Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:Mattias Ek ?@EkExpressen 1m1 minute ago
Ingen Douglas Murray i Luleå som i stället har värvat backarna Jonathan Sigalet och Chad Billins närmast från KHL-klubbar. #twittpuck

Antar det innebär stängd dörr i Sverige. Var väl bara Luleå och Brynäs som officiellt letade backar i alla fall.
Oj två nya backar. Konstigt tycker jag. De behöver väl precis som oss framförallt en förstacenter?
Robin Jonsson kan ha fått ett bakslag i rehaben. Tungt att ta in två KHL-backar dock.

Det är gissningsvis ont om förstacentrar på marknaden. Vi lär få nöja oss med något halvdant.
Expert.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:Mattias Ek ?@EkExpressen 1m1 minute ago
Ingen Douglas Murray i Luleå som i stället har värvat backarna Jonathan Sigalet och Chad Billins närmast från KHL-klubbar. #twittpuck

Antar det innebär stängd dörr i Sverige. Var väl bara Luleå och Brynäs som officiellt letade backar i alla fall.
Oj två nya backar. Konstigt tycker jag. De behöver väl precis som oss framförallt en förstacenter?
Robin Jonsson kan ha fått ett bakslag i rehaben. Tungt att ta in två KHL-backar dock.

Det är gissningsvis ont om förstacentrar på marknaden. Vi lär få nöja oss med något halvdant.
Känns som det rätt mycket om inte Stoppel trollar. Så synd med Johan Larsson.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Och bara för att förtydliga mitt tidigare resonemang. Jag menar att spelare som Norell, Englund, falk samt AOM skulle fungera alldeles utmärkt som backar 5-8 i Elitserien.

Av våra nuvarande backar menar jag att enbart Arnesson och Högström håller som topp 4 backar. Detta innebär som jag ser det att vi till nästa säsong skulle behöva få in 3 backar till platserna 1-4 då Arnesson till 99% sannolikhet inte spelar för oss då.

Är Holm och Nordlund så bra att de kan fungera som backar 1-4?

I dagsläget skulle mitt svar på denna fråga vara nej.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Johan Larsson blixtuppkallad inatt. Hann inte ens vara med på uppvärmningen. Går in i matchen och gör mål.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

OM det nu är så svårt att få in en toppcenter borde följande fråga resas. Vad ger störst effekt på laget. En toppback eller en hyfsad center?

Min personliga uppfattning är att det i vårt fall vore bättre att gå efter spetskvalité jämfört med medelmåttighet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:OM det nu är så svårt att få in en toppcenter borde följande fråga resas. Vad ger störst effekt på laget. En toppback eller en hyfsad center?

Min personliga uppfattning är att det i vårt fall vore bättre att gå efter spetskvalité jämfört med medelmåttighet.
En toppback är nog minst lika sällsynt på marknaden nu. (Dom anser ju helt enkelt inte att Murray är en sådan)

Indikationerna från KG verkar dock ha varit att en offensiv back skulle vara andra prio. Även om all fokus ligger på en center. Tror inte vi får in någon toppcenter. Någon hygglig som kan avlasta Jocke får vi nog nöja oss med.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Frågan är ju då om det är värt att gå efter "någon hygglig" center eller om det är bättre att spara pengarna?

Frågan ju hur mycket bättre en hygglig center skulle vara jämfört med någon av våra junisar?
Manijock

Inlägg av Manijock »

Ca 3 min in. Här talar Wiken om något jag stör mig på. Även om han säger att det är konstigt att Brashear inte hånas, vilket inte stämmer. Han har blivit grovt hånad i media av både motspelare och journalister. Inte konstigt då Donald är så brutalt mycket sämre än Dogge, vilket han även trycker på. Tyvärr verkar det ju inte som att vi får se honom i svensk hockey. Lagen känns fulla! Kan tänka mig att de där två nobodybackarna Luleå tog in knappt krävde Murrays lön tillsammans.

Kanske får rätt i slutändan ändå då. Schweiz eller Tyskland? Synd att inte få se honom på nära håll. Väntar med spänning på den här värvningen KG med säkerhet måste vara nära att hosta upp. Antingen en center eller en back. Presenterar han inget matnyttigt antingen PR-mässigt, men framförallt spelmässigt så kommer det här ta en enda med förskräckelse.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Manijock skrev:

Ca 3 min in. Här talar Wiken om något jag stör mig på. Även om han säger att det är konstigt att Brashear inte hånas, vilket inte stämmer. Han har blivit grovt hånad i media av både motspelare och journalister. Inte konstigt då Donald är så brutalt mycket sämre än Dogge, vilket han även trycker på. Tyvärr verkar det ju inte som att vi får se honom i svensk hockey. Lagen känns fulla! Kan tänka mig att de där två nobodybackarna Luleå tog in knappt krävde Murrays lön tillsammans.

Kanske får rätt i slutändan ändå då. Schweiz eller Tyskland? Synd att inte få se honom på nära håll. Väntar med spänning på den här värvningen KG med säkerhet måste vara nära att hosta upp. Antingen en center eller en back. Presenterar han inget matnyttigt antingen PR-mässigt, men framförallt spelmässigt så kommer det här ta en enda med förskräckelse.
Tror det är mer allsvenska klubbar som hugger på Murray, kanske blir Södertälje?
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Jag blir inte förvånad om han spelar i AIK denna säsong..
AlltidDIF

Inlägg av AlltidDIF »

Douglas kmr aldrig spela i aik.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Aik eller ej, han är nog lite för stolt för att acceptera spel i Allsvenskan.

Tycker Wikegårds resonemang är lite märkligt. När kommer Brashear in i bilden och varför? Hur hånar Djurgården Murray? Bengtzen i Brynäs, ja. Men DIF?
Expert.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

AlltidDIF skrev:Douglas kmr aldrig spela i aik.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg aldrig aldrig.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:Aik eller ej, han är nog lite för stolt för att acceptera spel i Allsvenskan.

Tycker Wikegårds resonemang är lite märkligt. När kommer Brashear in i bilden och varför? Hur hånar Djurgården Murray? Bengtzen i Brynäs, ja. Men DIF?
Skulle nog säga så här, återigen så är allting väldigt klumpigt skött. Den här historien hade, som jag nämnt så många gånger förr, kunnat funka helt smärtfritt. OM kommunikationen Douglas - DIF kunnat fungera bättre. Där ligger det största ansvaret på DIF, då Murray till och med utåt sett varit väldigt tydlig vad som gäller. Istället så har man kört på sitt eget race, utan att ta hänsyn till varken Murray eller supportrar och sen när det börjat brännas gått ut med en smått sportslig sågning. Det målas då upp som ett smärre krig i media eftersom Murray helt enkelt blir förbannad.

Återigen, varför måste man hela tiden se till att hamna i krig med våra gamla spelare, som man anser är passé? Helt meningslöst alltsammans, och skapar bara negativ publicitet och stänger dörrar för framtiden. Nu kommer du förmodligen kasta all skit på Murray och kalla honom för cry baby, men handen på hjärtat, hade DIF redan i September meddelat att dörren var stängd för den här säsongen, tror du på fullaste allvar att Murray agerat lika hetskt? Ytterzonerna hade samma mått i September, Murray var fortfarande ur form, och Stoppel var redan då nöjd med sina backar. Eftersom ungdomar är så fantastiska på så sätt att de alltid ger 100, så finns det ju knappast något mer de behöver kunna...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:Aik eller ej, han är nog lite för stolt för att acceptera spel i Allsvenskan.

Skulle nog säga så här, återigen så är allting väldigt klumpigt skött. Den här historien hade, som jag nämnt så många gånger förr, kunnat funka helt smärtfritt. OM kommunikationen Douglas - DIF kunnat fungera bättre. Där ligger det största ansvaret på DIF, då Murray till och med utåt sett varit väldigt tydlig vad som gäller. Istället så har man kört på sitt eget race, utan att ta hänsyn till varken Murray eller supportrar och sen när det börjat brännas gått ut med en smått sportslig sågning. Det målas då upp som ett smärre krig i media eftersom Murray helt enkelt blir förbannad.

Återigen, varför måste man hela tiden se till att hamna i krig med våra gamla spelare, som man anser är passé? Helt meningslöst alltsammans, och skapar bara negativ publicitet och stänger dörrar för framtiden. Nu kommer du förmodligen kasta all skit på Murray och kalla honom för cry baby, men handen på hjärtat, hade DIF redan i September meddelat att dörren var stängd för den här säsongen, tror du på fullaste allvar att Murray agerat lika hetskt? Ytterzonerna hade samma mått i September, Murray var fortfarande ur form, och Stoppel var redan då nöjd med sina backar. Eftersom ungdomar är så fantastiska på så sätt att de alltid ger 100, så finns det ju knappast något mer de behöver kunna...
Det får du nog fråga Douglas om. Det var han som lackade ur och sa att han ville "knäppa DIF på näsan" och annat när DIF väljer att inte erbjuda honom ett kontrakt bara.

Jag tror mycket väl Challe kan ha varit intresserad av Douglas i sommar. Men det ger väl knappast någon garanti på att ett kontrakt ligger och väntar till den dagen Douglas inser att NHL-karriären är slut.
Expert.
Låst