Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Sen förstår jag inte den här grejen med att vi 'måste' ersätta Fernholm? Han var väl knappast en ledande back innan han blev skadad? Om han hade blivit skadad under försäsongen så hade jag kunnat gått med på att ersätta honom, men när allt blev som det blev, varför?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Haha svårt att få svar eftersom han inte får chansen eller hur? Klart som fan han hade tagit plats, men som sagt, är inte din typ av spelare.SirDIFalot skrev:Varför skulle han trolla fram en NHL-spelare för att kompensera upp att han väljer att inte ta in en back som inte skulle kosta femsiffrigt i månaden och förmodligen inte ens ta en tröja i laget efter JVM?Manijock skrev:Inte alls... Jag finner det dock svårt att tro att man gjort ett sånt grovt misstag bara så där. Djurgården har mer och mer växt fram som en förening som styrs av intrigmakare. Så spawnar vad som kan ligga bakom en sådan missbedömning. Luleå, Modo, Brynäs är tre klubbar som verkar hugga rätt friskt. Allihop lag som på förhand har en starkare backsida än DIF... Håll i hatten DIF, nu kommer lagen blåsa om oss i en ickeidentifierad hastighet. Om nu inte Stoppel kontrar med något ännu vassare? Vem vet, han kanske är en monsterförhandlare och har fixat in en ordinarie NHL-spelare?SirDIFalot skrev:Du VÄGRAR alltså ens tro på att dom gjort bedömningen att han helt enkelt inte platsar rent sportsligt?
Summa summarum, KG has nothing. Han sitter på en hög häst och väntar på en frälsare som aldrig kommer bli tillgänglig. Han leker med vår tid, han leker med Djurgårdens tid. Nu hoppas jag bara att han har en plan att kontra med. Nu hoppas jag att han har något vettigt att presentera inom en jävligt snar framtid. Annars kan han kort och gott dra åt helvete!
Därmed lämnar jag denna diskussion med orden jag sa när vi åkte ur förra gången efter att vi dissat Linkan: "Vi kommer att få se..."
Att Murray inte skulle ta en plats i våran "allsvenska" backbesättning är bara löjligt att tro. Om vi ska hålla oss flytande resten av serien behövs en spelare som kan vinna en närkamp och slå ett förstapass. Sen skulle han som bonus på detta locka publik, sponsorer och mediaintresse.
Misslyckas värvningen av en grym center så ligger vi jävligt illa till...
Misslyckas värvningen av en grym center så ligger vi jävligt illa till...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vi har olika syn på hans sportsliga kompetens helt enkelt.
Men tycker du ska lugna ner dig lite i sågningarna mot KG. Jag hade inte direkt gjort samma sak som dig om vi hade signat honom även om jag tycker det vore ett potentiellt förödande beslut.
För övrigt tror jag inte centerjakten har ett dyft med Murray att göra. Även om vi inte tar någon center överhuvudtaget så tror jag inte KG hade tagit in Murray. Han behövs ju helt enkelt inte i KG's och många andras tycke.
Men tycker du ska lugna ner dig lite i sågningarna mot KG. Jag hade inte direkt gjort samma sak som dig om vi hade signat honom även om jag tycker det vore ett potentiellt förödande beslut.
För övrigt tror jag inte centerjakten har ett dyft med Murray att göra. Även om vi inte tar någon center överhuvudtaget så tror jag inte KG hade tagit in Murray. Han behövs ju helt enkelt inte i KG's och många andras tycke.
Expert.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Dogge... Sjukt besviken på dig.
Jättetrist.
Jättetrist.
Att vi inte tar in Murray kan jag köpa, jag gillar honom som spelare, men får ge med mig och hålla med en del andra. Han hade inte tillfört tillräckligt mycket för att det ska vara värt det.
Dock skrämmer det mig att KG säger att våra backar har visat att det räcker. Förutom en center som kan leda en första kedja är just det faktum att vi saknar en ledande tvåvägsback vårat yttersta problem. Samtidigt förstår jag att KG inte kan gå ut och såga lagets egna backar och de backar vi har gör ett bra jobb (men det fattas minst en till bra back).
Om vi kan få in en center är jag nöjd. Kan vi få in både en center och en back som verkligen kan höja laget blir jag otroligt nöjd. Men money talks och vår kassa är långtifrån full.
Dock skrämmer det mig att KG säger att våra backar har visat att det räcker. Förutom en center som kan leda en första kedja är just det faktum att vi saknar en ledande tvåvägsback vårat yttersta problem. Samtidigt förstår jag att KG inte kan gå ut och såga lagets egna backar och de backar vi har gör ett bra jobb (men det fattas minst en till bra back).
Om vi kan få in en center är jag nöjd. Kan vi få in både en center och en back som verkligen kan höja laget blir jag otroligt nöjd. Men money talks och vår kassa är långtifrån full.
Alltså alla gnäller jämt på vår inavel när det gäller värvningar. Men när vi väl dissar en avdankad Djurgårdare tar det hus i helvete.
Verkligen bra att inte sajna Dogge han platsade knappt i DIF när de spelade i hockeyallsvenskan. Och jag vet inte om man kalla honom för en ikon han har ju inte gjort så mycket för DIF, han har blivit en ikon p.g.a. sin morfar. Inget illa om Dogge men inte direkt någon Dif ikon.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tyvärr finns det betydligt mer kompetens hos andra föreningar som kommer utnyttja detta och hugga på Murray naturligtvis, eftersom han mycket väl platsar i den här pissligan, till och med Osten Bergström verkar veta bättre en KG.
Sen har vi backar som Norell, Englund, Deilert, Holm, Falk, och vissa påstår att han inte skulle platsa, hahah
Det här lär sluta i kval, jag känner igen hela skiten.
Sen har vi backar som Norell, Englund, Deilert, Holm, Falk, och vissa påstår att han inte skulle platsa, hahah

Det här lär sluta i kval, jag känner igen hela skiten.
Spela fult
Jag kan köpa resonemanget varför KG dissar Murray men att vi inte behöver backförstärkningar är rent nonsens vi har ju princip ingen back i den här backbesättningen förutom Högström som kan slå en anständig förstapass
Den som säger att Murray inte behövs i dagens DIF är ute och cyklar.
För det första behöver vi hans rutin och tuffhet i spelet, sen har ju inte direkt alla backar övertygat i år eller ?
Han är och förblir en ikon för oss Djurgårdare, man borde ge honom en ärlig chans hur som helst, t.ex ett korttidskontrakt över helgerna.
Riktigt illa skött KG och gänget.
Bävar vid tanken att nåt annat svenskt lag hugger honom nu när han är frustrerad och sur på DIF.
För det första behöver vi hans rutin och tuffhet i spelet, sen har ju inte direkt alla backar övertygat i år eller ?
Han är och förblir en ikon för oss Djurgårdare, man borde ge honom en ärlig chans hur som helst, t.ex ett korttidskontrakt över helgerna.
Bävar vid tanken att nåt annat svenskt lag hugger honom nu när han är frustrerad och sur på DIF.
Beslutet var väl fattat helt på sportsliga grunder? Så pengarna ska inte ha spelat in. Vilket inte är särskilt överraskande då jag tror att Dogge inte har några större löneanspråk.pulverapa skrev:Det är helt omöjligt att säga om det var rätt eller fel att nobba Dogge. Allt handlar om vad han krävde för lön...
Nu saknas bara att han glider in i Globen på annandagen i lyxfällans jävla dress och letar upp nån stackare i vårt lag att proppa sönder för resten av säsongen…
- SirDIFalot
Djurgården är VÄLDIGT nöjda med försvarsspelet och backsidan.Stockport skrev:Den som säger att Murray inte behövs i dagens DIF är ute och cyklar.
Expert.
Vilket i sig är ganska skrämmande...SirDIFalot skrev:Djurgården är VÄLDIGT nöjda med försvarsspelet och backsidan.Stockport skrev:Den som säger att Murray inte behövs i dagens DIF är ute och cyklar.
- SirDIFalot
Det kommer ALLTID gnällas på backsidan oavsett lag och oavsett prestation. För det är alltid backar som är inne på baklängesmål. Det finns alltid någon som är sämst i besättningen. Det kommer alltid göras misstag i egen zon oavsett vilka spelare man har. Så enkelt att peka ut och gnälla på.Don66-2 skrev:Vilket i sig är ganska skrämmande...SirDIFalot skrev:Djurgården är VÄLDIGT nöjda med försvarsspelet och backsidan.Stockport skrev:Den som säger att Murray inte behövs i dagens DIF är ute och cyklar.
Samma sak gäller power play. Även om laget gör mål på vartannat kommer det gnällas när man inte gör mål.
Expert.