Ja backsidan är väl nästan onödigt bra? Herregud jag trodde man lärt sig något, dessutom visar vår backsida då och då i matcherna hur dålig den verkligen är, ett gäng vilsna juniorer som åker runt och petar med klubborna, vi får se hur länge allt flyter på, vore ett under om det gör det en hel säsong.SirDIFalot skrev:Djurgården är VÄLDIGT nöjda med försvarsspelet och backsidan.Stockport skrev:Den som säger att Murray inte behövs i dagens DIF är ute och cyklar.
För det första behöver vi hans rutin och tuffhet i spelet, sen har ju inte direkt alla backar övertygat i år eller ?
Han är och förblir en ikon för oss Djurgårdare, man borde ge honom en ärlig chans hur som helst, t.ex ett korttidskontrakt över helgerna.
Riktigt illa skött KG och gänget.
Bävar vid tanken att nåt annat svenskt lag hugger honom nu när han är frustrerad och sur på DIF.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Spela fult
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Problemet är ju att Murray är sämre än dom vi har. Så det finns ingen anledning att ta in honom.diftobbe89 skrev:Ja backsidan är väl nästan onödigt bra? Herregud jag trodde man lärt sig något, dessutom visar vår backsida då och då i matcherna hur dålig den verkligen är, ett gäng vilsna juniorer som åker runt och petar med klubborna, vi får se hur länge allt flyter på, vore ett under om det gör det en hel säsong.SirDIFalot skrev:Djurgården är VÄLDIGT nöjda med försvarsspelet och backsidan.Stockport skrev:Den som säger att Murray inte behövs i dagens DIF är ute och cyklar.
För det första behöver vi hans rutin och tuffhet i spelet, sen har ju inte direkt alla backar övertygat i år eller ?
Han är och förblir en ikon för oss Djurgårdare, man borde ge honom en ärlig chans hur som helst, t.ex ett korttidskontrakt över helgerna.
Bävar vid tanken att nåt annat svenskt lag hugger honom nu när han är frustrerad och sur på DIF.
Expert.
Oraklet har talat!SirDIFalot skrev:Problemet är ju att Murray är sämre än dom vi har. Så det finns ingen anledning att ta in honom.diftobbe89 skrev:Ja backsidan är väl nästan onödigt bra? Herregud jag trodde man lärt sig något, dessutom visar vår backsida då och då i matcherna hur dålig den verkligen är, ett gäng vilsna juniorer som åker runt och petar med klubborna, vi får se hur länge allt flyter på, vore ett under om det gör det en hel säsong.SirDIFalot skrev:Djurgården är VÄLDIGT nöjda med försvarsspelet och backsidan.Stockport skrev:Den som säger att Murray inte behövs i dagens DIF är ute och cyklar.
- SirDIFalot
Det verkar inte så du...Manijock skrev: Luleå, Modo, Brynäs är tre klubbar som verkar hugga rätt friskt.
Sportchefen: "Murray ingen vacker syn”
Brynäs jagar back – men är inte det minsta intresserad av förre NHL-backen.
– Jag såg honom i allsvenskan för tre säsonger sedan och det var ingen vacker syn, säger sportchefen Stefan Bengtzén till gd.se.
Expert.
Håller helt med dig och för den som inte instämmer kan denna ta och begrunda följande fakta. Otto, Ölvestad, Fimpen och Linkan har alla spelat lika många eller fler _säsonger_ i DIF än vad Dogge har spelat seniormatcher.Jim Morrison skrev: Jag hävdar att han inte hör hemma bland spelare som Ottosson, Ölvestad, Fimpen eller Linkan när det gäller DIF-ikonstatus eller något kulturbärande. Är det så jävla fel? Han spelade inte ens i DIF som junior, han håller ju bara på laget.
I min bok ska någon med ikonstatus ha gjort lite mer än spelat 14 matcher i Allsvenskan. Annars kan ju folk i Karlstad börja ropa att Chara är en Färjestads ikon han har ju spelat mer än dubbelt så många matcher för FBK. Jo, jag vet, Lasse Björn.. men i så fall är väl Marcus Guslin en DIF-ikon han med. När får vi se Guslins tröja i taket på Hovet?
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Snacka om att man inte vet vad man talar omSirDIFalot skrev:Det verkar inte så du...Manijock skrev: Luleå, Modo, Brynäs är tre klubbar som verkar hugga rätt friskt.
– Jag såg honom i allsvenskan för tre säsonger sedan och det var ingen vacker syn, säger sportchefen Stefan Bengtzén till gd.se.

- SirDIFalot
Så olika man kan se på hockey.Manijock skrev:Snacka om att man inte vet vad man talar omSirDIFalot skrev:Det verkar inte så du...Manijock skrev: Luleå, Modo, Brynäs är tre klubbar som verkar hugga rätt friskt.
– Jag såg honom i allsvenskan för tre säsonger sedan och det var ingen vacker syn, säger sportchefen Stefan Bengtzén till gd.se.Murray var bäste back när han var här sist, det är inget snack. Följde honom snuskigt nära just för att jag på förhand var osäker på honom när det gäller större rink. Han klarade sig med MVG! Snuskigt säker med puck, torskade inte en duell och bidrog till och med i PP när han fick chansen där. Träffade mål och fick igenom puckarna VARJE gång.
Jag tycker han var OK när han var här. Absolut. Köper inte att han var värdelös när han var här som många i media uttryckte att han var. Men den Murray vi såg i NHL innan han kom hit och var OK i Allsvenskan var betydligt bättre än den Murray vi såg i NHL ifjol. Och nu är det SHL vi talar om.
Du får ursäkta, men det låter som du kanske inte riktigt kollar på din idol särskilt "open minded". Tycker du verkligen att han var SÅ bra?
Expert.
Håller med dig.SirDIFalot skrev:Problemet är ju att Murray är sämre än dom vi har. Så det finns ingen anledning att ta in honom.diftobbe89 skrev:Ja backsidan är väl nästan onödigt bra? Herregud jag trodde man lärt sig något, dessutom visar vår backsida då och då i matcherna hur dålig den verkligen är, ett gäng vilsna juniorer som åker runt och petar med klubborna, vi får se hur länge allt flyter på, vore ett under om det gör det en hel säsong.SirDIFalot skrev:Djurgården är VÄLDIGT nöjda med försvarsspelet och backsidan.Stockport skrev:Den som säger att Murray inte behövs i dagens DIF är ute och cyklar.
Han var dominant. Han gjorde inte mycket mål, eller mycket assists. Men han gjorde precis det jag pratat om hela tiden, han höjde ALLA spelare omkring sig en drös snäpp. Minns en match mot Karlskrona där han hade pucken i eget sarghörn. Fick två spelare emot sig från varsitt håll. Han lyckades behålla pucken och starta ett uppspel genom att först offensivtackla den ena spelaren, för att sedan ta den andra. Han köpte sig tid genom att göra så kallade "Foppa-tacklingar", det vill säga proppa medan man själv är puckhållare. Den situationen sammanfattar hans sejour här väldigt bra. Han var dominant i sin spelform, det vill säga omkring eget mål.SirDIFalot skrev:Så olika man kan se på hockey.Manijock skrev:Snacka om att man inte vet vad man talar omSirDIFalot skrev:Det verkar inte så du...Manijock skrev: Luleå, Modo, Brynäs är tre klubbar som verkar hugga rätt friskt.
– Jag såg honom i allsvenskan för tre säsonger sedan och det var ingen vacker syn, säger sportchefen Stefan Bengtzén till gd.se.Murray var bäste back när han var här sist, det är inget snack. Följde honom snuskigt nära just för att jag på förhand var osäker på honom när det gäller större rink. Han klarade sig med MVG! Snuskigt säker med puck, torskade inte en duell och bidrog till och med i PP när han fick chansen där. Träffade mål och fick igenom puckarna VARJE gång.
Jag tycker han var OK när han var här. Absolut. Köper inte att han var värdelös när han var här som många i media uttryckte att han var. Men den Murray vi såg i NHL innan han kom hit och var OK i Allsvenskan var betydligt bättre än den Murray vi såg i NHL ifjol. Och nu är det SHL vi talar om.
Du får ursäkta, men det låter som du kanske inte riktigt kollar på din idol särskilt "open minded". Tycker du verkligen att han var SÅ bra?
Jag tycker att det är bra att dom inte signa Dogge. Skulle inte heller kalla han för DIF-ikon bara för att han är en passionerad DIFare ikon blir man när man presterat på plan och förtjänat det i mitt tycke inte bara för att man spelar hockey och älskar DIF.
Till skillnad från flera innan så tycker jag att defensiven är det som funkat bra i DIF under större delen av säsongen det är ju offensivt dom har problem att leverera där man är alldeles för beroende av ett fåtal spelare för att leverera mål i mitt tycke.
Till skillnad från flera innan så tycker jag att defensiven är det som funkat bra i DIF under större delen av säsongen det är ju offensivt dom har problem att leverera där man är alldeles för beroende av ett fåtal spelare för att leverera mål i mitt tycke.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
sensei skrev:Otroligt ledsen över det här. Är helt övertygad om att DIF gör ett jättemisstag.
Dumt dumt dumt. Fattar inte att man åtminstone inte tog in honom på korttidskontrakt.
Läste att DIF nobbat Murray, någon som har en åsikt om det?
Född till sportchef.
Är klasen klar än?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Jag är inte särskilt övertygad om att Murray skulle gå med på korttidskontrakt.Örebroarn skrev:Dumt dumt dumt. Fattar inte att man åtminstone inte tog in honom på korttidskontrakt.