varit ett rimligt agerande?
Lander nedskickad nu igen. Kanske ger han upp i och med det, men drar han till Europa känns ju inte precis vi som förstavalet.
Bättre kolla på mer realistiska alternativ:
Jim O'Brien - aldrig sett honom spela, men klubblös sen ett par veckor tillbaka. Har en hygglig meritlista och är framförallt center. 5 mål på 29 matcher i NHL för 2 år sedan. Prövat på spel i Europa och KHL. Bra ålder. Rightare.
Michael Keränen - stockholmsfödd finsk center som inte får chansen i NHL och vars kontrakt går ut efter denna säsong. En del matcher med finska landslaget i fjol. Bra ålder.
Jag tror säkert vi tidigare i somras var intresserade av dogge å gav han ett kontraktsförslag. Men han nobba å ville träna å komma till nhl istället. Sen har vi märkt att våra backar har klarat sig hittills å att vi i stort sett bara har skada på fernholm. Hade vi haft fler skador å fler spelare som ledning å tränare inte håller måttet så hade vi tagit in dogge. Men nu när han bara i samma klass som de vi har, så finns de ingen anledning att plocka in han. Ska vi ta in nåt på backen, så ska de vara nåt bättre framåt än vad vi har.
Så även om jag gärna ville ha in dogge så förstår jag hur kg å tränare har resonerat.
Nu är de bara att lämna dogge snacket å gå vidare.
järnkaminen82 skrev:Jag tror säkert vi tidigare i somras var intresserade av dogge å gav han ett kontraktsförslag. Men han nobba å ville träna å komma till nhl istället. Sen har vi märkt att våra backar har klarat sig hittills å att vi i stort sett bara har skada på fernholm. Hade vi haft fler skador å fler spelare som ledning å tränare inte håller måttet så hade vi tagit in dogge. Men nu när han bara i samma klass som de vi har, så finns de ingen anledning att plocka in han. Ska vi ta in nåt på backen, så ska de vara nåt bättre framåt än vad vi har.
Så även om jag gärna ville ha in dogge så förstår jag hur kg å tränare har resonerat.
komiskt att ens sätta Dogge i samma kategori som våra backar som gör misstag på misstag på misstag och ändå får speltid. Finns inte på världskartan att dem skulle komma upp i samma klass och stabilitet som Douglas. Alltid på rätt plats och vi behöver en jätte i försvaret eftersom tydligen så vet inte våra backar dem senaste åren hur man ens gör sig respekterad och sätta in rejäla tacklingar. Helt sjukt hur många på detta forum nekar honom bara pga hans fart.
Man får nog sluta ha sina jävla planer på just 1,5 år eller mer och börja inse att det handlar om att överleva den här säsongen så får det kosta vad det vill, gör något innan det är för sent.
Man känns så farligt nöjda med hur det har sett ut hittils, en känsla som är livsfarlig, börja ta in spelare nu och rusta upp för slutet, annars blir det kval.
Lander och Regin verkar ha skrivits av rätt tidigt. Dom tjänar för bra i AHL för att lockas till Europa. Kan flytta hem i sommar om dom inte får envägskontrakt igen.
Har för övrigt inte hört det där med 1,5 år på väldigt länge nu. Kan säkert vara bortblåst.
järnkaminen82 skrev:Jag tror säkert vi tidigare i somras var intresserade av dogge å gav han ett kontraktsförslag. Men han nobba å ville träna å komma till nhl istället. Sen har vi märkt att våra backar har klarat sig hittills å att vi i stort sett bara har skada på fernholm. Hade vi haft fler skador å fler spelare som ledning å tränare inte håller måttet så hade vi tagit in dogge. Men nu när han bara i samma klass som de vi har, så finns de ingen anledning att plocka in han. Ska vi ta in nåt på backen, så ska de vara nåt bättre framåt än vad vi har.
komiskt att ens sätta Dogge i samma kategori som våra backar som gör misstag på misstag på misstag och ändå får speltid. Finns inte på världskartan att dem skulle komma upp i samma klass och stabilitet som Douglas. Alltid på rätt plats och vi behöver en jätte i försvaret eftersom tydligen så vet inte våra backar dem senaste åren hur man ens gör sig respekterad och sätta in rejäla tacklingar. Helt sjukt hur många på detta forum nekar honom bara pga hans fart.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Bara pga hans fart? Det är rätt tydligt att vissa inte sett honom på ett tag om man säger så. Han var en av dom absolut sämsta spelare i hela NHL ifjol. Inget snack om saken.
Bara pga hans fart? Det är rätt tydligt att vissa inte sett honom på ett tag om man säger så. Han var en av dom absolut sämsta spelare i hela NHL ifjol. Inget snack om saken.
Men hur jävla dålig tror du han gått och blivit egentligen? Och jo jag har sett honom, många överdriver ju eller är bara extremt okunniga på vissa typer av spelare, i ditt fall verkar det just vara defensiva backar.
Klart Murray hade bidragit i det här laget och varit till någon nytta, men kanske inte till vilket pris som helst, det är där skon klämmer, hur mycket pengar han begärde.
Börjar bli förbannat less på att läsa om Murray och allas teorier om hur saken ligger till.
Douglas är i nuläget inte aktuell, nog så. Släpp sargen och gå vidare.
Saknar nästan Rocky och hans förslag på värvningar...
Douglas har för mig, likt för många andra djurgårdare, varit en personlig favorit enda sedan han kom fram egentligen. Men man måste ju ändå erkänna att spelaren är slut när man sett honom. Han har genomgått ett enormt förfall. Det går inte att förneka. Känns fånigt att ljuga. Hans tid är förbi.
Så, förhoppningsvis sista inlägget jag skriver som inte håller Murrays namn. Orkar inte diskutera honom mer.