Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Debacle
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Debacle »

pulverapa skrev:
Debacle skrev:Det är rätt lätt att försöka rädda sitt eget skinn när man helt enkelt gjort sig ovälkommen där man varit.. Fanns spelare i truppen som störde sig enormt på Nils samt att han gick runt och trodde sig själv vara väldigt mycket mer värd än vad han egentligen var. Kan säga att han i Malmö nästan dubblat sin lön, så det där med att pengar inte spelade någon roll är skitsnack.

Det ligger inte i mitt intresse att smutsa ner Nils, men att säga att han var en liten duvunge som det är synd om och att man borde satsat på honom är i min mening helt fel.
Allvarligt talat. Det här låter som rent skitsnack. En jävla massa svammel. Jag tror inte ett dugg på det.

Det heter för övrigt dununge och ingenting annat.
Käbbel.. Tro vad du vill... Naivt att tro att det var en helt vanlig situation där DIF inte ville förlänga med en av våra poängstarkaste backar. Beslutet att inte förlänga med Nils kom definitivt före tecknandet av både Nordlund och Deilert.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Calle Ackered klar för Vita Hästen medan William Wallén lämnar.
http://www.vitahasten.se/vitahasten/nyh ... arvar-back
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Zibanejad verkar ha haft en najs kväll! 2+2, första tvåmålsmatchen och first star i årets NHL-omgång! Han har verkligen fått fart då han fått börja spela i toppkedjorna med 5 mål senaste 6 matcherna. Kul att se!
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Kul Jakobs 4 poäng just nu i dagens match och Nils a 3 poäng :)

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Mot ett Almtuna som saknar 11 spelare... Är inte imponerad.
2014-04-07, vad hände?
isolerad

Re: Sv: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av isolerad »

pulverapa skrev:
Debacle skrev:Det är rätt lätt att försöka rädda sitt eget skinn när man helt enkelt gjort sig ovälkommen där man varit.. Fanns spelare i truppen som störde sig enormt på Nils samt att han gick runt och trodde sig själv vara väldigt mycket mer värd än vad han egentligen var. Kan säga att han i Malmö nästan dubblat sin lön, så det där med att pengar inte spelade någon roll är skitsnack.

Det ligger inte i mitt intresse att smutsa ner Nils, men att säga att han var en liten duvunge som det är synd om och att man borde satsat på honom är i min mening helt fel.
Allvarligt talat. Det här låter som rent skitsnack. En jävla massa svammel. Jag tror inte ett dugg på det.

Det heter för övrigt dununge och ingenting annat.
Från språkrådet:

"Varför kallas en ung och oerfaren person ibland för duvunge. Borde det inte vara dununge?
svar
En ung och oerfaren person kan kallas både för duvunge och dununge, utan någon betydelseskillnad.

Duvunge är den äldre benämningen av de två, och möjligen anspelar den bildliga betydelsen på att duvan genom århundradena fått symbolisera det oskyldiga. Det första svenska belägget från 1730 talar i alla fall för det: ”Thet var en diefvul, och icke en duf-vnge!” Dununge är en något yngre benämning, belagt första gången 1871. Det är bekant från Selma Lagerlöfs novell ”Dunungen”, som även finns som teaterstycke."
i
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ni är allt ena riktiga dyngungar. Så heter det, och ingenting annat!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Ojojoj nu gick precis Landeskog en riktig holmgång med Ladd, vilket jobb han gjorde, sin tredje NHL fight tror jag det var.

Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev:Ojojoj nu gick precis Landeskog en riktig holmgång med Ladd, vilket jobb han gjorde, sin tredje NHL fight tror jag det var.

Alltid lite speciellt när det är kapten vs kapten i en tight match.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev:Ojojoj nu gick precis Landeskog en riktig holmgång med Ladd, vilket jobb han gjorde, sin tredje NHL fight tror jag det var.

Alltid lite speciellt när det är kapten vs kapten i en tight match.
Inte bara det, det där var ju en riktig old school fajt också och inte småtjafs.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Bra start på fredagen att man som svensk och djurgårdare får vara lite stolt över Landeskog.

Kollade på pens häromveckan i console energy center mot devils. Halvrisig match men god öl. Medan jag bläddrade i programmet så noterade jag att Crosby väger mer än Hörnqvist. På något sätt förvånade det mig.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Gillade Boorkens kommentar för övrigt.

"Och när kommer Landeskog att kritiseras för detta moraliska förfall?"
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ante ska vara klar för CSKA. Är det nu man ska vara självisk och hoppas på att det går lite mindre bra för honom? :|
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jim Morrison skrev:Ante ska vara klar för CSKA. Är det nu man ska vara självisk och hoppas på att det går lite mindre bra för honom? :|
Eller så hoppas man att rubeln faller ännu mer så att alla svenska spelare lämnar KHL!
Kronwall och Engqvist!
mb81

Inlägg av mb81 »

Axel_K skrev:
Jim Morrison skrev:Ante ska vara klar för CSKA. Är det nu man ska vara självisk och hoppas på att det går lite mindre bra för honom? :|
Eller så hoppas man att rubeln faller ännu mer så att alla svenska spelare lämnar KHL!
Kronwall och Engqvist!
De har ju typ fått sin lön nästan halverad sen säsongen startad om man ska jämföra med Svenska kronor.
Så många svenskar lär flytta inför nästa säsong kan jag tänka mig. Schweiz lär väl plocka de bästa men där har de en gräns på utländska spelare så de kan inte heller roffa åt sig allt. Borde vara positivt för elitserien.
Skriv svar