han behöver ju inte åka alls eftersom han alltid står på rätt platsmb81 skrev:Skulle nog påstå att Murray skridskoåkning är sämre än alla dessa. Möjligen inte Fernholm men då är jag snäll mot Murray.diftobbe89 skrev:Har du också lurats in i den myten, stackare.mb81 skrev:Men Dogge skulle göra dig trygg när motståndarforwardsen åker åttor kring honom? Se hur lyckad tex Frögren är i Leksand.diftobbe89 skrev:Ganska exakt så ja, och hur agerar dessa backar efter 4 raka torsk i 45e omgången och det börjar studsa emot, finns inte ända back jag känner mig trygg med i egen zon, möjligen Arnesson, det här kan sluta riktigt otrevligt.Manijock skrev:Oj oj KG gamblar med våran SHL-plats helt klart. Nu är jag orolig på riktigt! Risken med en oerfaren sportchef. Vi är redan nu ute på tunn is, och nu har KG:s uttalande gjort att vi sjunkit till midjehöjd. Nu kan bara två riktiga genomfall av två andra lag rädda oss. Modo och vem? Jag håller tummarna!
Tellan, nu hänger allt på dig. Håller du oss kvar ska du upp i taket med tanke på vilka backar du har framför dig. Norell, Englund, Nordlund, Deilert och Ollas förväntas alltså hålla defensiv toppklass i Sverige? Åtminstone två av dem? Vilka? Två av dem kan absolut blomma ut till starka försvarsspelare inom en tvåårsperiod. Men till denna säsong? Kanske det viktigaste säsongen någonsin? Arnesson köper jag, men bara en back som har styrkan i försvarsspel räcker knappast för ett SHL-lag. Det måste vara någon till som KG känner kan rädda oss kvar. Falk eller Holm som båda är skadebenägna regulars. Fernholm är skadad, om han nu missat det.
För er obotliga optimister som tror att ännu en högerfattad skridskofladdrig back som skjuter sådär jättehårt, En Lofquist, kommer att göra att vi höjer oss... Vi ses på andra sidan, jag tror ni kan få ett obehagligt uppvaknande.
Murrays skridskoåkning är inte sämre en verken Fernholms, Englunds, Deilerts eller Ollas, sedan har Murray skalle, han löser situationer genom att placera sig rätt i banan.
Men nog om Murray, tråkigt nog blir det väl inget där.
Jag tycker iallafall det är helt galet att inte ersätta Fernholm och jag förstår inte riktigt vad vi ska med ytterligare en offensiv fladdrig back till.
Vilka är våra offensiva fladdriga backar? Högström och Nordlund gör väl lite felpass men tycker båda gör det bra för det mesta. Möjligen Deilert då men där har lagledningen agerat också. Han spelar ju inte så värst mycket.
Enda anledningen till Murray är väl pr-mässiga.

Skickat från min D6603 via Tapatalk