Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
KG sitter ju i en jävligt knivig sits helt klart. Lätt han förstå hans frustration. Bearbetat både Josefsson och J. Larsson när båda plötsligt får förtroende. Även trist att Engqvist verkar avlägsen på ett par år.
Dock verkar det finnas en del bitterhet och prestige att inte gärna plocka in utlänningar. Delvis håller jag med men går att hitta guldkorn med rätt karaktärer där också. Där kan scoutarbete och kontakter/nätverk brista tycker jag. Behöver inte vara ekonomiska chanstaganden heller.
Dock verkar det finnas en del bitterhet och prestige att inte gärna plocka in utlänningar. Delvis håller jag med men går att hitta guldkorn med rätt karaktärer där också. Där kan scoutarbete och kontakter/nätverk brista tycker jag. Behöver inte vara ekonomiska chanstaganden heller.
-
Vad säger, om DIF hamnar bland de två sämsta, att de skulle åka ut i en kvalserie?Manijock skrev:Ifrågasätter inte centersöket. Personligen så har jag förespråkat tålamod när det gäller den fronten. Verkligen hitta rätt karaktär! Men det var när spelet såg stabilt ut. Nu börjar den naturliga nykomlingsdippen. Personligen trodde jag att det var på forwarssidan dippet skulle bli störst, men har haft fel. Englund har varit mycket sämre än väntat, Norell likaså. Trodde absolut inte att de skulle leda detta laget, men lite högre lägstanivå hade jag väntat mig. Framförallt från Englund som kändes snorlovande ifjol. Tror inte grabben gjorde en enda miss i HA. Skulle ljuga om jag sa något annat än att han känts som våran nästa stjärna vid skeppar till NHL. Falk, Deilert och Holm visste man vad man fick. Spelare som ska spela väldigt lite. Ingen kan/ska dra ett tyngre lass.SirDIFalot skrev:KG har ju förklarat tydligt att det inte tänker göra några chansvärvningar. Vi kommer vara kräsna med vilken center som kommer in. Personligen hade jag inte varit lika kräsen.Manijock skrev:Vi får väl se hur "klok" han är... Tyvärr lär jag vara så bedrövad om/när det här går åt helvete så att jag inte kan njuta av vad va det jag sa-upplevelsen den här gången heller.
Stort misstag att jaga chansvärvningar i detta läget när laget står på fallrepet. Det här laget behöver trygghet och stabilitet, inte ännu mera Truhkno-Lofquist-Carlsson osv. En offensiv back? För det första så är det typ prio tre. För det andra, jadu, lycka till att hitta en någorlunda vettig sådan i December. Sådana spelare är snudd på omöjliga att fixa under sommarmånaderna, hur fan ska vi lyckas med det nu när alla rikare klubbar panikpröjsar för att rädda sin säsong? Vi får titta nedåt helt enkelt och försöka hitta en medelmåtta i HA/Div 1, och sen be till gud att han får ett sjukt genombrott.
Vi som har ett fantastiskt stort syrligt äpple hängande på en bekväm gren i trädet, måste då KG försöka klänga uppe i kronan för att desperat hitta en färdig jävla äppelpaj? Avdelning, gräset MÅSTE vara grönare på andra sidan.
Han har inte sagt att de vill ha in en offensiv back. Han har sagt att backsidan inte är en prioritet (för man är jävligt nöjda där) men OM de skulle ta in en back så är det en med offensiva kvaliteter.
Att han verkar anse att Murray inte skulle erbjuda någon sportslig förbättring gör att han förtroende hos mig växer enormt i alla fall. Starkt beslut att ta när det hade varit väldigt lätt att ta in Douglas och göra fansen glada.
Sådana spelare finns det för gott om i vår trupp. Fernholm hade jag lite förväntningar på men han försvann. Nordlund pendlar men har en lägre lägstanivå än vad jag hoppades när Challe plockade in honom. Arnesson och Högström är bra och där har jag inga anmärkningar. Summering, jaa vår backsida känns galet instabil. I min värld halvt panikartad i nuläget. Syns extremt, extremt tydligt när man ser våra matcher, och det kommer bara bli tydligare och tydligare när våra moståndare förbättrar sina trupper.
Vi spenderar största delen av matcherna i egen zon, och det är ingenting vi kommer kunna ändra på den här säsongen. Vi är nykomlingar, det måste vi förstå. Vi kommer fortsätta spela 70-80% av matcherna där bak. Det kommer varken en center eller offensiv back att ändra på. Det kommer inte Douglas Murray att ändra på heller. Vad man kan göra dock, är att göra det hela lite lättare med en försvarsgeneral som kan bidra på just den planhalvan. Ta enkla beslut och hålla rent kring vårt mål så att våran absolut viktigaste spelare kan göra sitt jobb så bra som möjligt. Det är vad vi kan göra, här och nu. Det som på kort sikt skulle göra alldeles mest nytta. Det är nämligen på kort sikt som är viktigast. Den här säsongen handlar endast om att överleva. Inte komma bland de två sämsta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Men vad förväntar du dig av backsidan? I egen zon har vi ju gjort det bra. Vi kommer alltid släppa in mål. Oavsett vilka backar vi har. Vi kommer alltid ha unga backar som inte är helt mogna än. När var du senast nöjd med backsidan under en säsong?
Expert.
KG tänker rätt, hoppas vår center dyker upp nu bara!
2014-04-07, vad hände?
Angående backfrågan så håller jag med om att vi behöver ett offensivt hot som gör poäng, framförallt viktigt i PP.
Deilert, Högström, Nordlund var väl tilltänkta men har inte klarat den uppgiften.
Deilert, Högström, Nordlund var väl tilltänkta men har inte klarat den uppgiften.
Ifjol när backsidan var komplett. Efter Englund och Högströms intågande måste jag säga att med Allsvenska mått mätt så såg det riktigt bra ut. I SHL så var det svårt att klaga på den när vi åkte ut på förhand. Där var det å andra sidan SM i underprestationer men den såg ju som sagt onödigt bra ut till en början. Fram till Tjärnas skada skulle jag vilja säga. Så backsidan är väl det som jag varit mest nöjd med på senare år, på det stora hela. Förstår att du syftar på min kritik av enskilda spelare som Gustafsson och Claesson, men det kommer alltid att finnas svaga punkter på alla positioner. Problemet är att iom lite skador, lite avstannande utvecklingskurvor och en på förhand svag uppsättning, så har backsidan fått lite väl mycket smällar den här säsongen. Framförallt, så saknar den ledarskap!SirDIFalot skrev:Men vad förväntar du dig av backsidan? I egen zon har vi ju gjort det bra. Vi kommer alltid släppa in mål. Oavsett vilka backar vi har. Vi kommer alltid ha unga backar som inte är helt mogna än. När var du senast nöjd med backsidan under en säsong?
Skall det in en offensiv back menar jag att någon av de tilltänkta backarna med ansvar för detta område först måste lämna föreningen. Spelare som Deilert, Holm och Nordlund har knappast sina styrkor i defensiven.
Det bästa vore kanske om två av dessa tre herrar kunde ordnas andra klubbadresser samt att en pålitligt PP-back kunde ansluta. Sedan menar jag ju med bestämdhet att en spelare som Fernholm måste ersättas. Vilken annan klubb skulle inte ersätta sin "stjärnback" om densamma drog på sig en långtidsskada?
Görs inte detta idiotförklarar man ju samtidigt till viss del sin egen scoutning för något måste gått väldigt snett om man som nykomling menar att den tilltänkta backettan inte behöver ersättas....
Det bästa vore kanske om två av dessa tre herrar kunde ordnas andra klubbadresser samt att en pålitligt PP-back kunde ansluta. Sedan menar jag ju med bestämdhet att en spelare som Fernholm måste ersättas. Vilken annan klubb skulle inte ersätta sin "stjärnback" om densamma drog på sig en långtidsskada?
Görs inte detta idiotförklarar man ju samtidigt till viss del sin egen scoutning för något måste gått väldigt snett om man som nykomling menar att den tilltänkta backettan inte behöver ersättas....
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
In med Tallen! Alltid gillat honom, var grymt bra i VM förra året i Globen.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1955
35 och gnagare, NEJ TACK!1962FenderStrat skrev:In med Tallen! Alltid gillat honom, var grymt bra i VM förra året i Globen.
- SirDIFalot
Haft ett ännu värre förfall än Murray, det var nog bara Mårts som hade missat det.1962FenderStrat skrev:In med Tallen! Alltid gillat honom, var grymt bra i VM förra året i Globen.
Expert.
- SirDIFalot
Radek Smolanek ryktas till Modo.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9622
Expert.
Var det inte Modo som hade "slut på pengar"? De har redan tagit in Djuse efter det och nu en till?SirDIFalot skrev:Radek Smolanek ryktas till Modo.
Är det kommunen som spökar?
- dif_henkan
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Många skriver väldigt bra saker här inne, men jag tycker faktist vi har offensiven för att vinna matcher och ta poäng varje match!
Jag är oerhört oroad på backsidan och min magkänsla är stark att vi ej kommer hålla oss kvar där vi är nu med våra unga backar.
Den 24:e December önskar jag av tomten:
Prio 1. En defensiv general med smartness och ett lugn.
Prio 2. En defensiv tvåvägs center som gör sitt jobb varje byte.
Prio 3. Sidney Crosby
Vi vill hålla oss kvar detta år, även om spelet är skittråkigt att titta på. Att åka ner till HA åter igen med det nya kvalsystemet är katastrof!
Jag är oerhört oroad på backsidan och min magkänsla är stark att vi ej kommer hålla oss kvar där vi är nu med våra unga backar.
Den 24:e December önskar jag av tomten:
Prio 1. En defensiv general med smartness och ett lugn.
Prio 2. En defensiv tvåvägs center som gör sitt jobb varje byte.
Prio 3. Sidney Crosby
Vi vill hålla oss kvar detta år, även om spelet är skittråkigt att titta på. Att åka ner till HA åter igen med det nya kvalsystemet är katastrof!

Jimmie, Jimmie, Jimmie!

Vad tycker vi om detta?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Murray ej aktuell!! Och genast pajkastning i media. Detta är inte vad vi behöver!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0043028.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0043028.ab