Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

mb81 skrev:
diftobbe89 skrev:
mb81 skrev:
diftobbe89 skrev:
Manijock skrev:Oj oj KG gamblar med våran SHL-plats helt klart. Nu är jag orolig på riktigt! Risken med en oerfaren sportchef. Vi är redan nu ute på tunn is, och nu har KG:s uttalande gjort att vi sjunkit till midjehöjd. Nu kan bara två riktiga genomfall av två andra lag rädda oss. Modo och vem? Jag håller tummarna!

Tellan, nu hänger allt på dig. Håller du oss kvar ska du upp i taket med tanke på vilka backar du har framför dig. Norell, Englund, Nordlund, Deilert och Ollas förväntas alltså hålla defensiv toppklass i Sverige? Åtminstone två av dem? Vilka? Två av dem kan absolut blomma ut till starka försvarsspelare inom en tvåårsperiod. Men till denna säsong? Kanske det viktigaste säsongen någonsin? Arnesson köper jag, men bara en back som har styrkan i försvarsspel räcker knappast för ett SHL-lag. Det måste vara någon till som KG känner kan rädda oss kvar. Falk eller Holm som båda är skadebenägna regulars. Fernholm är skadad, om han nu missat det.

För er obotliga optimister som tror att ännu en högerfattad skridskofladdrig back som skjuter sådär jättehårt, En Lofquist, kommer att göra att vi höjer oss... Vi ses på andra sidan, jag tror ni kan få ett obehagligt uppvaknande.
Ganska exakt så ja, och hur agerar dessa backar efter 4 raka torsk i 45e omgången och det börjar studsa emot, finns inte ända back jag känner mig trygg med i egen zon, möjligen Arnesson, det här kan sluta riktigt otrevligt.
Men Dogge skulle göra dig trygg när motståndarforwardsen åker åttor kring honom? Se hur lyckad tex Frögren är i Leksand.
Har du också lurats in i den myten, stackare.
Murrays skridskoåkning är inte sämre en verken Fernholms, Englunds, Deilerts eller Ollas, sedan har Murray skalle, han löser situationer genom att placera sig rätt i banan.
Men nog om Murray, tråkigt nog blir det väl inget där.

Jag tycker iallafall det är helt galet att inte ersätta Fernholm och jag förstår inte riktigt vad vi ska med ytterligare en offensiv fladdrig back till.
Skulle nog påstå att Murray skridskoåkning är sämre än alla dessa. Möjligen inte Fernholm men då är jag snäll mot Murray.
Vilka är våra offensiva fladdriga backar? Högström och Nordlund gör väl lite felpass men tycker båda gör det bra för det mesta. Möjligen Deilert då men där har lagledningen agerat också. Han spelar ju inte så värst mycket.

Enda anledningen till Murray är väl pr-mässiga.
han behöver ju inte åka alls eftersom han alltid står på rätt plats :)

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

mb81 skrev:
diftobbe89 skrev:
mb81 skrev:
diftobbe89 skrev:
Manijock skrev:Oj oj KG gamblar med våran SHL-plats helt klart. Nu är jag orolig på riktigt! Risken med en oerfaren sportchef. Vi är redan nu ute på tunn is, och nu har KG:s uttalande gjort att vi sjunkit till midjehöjd. Nu kan bara två riktiga genomfall av två andra lag rädda oss. Modo och vem? Jag håller tummarna!

Tellan, nu hänger allt på dig. Håller du oss kvar ska du upp i taket med tanke på vilka backar du har framför dig. Norell, Englund, Nordlund, Deilert och Ollas förväntas alltså hålla defensiv toppklass i Sverige? Åtminstone två av dem? Vilka? Två av dem kan absolut blomma ut till starka försvarsspelare inom en tvåårsperiod. Men till denna säsong? Kanske det viktigaste säsongen någonsin? Arnesson köper jag, men bara en back som har styrkan i försvarsspel räcker knappast för ett SHL-lag. Det måste vara någon till som KG känner kan rädda oss kvar. Falk eller Holm som båda är skadebenägna regulars. Fernholm är skadad, om han nu missat det.

För er obotliga optimister som tror att ännu en högerfattad skridskofladdrig back som skjuter sådär jättehårt, En Lofquist, kommer att göra att vi höjer oss... Vi ses på andra sidan, jag tror ni kan få ett obehagligt uppvaknande.
Ganska exakt så ja, och hur agerar dessa backar efter 4 raka torsk i 45e omgången och det börjar studsa emot, finns inte ända back jag känner mig trygg med i egen zon, möjligen Arnesson, det här kan sluta riktigt otrevligt.
Men Dogge skulle göra dig trygg när motståndarforwardsen åker åttor kring honom? Se hur lyckad tex Frögren är i Leksand.
Har du också lurats in i den myten, stackare.
Murrays skridskoåkning är inte sämre en verken Fernholms, Englunds, Deilerts eller Ollas, sedan har Murray skalle, han löser situationer genom att placera sig rätt i banan.
Men nog om Murray, tråkigt nog blir det väl inget där.

Jag tycker iallafall det är helt galet att inte ersätta Fernholm och jag förstår inte riktigt vad vi ska med ytterligare en offensiv fladdrig back till.
Skulle nog påstå att Murray skridskoåkning är sämre än alla dessa. Möjligen inte Fernholm men då är jag snäll mot Murray.
Vilka är våra offensiva fladdriga backar? Högström och Nordlund gör väl lite felpass men tycker båda gör det bra för det mesta. Möjligen Deilert då men där har lagledningen agerat också. Han spelar ju inte så värst mycket.

Enda anledningen till Murray är väl pr-mässiga.
Vilket han väger upp med smartness och en skalle så att situationerna ofta löser sig ändå.

Deilert är offensivt lagd och en otrygg sådan, Nordlund är ojämn och skadebenägen, Högström går från suveräna insatser till bedrövliga, men levererar ändå endel poäng, vilket är bra, vilka offensiva backar tror du finns på marknaden som vill till oss/som vi har råd med som vi vet levererar i SHL?
Robin Press och sådana backar från HA luktar ju Deilert varning på långt håll.

Så, vilka stabila defensiva backar har vi? för jag antar att det gjort nytta att värva en back som gör nytta i defensiven först och främst när allt handlar om att undvika att åka ur, eller är det då smartare att värva en offensiv back? med tanke på hur vår backbesättning ser ut och att Fernholm lär vara borta resten av säsongen så kan jag inte förstå att man inte vill ersätta honom med en likasinnad back.

Jag vill ha in en back som kan lasta tunga minuter i boxplay och spela enkelt, hjälpa Tellqvist så mycket det bara går inför det extremt tuffa avslut som kommer vänta oss, något ingen av våra unga backar har erfarenhet av och vi inte bör utsätta dom för, det tillsammans med en Tellqvist som måste bara i sitt livsform, för jag ser nämligen inte vilka lag vi ska ha bakom oss mer en Modo när allt summeras, den tuffa perioden har inte startat ännu, och då vill jag inte gambla genom att värva in en offensivt lagd back.
Spela fult
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Tycker Arnesson, Englund, Högström, Holm, Falk, Norell och Ollas Mattsson gör det bra defensivt. Vill inte att vi värvar en offensiv back heller.
Vad säger att Murray ska vara bättre än dessa? Han har inte spelat på över ett halvår efter en katastrofal nhl-säsong.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

mb81 skrev:Tycker Arnesson, Englund, Högström, Holm, Falk, Norell och Ollas Mattsson gör det bra defensivt. Vill inte att vi värvar en offensiv back heller.
Vad säger att Murray ska vara bättre än dessa? Han har inte spelat på över ett halvår efter en katastrofal nhl-säsong.
Men det som komma skall har dom aldrig vart med om tidigare, dom skulle behöva understöd och en pappa i försvaret för att dom inte ska skita på sig fullständigt i slutet när motståndarna börja bli desperata på allvar.

Hybrisen här inne är på top över tabelläget men sitt ner i båten till det roliga börjar.

Edit: Murray hade inte varit bra alls nu, garanterat, men lagom till avslutningen vågar jag lova att han gjort stor nytta på många sett.
Spela fult
erspi

Inlägg av erspi »

SirDIFalot skrev:Podden med KG kommer ut imorgon.
Vart kommer den finnas?
Debacle

Inlägg av Debacle »

erspi skrev:
SirDIFalot skrev:Podden med KG kommer ut imorgon.
Vart kommer den finnas?
På JKs hemsida?
mb81

Inlägg av mb81 »

diftobbe89 skrev:
mb81 skrev:Tycker Arnesson, Englund, Högström, Holm, Falk, Norell och Ollas Mattsson gör det bra defensivt. Vill inte att vi värvar en offensiv back heller.
Men det som komma skall har dom aldrig vart med om tidigare, dom skulle behöva understöd och en pappa i försvaret för att dom inte ska skita på sig fullständigt i slutet när motståndarna börja bli desperata på allvar.

Hybrisen här inne är på top över tabelläget men sitt ner i båten till det roliga börjar.

Edit: Murray hade inte varit bra alls nu, garanterat, men lagom till avslutningen vågar jag lova att han gjort stor nytta på många sett.
Sitter i båten är väl just det jag gör. Det är du absolut måste värva en back till trots att vi har 11 under kontrakt varav endast en är långtidsskadad. De gör dessutom ett bra jobb.
Där vi verkligen har problem är i pp och skapa egna målchanser. Tycker försvaret blivit bättre under hela säsongen.
Är det just för det är Douglas Murray som är ett cool spelare eller skulle det gå lika bra med tex Jonas Frögren eller David Printz?
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

mb81 skrev:
diftobbe89 skrev:

Sitter i båten är väl just det jag gör. Det är du absolut måste värva en back till trots att vi har 11 under kontrakt varav endast en är långtidsskadad. De gör dessutom ett bra jobb.
Där vi verkligen har problem är i pp och skapa egna målchanser. Tycker försvaret blivit bättre under hela säsongen.
Är det just för det är Douglas Murray som är ett cool spelare eller skulle det gå lika bra med tex Jonas Frögren eller David Printz?
Jag kollar på kvalitén hos backarna och om jag tror vi har vad som krävs när allt summeras, inte hur många som sitter på kontrakt.

David Printz var en av våra bättre backar silveråret och har fått gått om beröm i Tyskland senast jag läste, även han är skicklig just i det defensiva, en mix är väl att föredra bland olika backtyper, och jag tycker helt vi saknar den typen.
Spela fult
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Har du ens tittat på matcherna? Norell, Englund är ju katastrof i defensiven och ger ju motståndarna gratis mål var och varannan match.

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
mb81

Inlägg av mb81 »

Morwin skrev:
Har du ens tittat på matcherna? Norell, Englund är ju katastrof i defensiven och ger ju motståndarna gratis mål var och varannan match.

Jag har tittat på matcherna. I det stora hela gör de det ändå bra. Sen så har de tyvärr gjort en del större misstag som överskuggar helheten.
Det finns ändå en anledning att just de två är uttagna i jvm. Men Arnesson och Högström har såklart varit bättre!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Spelarbudgeten var 28 miljoner, men är nu uppe i 32 miljoner.

Eftersom vi knappast lär ha fyllt de första 28 millarna har vi alltså minst 4 miljoner att värva för?

Och nästa år lär vi kunna ligga strax under 40.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Mattebo skrev:Spelarbudgeten var 28 miljoner, men är nu uppe i 32 miljoner.

Eftersom vi knappast lär ha fyllt de första 28 millarna har vi alltså minst 4 miljoner att värva för?

Hur F_N kan budgeten vara så hög? Hur hög va den förra året, 13? har dom dubblat lönen på alla eller? Jösses hur risiga är vi på att förhandla? tjänar Englund typ 200 kakor i månaden? Djup oroad!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bengan08 skrev:

Hur F_N kan budgeten vara så hög? Hur hög va den förra året, 13? har dom dubblat lönen på alla eller? Jösses hur risiga är vi på att förhandla? tjänar Englund typ 200 kakor i månaden? Djup oroad!
TV-pengarna har ju höjt budgeten. Inga konstigheter.

Självklart har vi inte heller några allsvenska löner i laget. Alla har väl minst dubblerats antar jag med tanke på att budgeten mer än dubblerats. Konstigt vore det väl annars. Men självklart tjänar inte Englund 200k.
Expert.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

SirDIFalot skrev:
Bengan08 skrev:

TV-pengarna har ju höjt budgeten. Inga konstigheter.

Självklart har vi inte heller några allsvenska löner i laget. Alla har väl minst dubblerats antar jag med tanke på att budgeten mer än dubblerats. Konstigt vore det väl annars. Men självklart tjänar inte Englund 200k.
jag förstår att man måste höja lönerna för spelare som spelar upp laget till Elitserien, men jag är mest chockad/förvånad att budgeten kan ha stigit så mkt med tanke på vårat spelarmaterial. jag fattar att spelare som Samuelsson och Tellan tjänar bra(han har säkert ca 200k). Tycker dock att dagens trupp kanske inte borde vara så dyr, men vad vet jag. Englunds 200k va givetvis inget jag trodde, bara som ett skämt till den totala spelarbudgeten.
Låst