Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Om du lyssnar på podden med KG så säger han att man budgeterat med att alla eventuella bonusar i alla kontrakt kommer att betalas ut, för att det inte ska komma som någon obehaglig överraskning senare och ta oss "över budget" då.
Expert.
ska absolut lyssna på den! Ska bli intressant att höra.SirDIFalot skrev:Om du lyssnar på podden med KG så säger han att man budgeterat med att alla eventuella bonusar i alla kontrakt kommer att betalas ut, för att det inte ska komma som någon obehaglig överraskning senare och ta oss "över budget" då.
Allt som har att göra med att Murray inte kommer hit gör mig deprimerad. Mår inte bra av att läsa den här tråden just nu.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Då ska du nog inte lyssna på podden heller.sensei skrev:Allt som har att göra med att Murray inte kommer hit gör mig deprimerad. Mår inte bra av att läsa den här tråden just nu.
Riktigt bra poddavsnitt! Riktigt intressant. Positivt att vi lär ha hyfsat med pengar att röra oss med iaf!
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Intressant o bra podd. Känns bara lite tungt att Dogge inte verkar gångbar. Han skulle iofs säkert behöva ett par veckor tuff träning för att komma i matchform. Men han besitter samtidigt en enorm rutin och erfarenhet av defensivt arbete varför det känns konstigt att man inte knutit honom till sig. Men man har väl det väl underbyggt att inte satsa på Dogge, trist. Känns ju inte särskilt nära att knyta åt oss ngn spets heller då spelaren i fråga måste passa in i gruppen. Känns som detta lag ska styra skeppet i hamn. Bewere om vi får skador på nyckelspelare. Då sitter vi i skiten rejält. Känns just nu som gambling på hög nivå. Antingen blir det bragdhyll eller rullning i tjära o fjädrar. Hoppas på det förstnämda 

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Är sociala avgifter inräknade där?
Avskaffa tre mot tre.
- Jim Morrison
Jag tycker det låter jävligt sunt att Douglas inte kommer tas in när det är på sportsliga grunder. Det känns onekligen som att stålbadet faktiskt var välbehövligt. Vi känns mer eftertänksamma och noggranna i både vad gäller organisation som spelarrekrytering. Någonting som jag tycker är A och O för en välmående förening. Jag menar, det hade varit så lätt att ta in Douglas. Skön Djurgårdare med en stenhård kropp. Att man faktiskt inte gör det bevisar väl lite att det är det gamla, klassiska, Djurgården som är på väg tillbaka. Kritiska. Man vill ha bort kaoset som genomsyrat den här klubben sedan 2005.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2014-12-16 20:15:27, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ja. Högre för för födda 88 och tidigare enl nuvarande regelverk.Mattias_87 skrev:Är sociala avgifter inräknade där?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kloka ord och säkert helt rätt tänk. Men vi är inte DIF när vi i stort sett var ohotade i toppen. Nu är vi en vek nykomling som presterat över förväntan. Hoppas att det nya tänket som genomsyrar föreningen inte får ett abrupt tvärstopp och renderar nerflyttning. just för att vi satt med kokta fläsket i knäet men lät det ligga för länge så det blev oätligt 

- Jim Morrison
Jag hade mycket lättare kunnat ta in Douglas om vi var ett topplag. Som en extraback inför ett slutspel. Jag gillar att vi är kloka. Den här föreningen har sett alldeles för mycket minussiffror under senare dagar och totalt utebliven sportslig framgång, med undantag 09/10 typ.Doyle skrev:Kloka ord och säkert helt rätt tänk. Men vi är inte DIF när vi i stort sett var ohotade i toppen. Nu är vi en vek nykomling som presterat över förväntan. Hoppas att det nya tänket som genomsyrar föreningen inte får ett abrupt tvärstopp och renderar nerflyttning. just för att vi satt med kokta fläsket i knäet men lät det ligga för länge så det blev oätligt
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vi får väl se hur "klok" han är... Tyvärr lär jag vara så bedrövad om/när det här går åt helvete så att jag inte kan njuta av vad va det jag sa-upplevelsen den här gången heller.
Stort misstag att jaga chansvärvningar i detta läget när laget står på fallrepet. Det här laget behöver trygghet och stabilitet, inte ännu mera Truhkno-Lofquist-Carlsson osv. En offensiv back? För det första så är det typ prio tre. För det andra, jadu, lycka till att hitta en någorlunda vettig sådan i December. Sådana spelare är snudd på omöjliga att fixa under sommarmånaderna, hur fan ska vi lyckas med det nu när alla rikare klubbar panikpröjsar för att rädda sin säsong? Vi får titta nedåt helt enkelt och försöka hitta en medelmåtta i HA/Div 1, och sen be till gud att han får ett sjukt genombrott.
Vi som har ett fantastiskt stort syrligt äpple hängande på en bekväm gren i trädet, måste då KG försöka klänga uppe i kronan för att desperat hitta en färdig jävla äppelpaj? Avdelning, gräset MÅSTE vara grönare på andra sidan.
Stort misstag att jaga chansvärvningar i detta läget när laget står på fallrepet. Det här laget behöver trygghet och stabilitet, inte ännu mera Truhkno-Lofquist-Carlsson osv. En offensiv back? För det första så är det typ prio tre. För det andra, jadu, lycka till att hitta en någorlunda vettig sådan i December. Sådana spelare är snudd på omöjliga att fixa under sommarmånaderna, hur fan ska vi lyckas med det nu när alla rikare klubbar panikpröjsar för att rädda sin säsong? Vi får titta nedåt helt enkelt och försöka hitta en medelmåtta i HA/Div 1, och sen be till gud att han får ett sjukt genombrott.
Vi som har ett fantastiskt stort syrligt äpple hängande på en bekväm gren i trädet, måste då KG försöka klänga uppe i kronan för att desperat hitta en färdig jävla äppelpaj? Avdelning, gräset MÅSTE vara grönare på andra sidan.
- SirDIFalot
KG har ju förklarat tydligt att det inte tänker göra några chansvärvningar. Vi kommer vara kräsna med vilken center som kommer in. Personligen hade jag inte varit lika kräsen.Manijock skrev:Vi får väl se hur "klok" han är... Tyvärr lär jag vara så bedrövad om/när det här går åt helvete så att jag inte kan njuta av vad va det jag sa-upplevelsen den här gången heller.
Han har inte sagt att de vill ha in en offensiv back. Han har sagt att backsidan inte är en prioritet (för man är jävligt nöjda där) men OM de skulle ta in en back så är det en med offensiva kvaliteter.
Att han verkar anse att Murray inte skulle erbjuda någon sportslig förbättring gör att han förtroende hos mig växer enormt i alla fall. Starkt beslut att ta när det hade varit väldigt lätt att ta in Douglas och göra fansen glada.
Expert.
Ifrågasätter inte centersöket. Personligen så har jag förespråkat tålamod när det gäller den fronten. Verkligen hitta rätt karaktär! Men det var när spelet såg stabilt ut. Nu börjar den naturliga nykomlingsdippen. Personligen trodde jag att det var på forwarssidan dippet skulle bli störst, men har haft fel. Englund har varit mycket sämre än väntat, Norell likaså. Trodde absolut inte att de skulle leda detta laget, men lite högre lägstanivå hade jag väntat mig. Framförallt från Englund som kändes snorlovande ifjol. Tror inte grabben gjorde en enda miss i HA. Skulle ljuga om jag sa något annat än att han känts som våran nästa stjärna vid skeppar till NHL. Falk, Deilert och Holm visste man vad man fick. Spelare som ska spela väldigt lite. Ingen kan/ska dra ett tyngre lass.SirDIFalot skrev:KG har ju förklarat tydligt att det inte tänker göra några chansvärvningar. Vi kommer vara kräsna med vilken center som kommer in. Personligen hade jag inte varit lika kräsen.Manijock skrev:Vi får väl se hur "klok" han är... Tyvärr lär jag vara så bedrövad om/när det här går åt helvete så att jag inte kan njuta av vad va det jag sa-upplevelsen den här gången heller.
Han har inte sagt att de vill ha in en offensiv back. Han har sagt att backsidan inte är en prioritet (för man är jävligt nöjda där) men OM de skulle ta in en back så är det en med offensiva kvaliteter.
Att han verkar anse att Murray inte skulle erbjuda någon sportslig förbättring gör att han förtroende hos mig växer enormt i alla fall. Starkt beslut att ta när det hade varit väldigt lätt att ta in Douglas och göra fansen glada.
Sådana spelare finns det för gott om i vår trupp. Fernholm hade jag lite förväntningar på men han försvann. Nordlund pendlar men har en lägre lägstanivå än vad jag hoppades när Challe plockade in honom. Arnesson och Högström är bra och där har jag inga anmärkningar. Summering, jaa vår backsida känns galet instabil. I min värld halvt panikartad i nuläget. Syns extremt, extremt tydligt när man ser våra matcher, och det kommer bara bli tydligare och tydligare när våra moståndare förbättrar sina trupper.
Vi spenderar största delen av matcherna i egen zon, och det är ingenting vi kommer kunna ändra på den här säsongen. Vi är nykomlingar, det måste vi förstå. Vi kommer fortsätta spela 70-80% av matcherna där bak. Det kommer varken en center eller offensiv back att ändra på. Det kommer inte Douglas Murray att ändra på heller. Vad man kan göra dock, är att göra det hela lite lättare med en försvarsgeneral som kan bidra på just den planhalvan. Ta enkla beslut och hålla rent kring vårt mål så att våran absolut viktigaste spelare kan göra sitt jobb så bra som möjligt. Det är vad vi kan göra, här och nu. Det som på kort sikt skulle göra alldeles mest nytta. Det är nämligen på kort sikt som är viktigast. Den här säsongen handlar endast om att överleva. Inte komma bland de två sämsta.