Varför tror alla Djurgårdare att laget alltid ska vara på topp.
Pengar saknas och man får köpa de spelare som kassan klarar. Sen får man väl försöka göra det bästa av den situationen.
Hur ska laget kunna prestera bättre och få självförtroende med en supporterskara som bara gnäller på dem.
Jag har varit hockeyfan hela mitt liv och har nära anhöriga som spelar men faktiskt har jag aldrig stött på några mer enfaldiga supportrar.
Laget behöver positivitet för att lyckas.
Lycka till alla spelare i DIF. Visa era domedagsprofeter att ni kan.
Föreningen ska väl inte bara förlita sig på supportrarna.
Mats Larsson snack om att vi ska hjälpa, men vad gör de själva då?
Hur blir det nästa år då? om vi skulle klara av att va kvar i ES???
De snackar om dålig ekonomi, men inget snack om hur de ska bli ett guldlag igen, sen kan ja förstå att de tar upp juniorer tycker jag bara e bra, och ser till att minska spelarlönerna, snart lär andra lag oxå förstå det är bra, är ju för fan fantasilöner i hockey nu,
för 20 år sedan gick forsberg,sundin och c:o ut på isen och lirade för det av kul, ingen brydde sig om pengar då, nu e allt pengar, svenska spelare väljer bort ES, p ga pengarna m.m
Spelar ingen roll hur många vi köper hockey är en lag sport, kolla Modo förra året, de hade sedinarna, forsberg,Näslund.. M.fl spelade de som ett topplag? NEJ inte för fem öre!!!
Har alltid sagt det. kvittar hur bra eller hur många spelare du köper, kan de inte va samspelta och spela som e lag så kvittar det om du har en kedja med 5 st forsberg kaliber, Kan bara våra kedjor bli samspelta och kämpa även om det känns omöjligt så ska du se att vi oxå börjar ta poäng mot bättre lag.
Ja tar hellre en allsvensk spelare som vet hur man ska kämpa och hålla ihop ett lag än ja tar en super stjärna som tror att allt ordna sig bara han är på isen.
DIF behöver förstärkning, Enda ja tycker är konstigt är att vissa är emot att sponsorerna ska bidra, jaha vad har du annars sponsorer till om inte deras pengar ska gå till spelare m.m???
det konstigaste är att Sthlm har så svårt att få in pengar. tycker de borde ha det lättast med tanke på att de flesta stora företag har sitt hvudkontor och säte i sthlm och ger bra reklam m.m jämfört med små orter som leksand, mora m.fl fast där sponsrar kommunerna duktigt eftersom det är bra reklam för dem att ha elitlag i hockey,
Sen vet jag oxå att Sthlm stad är värre än staten att håva in pengar, tycker det borde vara i deras intresse också att ha ett elitlag i hockey,
fast det kanske skiter de i, är kanske bara pengar som räknas,
Men där det finns problem finns det ofta lösningar men vilka??
kanske Särkijärvi inte är rätt man för att inspirera och tända gubbarna?
Ledningen säger ju att vi ligger i topp vad det gäller sponsring så vi får säkerligen in ett par mille på sånt men jag tror det är rulljansen runt omkring som kostar så j-vla mycket plus att vi inte äger arenan vi lirar i och därför inte får alla kring kostnader och summan av kardemumman blir inte så mycket plus även fast sponsringen är i topp.....
tycker precis som nån sa här att hockey är ju för f-n en lagsport så ta in en etablerad star som bara åker på en grilla är ingen lösning....titta bara på stjärnan från tjeckien i SSK som fick åka hem...kan vi bara kriga till oss 2-3 vinster i de fyra kommande matcherna så kommer pucken att börja gå som ett snöre mellan spelarna...
Men hallå fattar ni inte...
Om DIF hamnar i kvalserien blir det ju fler matcher än om vi bara kommer 9:a i serien. Fler matcher = mer biljettintäkter. Detta har nog styrelsen redan insett och det kommer säkert inga förstärkningar som vissa hoppas på. För den usla ekonomin är ju detta tabelläge kanon.
Nu är det bara att utnyttja situationen och sätta en tjuga på Modo inför matchen på söndag.
Kapten Haddock skrev:Men hallå fattar ni inte...
Om DIF hamnar i kvalserien blir det ju fler matcher än om vi bara kommer 9:a i serien. Fler matcher = mer biljettintäkter. Detta har nog styrelsen redan insett och det kommer säkert inga förstärkningar som vissa hoppas på. För den usla ekonomin är ju detta tabelläge kanon.
Nu är det bara att utnyttja situationen och sätta en tjuga på Modo inför matchen på söndag.
Öhm jag vet ju inte hur det ligger till men hur många tror du skulle komma och kolla i globen ifall djurgården kvalar? Skulle biljettintäkterna bli större än utgifterna för att hyra globen?
NÄ nu börjar jag bli trött på allt gnällande!!! Min benmärg är gul, röd och blå randig jag tror det är några här som behöver en benmärgstransplantation och jag ställer upp!
Är man Djurgårdare så är man det i med och mot gång. Men ni kanske inte har sjungit ramsan "Djurgår´n tills jag dör" någon gång.........Men det har jag och jag står för den till 100%.
Suz skrev:NÄ nu börjar jag bli trött på allt gnällande!!! Min benmärg är gul, röd och blå randig jag tror det är några här som behöver en benmärgstransplantation och jag ställer upp!
Är man Djurgårdare så är man det i med och mot gång. Men ni kanske inte har sjungit ramsan "Djurgår´n tills jag dör" någon gång.........Men det har jag och jag står för den till 100%.
Forumet finns ju TILL för att vi supporters ska få vädra våra åsikter..Vore ju jävligt trist om alla skulle vara lika positiva och tycka likadant inte sant..? ..Under denna pressade situation som Dif hockey befinner sig i måste det få finnas en plats där man kan avreagera sig och kritisera, såväl laget som styrelsen...Låt folk få fortsätta vädra sin frustration och irritation på detta forum..Vi är fortfarande lika mycket supporters för det..!!
Jojje:
Jävla pajas!, de e för fan nu vi skall stötta laget för i helvete!!. Tror du inte man har gjort vad man kunnat för att knyta till sig nyförvärv?. Saken är den att FINNS det inga pengar kan man inte konkurera om nyförvärv med andra elitklubbar.
Jag tror att väldigt många skulle komma till globen om vi skulle kvala. I kvalet blir ju då varje match direkt livsagörande. Så jag tror att kvalet i varjefall skulle dra lika mycket publik som serielunken.
Oki att det inte finns så mycket pengar att handla för det kan jag köpa, men det jag inte fattar är hur styrelsen kan tro att allt hänger på att det skall komma mer publik till matcherna. Även en ökning på 2000 personer per match skulle på längre sikt kanppast betyda så mycket. Det som krävs är snarast att styrelsen börjar titta på andra alternativ att spela på. På längre sikt tror jag det krävs en flytt från Globenområdet och istället spela i en kommun som vill ha ett elitlag.
Det vi kan dra in mer pengar på är saker som att ta hand om försäljning inne på arenan samt kunna få ner hyran rejält. Kanske man rent av kan samarbeta med ett antal stora företag och en intresserad kommun och bygga en egen arena. På längre sikt är detta enda vägen att gå.
Om man vill ha mer klackfolk till matcherna kan man ju börja med att flytta till Hovet permanent. Flytt dit och mer fans dyker upp. Sedan måste man ju se till att skapa ett spelprogram som inte innebär att man först med ett lag borta för att sedan möte det hemma i omgången efter. Dessutom borde styrelsen välkomna fler nya lag och ta bort derbygrupperna. Fler nya lag borde leda till mer intresse för hur kul är det att för tredje gången se Leksand spela?
Avslutningsvis tycker jag styrelsen har misslyckats kapitalt med nyförvärven. De som lyckats bäst är de unga spelarna dvs junisarna samt andersson och liwing. De mer "etablerade" namnen har dock i mitt tycke underpresterat rejält, vad har t ex spelare som Ryman, Björck, Mattsson, Eklund samt Nordfeldt presterat under denna säsong? Sparka alla 5 så får man loss lite mer kapital att signa vettigare spelare för...
För spelare finns det råder det ingen tvekan om. Varför man valde att signa dessa 5 övergår dock mitt förståmd. Tror faktiskt att lovande junisar hade gjort ett minst lika bra jobb betydligt billigare...
MonK skrev:Jag tror att väldigt många skulle komma till globen om vi skulle kvala. I kvalet blir ju då varje match direkt livsagörande. Så jag tror att kvalet i varjefall skulle dra lika mycket publik som serielunken.
Om det blir kval tycker jag att matcherna borde spelas på Hovet.
Ni snackar om ekonomi i klubben, för lite pengar och inga "topp 5" spelare.
Shit vilka jävla nollor måste jag säga!
När senast var det fullt i Globen på en djurgårds match?
Snackar även om sponsorer och att vi inte spelar "rolig" hockey.
Va fan skulle ni göra om arenan var knappt halvsåld match efter match?
Börja fylla Globen, så spelarna får lite tändvätska lite mera glödd och självförtroende, så kommer nog spelat att bli mer attraktivt och offencivare.
På så sett kommer sponsorerna att betala mer när de vet att folk ser reklamen, mer tv tid och roligare hockey!
På längre sikt bättre ekonomi och vårt 17 SM GULD!!!!!!