Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Usch vad trött man blir på vissa. Vi är ju helt fenomenala på att hålla motståndare utanför boxen med vårat man man försvar. De gånger de kommer in och gör mål så hade troligtvis målet kommit även med Chara och Murray framför Tellan. Vårt försvarssätt bygger på att hålla ut (Ros skriva Boxa ut som nyckelord) och det sköter vi otroligt galant. När disciplinen havererar är då vi ser ut som höns och släpper in mål. Det går inte att hålla en hög disciplin i 60 minuter match efter match.
Men tyck ni som ni vill, spela man man försvar med hög press med en jättelångsam Murray, blir skitbra.
Men tyck ni som ni vill, spela man man försvar med hög press med en jättelångsam Murray, blir skitbra.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Det absolut dummaste jag hört sedan Järlan nobbade Linkan. Nej det här är fan värre. Det hör är nattsvart. Tack för den julklappen KG
Jag ställer in forumsäsongen. Ha det gott, hej.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det är helt omöjligt att säga om det var rätt eller fel att nobba Dogge. Allt handlar om vad han krävde för lön...
Sir i aftonblaskan nu!
Att prioritera bort Otto för ett par år sen smäller också ganska högt...Fricke skrev:Det absolut dummaste jag hört sedan Järlan nobbade Linkan. Nej det här är fan värre. Det hör är nattsvart. Tack för den julklappen KG
Precis! Vi behöver en ledande Center och finns det inte tillräckligt mycket pengar kvar efter den värvningen så kan vi ju inte krita Murray. Han ville säkert ha den lönen som vår C kräver dessutom..pulverapa skrev:Det är helt omöjligt att säga om det var rätt eller fel att nobba Dogge. Allt handlar om vad han krävde för lön...
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Kul att hamna i samma artikel som en "tung fansprofil" som Viktor Adolfsson.mb81 skrev:Sir i aftonblaskan nu!
Expert.
Fricke skrev:Det absolut dummaste jag hört sedan Järlan nobbade Linkan. Nej det här är fan värre. Det hör är nattsvart. Tack för den julklappen KG
underbart sagt! "Den Finska Centern" level vidare! Vi kommer garanterat att göra några desperata idiotvärvningar när det redan står klart att vi ska spela bäst av 7 matcher mot ett HA och alla spelare i DIF Hockey har total ångest samt allt att förlora! Detta luktar nederlagssäsongen långa vägar!!!!
-
Helt ärligt, jag tror tränarstab och ledning har bra mycket bättre koll på Dogge och cilket skick han egentligen är i. Litar fullständigt på deras beslut att inte signa Dogge.
Avgå Stoppel!! Vill ha en riktig meriterad sportchef, inte någon satans knatteledare. Fy fan vad less jag är på en inkompetent stolt jävla ledning. "Det här laget ska vända skeppet", känns det igen? Det är så mycket fjantiga intriger och så satans amatörmässigt skött alltsammans. Först är det Mackan Nilsons kontraktsmiss, dessförinnan valde vi att köra på med en öppet omotiverad Hardy Nilsson mot hans vilja. Vi var i ren och skär kris och valde att pissa Linkan i ansiktet. Det slutade med att just nämnda spelade kvar Timrå istället. Trodde och hoppades att den här jävla fårskalleföreningen skulle städats upp när Järlan lämnade men nu toppar vi med en lika stor fårskalle, om inte värre.
Det måste gå att lösa på ett smidigare sätt. Gör klart från början att vi inte vill ha Dogge mitt under en säsong. Hade det varit klart från start hade aldrig situationen uppkommit. Låt honom träna med våra juniorer om han vill, men förklara att just denna säsongen är du inte aktuell. Vi tar en ny diskussion i vår. Hur jävla svårt är det? Det är bara slarv och ren skär nonchalans. Hur fan kan man göra sig ovän med våra få aktuella kulturbärare? Det är helt jävla otroligt. Jag ber till Gud att Dogge signar på för Brynäs eller Modo nu. Visa vad du går för! Kör över varenda jävel i din väg och spela kvar din klubb nu. Det är han värd, och det går han för. Jag unnar inte DIF kvalspel, men jag unnar Stoppel allt misslyckande efter det här...
Med hans syn på saken, hans förhandlingsmetoder, och med hans människosyn, ser jag det inte alls omöjligt att han sjabblar bort både Staffan och Ante också... Inte alls otroligt!
Det måste gå att lösa på ett smidigare sätt. Gör klart från början att vi inte vill ha Dogge mitt under en säsong. Hade det varit klart från start hade aldrig situationen uppkommit. Låt honom träna med våra juniorer om han vill, men förklara att just denna säsongen är du inte aktuell. Vi tar en ny diskussion i vår. Hur jävla svårt är det? Det är bara slarv och ren skär nonchalans. Hur fan kan man göra sig ovän med våra få aktuella kulturbärare? Det är helt jävla otroligt. Jag ber till Gud att Dogge signar på för Brynäs eller Modo nu. Visa vad du går för! Kör över varenda jävel i din väg och spela kvar din klubb nu. Det är han värd, och det går han för. Jag unnar inte DIF kvalspel, men jag unnar Stoppel allt misslyckande efter det här...
Med hans syn på saken, hans förhandlingsmetoder, och med hans människosyn, ser jag det inte alls omöjligt att han sjabblar bort både Staffan och Ante också... Inte alls otroligt!
Senast redigerad av Manijock den 2014-12-18 15:09:34, redigerad totalt 1 gånger.
- Jim Morrison
Rätt störd formulering av dig, Jockmaniac. Ingen är större än klubben, men ur dina ögon verkar det nästan så.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Återigen Morrison, läs igen. Skriver ingenting om laget. Vill vi inte ha Dogge, fine, jag håller inte med, men fine. Men stämmer det Murray säger till AB, så är det så jävla klantigt skött alltsammans. Stoppel har tabbat sig, och gjort sig ovän med en av våra största aktiva kulturbärare. Han kanske spelar kvar Modo eller Brynäs i SHL? Vi kanske vill ha honom nästa säsong istället? Vi kanske spelar i HA igen, och bönar och ber efter en spelare som verkligen VILL till DIF. Finns väl folk härinne som på allvar inte tror att han platsar där heller, vad vet jag? Men tror ni att han kommer krypande då? Tror ni att han någonsin vill beblanda sig med oss igen? Knappast, han är bortsjabblad för all framtid, och det är så satans jävla slarvigt att det inte finns ord för det.Jim Morrison skrev:Rätt störd formulering av dig, Jockmaniac. Ingen är större än klubben, men ur dina ögon verkar det nästan så.
Stoppel har visat sig ha noll taktkänsla när det gäller förhandlingar, och sådana sportchefer ska man hålla sig god för. Han kan gå tillbaka till knoddledare, med nu bollar han med Djurgårdens framtid när vi äntligen börjat röra på oss igen.
Senast redigerad av Manijock den 2014-12-18 15:16:42, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Han platsar helt enkelt inte. Deal with it. Det är på sportsliga grunder dom nobbar en spelare och inget annat.
Personligen har jag varit trött på att varenda spelare över 30 med historik i DIF får kontrakt på beställning.
För övrigt hoppas jag också att Murray signar för en konkurrent som Modo eller Brynäs. Det skulle göra oss gott.
Personligen har jag varit trött på att varenda spelare över 30 med historik i DIF får kontrakt på beställning.
För övrigt hoppas jag också att Murray signar för en konkurrent som Modo eller Brynäs. Det skulle göra oss gott.
Expert.
Fy fan vad jag INTE skulle vilja ha dig som chef. En fruktansvärd ledare! Platsar jag inte på din arbetsplats? Visst har du den synen så får jag väl försöka leva med det. Men att pissa på mig som ikon, hålla mig på sträckbänk gällande möjligheten att få komma tillbaka, det gör du fan inte som en bra chef.SirDIFalot skrev:Han platsar helt enkelt inte. Deal with it. Det är på sportsliga grunder dom nobbar en spelare och inget annat.
Man har framförhållning, förklarar redan i September(vilket Stoppel kunnat gjort, då han redan bestämt sig): "Du är inte aktuell för oss den här säsongen. Vi har full backsida nu tyvärr. Vi kan ta upp diskussionen i vår igen så ser vi hur läget ser ut då."
Simpelt, håll dörrarna öppna för framtiden! Murray kommer att göra bra ifrån sig vart han nu spelar. Jag kommer att följa honom, och jag önskar honom mer än lycka. Kommer att svida att möta honom, och jag hoppas att han gör det förbannat bra. Sen hoppas jag att Stoppel kryper till korset när det här är över, och att Dogge pissar honom i ansiktet öppet för oss allas beskådan. Jag skulle njuta!
Platsar inte i DIF, vilken sjuk verklighetsbild du har på denna föreningen.... Aik är inte hybris, SirDIF och Stoppel har plockat den manteln och viftar med den glatt i månskenet när skeppet sjunker ännu en gång. Amen!
- SirDIFalot
Vad tror du om Murray egentligen? Han bra tror du han är?Manijock skrev:Fy fan vad jag INTE skulle vilja ha dig som chef. En fruktansvärd ledare! Platsar jag inte på din arbetsplats? Visst har du den synen så får jag väl försöka leva med det. Men att pissa på mig som ikon, hålla mig på sträckbänk gällande möjligheten att få komma tillbaka, det gör du fan inte som en bra chef.SirDIFalot skrev:Han platsar helt enkelt inte. Deal with it. Det är på sportsliga grunder dom nobbar en spelare och inget annat.
Man har framförhållning, förklarar redan i September(vilket Stoppel kunnat gjort, då han redan bestämt sig): "Du är inte aktuell för oss den här säsongen. Vi har full backsida nu tyvärr. Vi kan ta upp diskussionen i vår igen så ser vi hur läget ser ut då."
Simpelt! Murray kommer att göra bra ifrån sig vart han nu spelar. Jag kommer att följa honom, och jag önskar honom mer än lycka. Kommer att svida att möta honom, och jag hoppas att han gör det förbannat bra. Sen hoppas jag att Stoppel kryper till korset när det här är över, och att Dogge pissar honom i ansiktet öppet för oss allas beskådan. Jag skulle njuta!
Platsar inte i DIF, vilken sjuk verklighetsbild du har på denna föreningen.... Aik är inte hybris, SirDIF och Stoppel har plockat den manteln och viftar med den glatt i månskenet när skeppet sjunker ännu en gång. Amen!
Det hade inte varit ekonomiskt försvarbart att ta in honom. Tycker det är taskigt attityd av Murray som verkar tror att DIF bara ska stå snällt och vänta med ett kontrakt i hand tills Murray äntligen insett att han inte får något NHL-kontrakt. Att dessutom använder det emot DIF att dom behandlat honom bra och låtit honom träna med juniorerna för att hålla sig i form tycker jag också är dåligt av honom.
Murray verkar tyvärr ha en jävligt skev självbild.
Jag kan tyvärr inte matcha dig i forumraseri och slå tillbaka med samma kraft, men jag håller inte med dig. Han platsar inte och bör således inte få något kontrakt. Att han är en ikon tycker jag DIF visat genom att låta honom träna med laget och hålla sig i form. Det innebär inte per automatik att du kommer få ett kontrakt.
Tror inte får en sekund att Murray hade signat billigt heller.
Expert.