Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

Sannolikheten att Murray skulle gå från stanley-cup och NHL-klass till att "inte tillföra något" bland våra juniorbackar med erfarenhet från allsvenskan känns ju inte heller så stor, för den delen..

Är fortfarande helt knäckt över detta, fyfan är det enda ordet jag kommer på.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Alltså den här grejen att Murray skulle spela för "kaffepengar" - var får du den idén från?
Fattar inte det heller. Det är väl bara titta på hans historik vid tidigare förhandlingar. Och kom inte med "Men när det gäller Djurgården så..." samma Djurgården som var hans tredjeval inför säsongen och Murray själv gick ut och sa för några månader sedan när han skämtsamt öppnade för IK Göta att "Djurgården får för bra förhandlingsläge då". Det finns ju ingenting som tyder på att han skulle acceptera en lön som ligger i partiet med vart i rangordningen han skulle ligga som en av våra sämre backar.
Ett problem är ju att folk ser Dogge som en förstaback och inte som en 5:e, 6:e eller 7:e-back. Jag hade gärna signat honom säsongen ut för tredje backpar för 35k/månad. Han skulle dock aldrig gå med på det.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Örebroarn »

Sjöwall skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Alltså den här grejen att Murray skulle spela för "kaffepengar" - var får du den idén från?
Fattar inte det heller. Det är väl bara titta på hans historik vid tidigare förhandlingar. Och kom inte med "Men när det gäller Djurgården så..." samma Djurgården som var hans tredjeval inför säsongen och Murray själv gick ut och sa för några månader sedan när han skämtsamt öppnade för IK Göta att "Djurgården får för bra förhandlingsläge då". Det finns ju ingenting som tyder på att han skulle acceptera en lön som ligger i partiet med vart i rangordningen han skulle ligga som en av våra sämre backar.
Ett problem är ju att folk ser Dogge som en förstaback och inte som en 5:e, 6:e eller 7:e-back. Jag hade gärna signat honom säsongen ut för tredje backpar för 35k/månad. Han skulle dock aldrig gå med på det.
Haha 35 000? Finns det några 5-6 backar i SHL som inte är juniorer som tjänar så lite?
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Någon med koll på KHL som vet om några spelare kommer lämna på grund av den sjunkande rubeln?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Örebroarn skrev:Någon med koll på KHL som vet om några spelare kommer lämna på grund av den sjunkande rubeln?
Förmodligen lär inget ske i år. Av skatteskäl.
Expert.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

SirDIFalot skrev:
Örebroarn skrev:Någon med koll på KHL som vet om några spelare kommer lämna på grund av den sjunkande rubeln?
Förmodligen lär inget ske i år. Av skatteskäl.
Hoppas ändå att de håller koll och inte försöker chansa som järlan. Vi klarar inte en nedflyttning till.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Ta in Conny för ett par sexpack i veckan, bara spel i pp.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

@Nystromhockey: Supporter på twitter skriver att Roger Melin ska bli sportchef i Djurgården.
Intressant.

Nyström har tunga källor verkar det som!
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

bastis7 skrev:@Nystromhockey: Supporter på twitter skriver att Roger Melin ska bli sportchef i Djurgården.
Intressant.

Nyström har tunga källor verkar det som!
Tror det hade varit riktigt bra om det var sant.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

''Supporter på twitter skriver...''

Starka källor, där.
Zyn79

Inlägg av Zyn79 »

Murray lirade i Montreal förra säsongen ( ingen toppsäsong dock) men denna så platsar han inte ens i DIF? Hur ska man då resonera ang. våra nuvarande backar som förra säsongen inte ens platsade i SHL.

Jag vet inte hur många psykbryt man har fått denna säsong vid baklängesmål pga lamt och fegt backspel eller där motståndaren helt enkelt flyttat bort våran egen back.Höjdpunkten var väl DIF-Växjö ( tror jag det var ) där våra toppbackar mer eller mindre spelade fram till 2 mål i baken.

Att vi ligger där vi ligger idag är inte pga stabilt backspel utan pga att Tellan får jobba trippelpass i buren. Det märks ju ganska omgående när Armalis står då han inte är lika tät som Tellan.

Och ni som säger att Djurgården inte ska bedriva välgörenhet.... Ska vi kanske lägga ner Hockeyn då den verkar ju behöva all form av välgörenhet ( i form av Djurgårdshjälpen, fairplay etc) i dagsläget? Jag tycker det mest känns fel att säga nej till spelare som faktiskt ställde upp när klubben var i skiten när andra spelare inte gjorde det.

Givetvis så är ju ingen spelare given men ge Murray i alla fall ett tryout-kontrakt och låt han i alla fall bevisa att han fortfarande leverar. Åldern? Gordie Howe, Chris Chelios mfl hälsar så mycket...
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Vikas skrev:''Supporter på twitter skriver...''

Starka källor, där.
Speciellt eftersom tweeten till honom såg ut såhär...

@AndersRonnback
@Nystromhockey Nepp han blir Sportchef i Dif ;)

https://twitter.com/AndersRonnback/stat ... 4623982592
Expert.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:
Vikas skrev:''Supporter på twitter skriver...''

Starka källor, där.
Speciellt eftersom tweeten till honom såg ut såhär...

@AndersRonnback
@Nystromhockey Nepp han blir Sportchef i Dif ;)

https://twitter.com/AndersRonnback/stat ... 4623982592
Speciellast eftersom hans svar senare lät såhär: "Ja bara en spontan tanke som slog mig då jag såg att han lämnar LHC."

Så, det var det.
Grimster

Inlägg av Grimster »

Roger Melin som sportchef i DIF hade ju varit en dröm, men den lär man få fortsätta drömma efter. :)

Otrolig kompetent tränare och spelkännare i mitt tycke.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Zyn79 skrev:Murray lirade i Montreal förra säsongen ( ingen toppsäsong dock) men denna så platsar han inte ens i DIF? Hur ska man då resonera ang. våra nuvarande backar som förra säsongen inte ens platsade i SHL.

Jag vet inte hur många psykbryt man har fått denna säsong vid baklängesmål pga lamt och fegt backspel eller där motståndaren helt enkelt flyttat bort våran egen back.Höjdpunkten var väl DIF-Växjö ( tror jag det var ) där våra toppbackar mer eller mindre spelade fram till 2 mål i baken.

Att vi ligger där vi ligger idag är inte pga stabilt backspel utan pga att Tellan får jobba trippelpass i buren. Det märks ju ganska omgående när Armalis står då han inte är lika tät som Tellan.

Och ni som säger att Djurgården inte ska bedriva välgörenhet.... Ska vi kanske lägga ner Hockeyn då den verkar ju behöva all form av välgörenhet ( i form av Djurgårdshjälpen, fairplay etc) i dagsläget? Jag tycker det mest känns fel att säga nej till spelare som faktiskt ställde upp när klubben var i skiten när andra spelare inte gjorde det.

Givetvis så är ju ingen spelare given men ge Murray i alla fall ett tryout-kontrakt och låt han i alla fall bevisa att han fortfarande leverar. Åldern? Gordie Howe, Chris Chelios mfl hälsar så mycket...
Skön du är när du helt och enbart på känsla bildar dig uppfattningen av att det märks omgående när Mantas står. Mantas har nästan samma % och GAA som Tellan, står ungefär var 7:e match (där gick jag helt på känsla) och har i 4 av sina 9 framträdanden stått mot seriens absoluta topplag :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Låst