Pinsamt uttryck!Vikas skrev:Man börjar lessna på Säckens sossehockey.Jerka skrev:All heder till Mantas när han gör en riktigt bra match, men jag är för att byta in Tellan när det går till Straffläggning. Tellan har släppt en straff på hela säsongen och Mantas har släppt 5 (på de 2 straffläggningar jag kommer ihåg att han stått).
SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
Men om Mantas aldrig får köra straffar mer än på träning hur ska då killen kunna bli bättre? Han måste ju få chans att lira och bli bättre hela tiden.Vikas skrev:Man börjar lessna på Säckens sossehockey.Jerka skrev:All heder till Mantas när han gör en riktigt bra match, men jag är för att byta in Tellan när det går till Straffläggning. Tellan har släppt en straff på hela säsongen och Mantas har släppt 5 (på de 2 straffläggningar jag kommer ihåg att han stått).
7/4-2014
När vi slåss för överlevnad så har man inte lyxen att kunna vara tålmodig med en backupmålvakts utveckling. Att låta en målvakt som har straffstatistik på ca 25%, en löjeväckande usel siffra, fortsätta ta straffläggningar är bara att slänga bort värdefulla poäng.Tobbe350 skrev: Men om Mantas aldrig får köra straffar mer än på träning hur ska då killen kunna bli bättre? Han måste ju få chans att lira och bli bättre hela tiden.
Vad gör vi om Tellan går sönder då? Då skulle vi ha en Mantas som inte fått spela på väldigt länge, som helt plötsligt blir lagets viktigaste spelare?Vikas skrev:När vi slåss för överlevnad så har man inte lyxen att kunna vara tålmodig med en backupmålvakts utveckling. Att låta en målvakt som har straffstatistik på ca 25%, en löjeväckande usel siffra, fortsätta ta straffläggningar är bara att slänga bort värdefulla poäng.Tobbe350 skrev: Men om Mantas aldrig får köra straffar mer än på träning hur ska då killen kunna bli bättre? Han måste ju få chans att lira och bli bättre hela tiden.
7/4-2014
Skönt att se Forsberg bli totalöverkörd i lule- hv matchen
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Fjollan Forsberg (9) i Fulä fick sig en wake up propp mot HV o piper i båset. Den uslingen får nog räkna med att bli uppvaktad fler ggr 

Både Leksand och Modo vinner mot topplag.
Illa.
Illa.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ganska skönt att se. Förväntar mig lika hård uppvaktning nästa möte med oss!Doyle skrev:Fjollan Forsberg (9) i Fulä fick sig en wake up propp mot HV o piper i båset. Den uslingen får nog räkna med att bli uppvaktad fler ggr
Vikas skrev:När vi slåss för överlevnad så har man inte lyxen att kunna vara tålmodig med en backupmålvakts utveckling. Att låta en målvakt som har straffstatistik på ca 25%, en löjeväckande usel siffra, fortsätta ta straffläggningar är bara att slänga bort värdefulla poäng.Tobbe350 skrev: Men om Mantas aldrig får köra straffar mer än på träning hur ska då killen kunna bli bättre? Han måste ju få chans att lira och bli bättre hela tiden.
Är väl ändå mer "helt fel" att låta Ahlen lägga 2st straffar? Ja, han satte första.. vilket talar ännu mer att han inte sätter nästa.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Salo får sparken från lyxfällan.
Så...hur länge är han borta den här gången? En vecka?
Han kommer tillbaka imorgon "Nu ska vi vända skeppet".Vikas skrev:Salo får sparken från lyxfällan.
Nä, han är klar för oss!Rix skrev:Han kommer tillbaka imorgon "Nu ska vi vända skeppet".Vikas skrev:Salo får sparken från lyxfällan.
God Jul!
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Snart är Salo vår nye sportchef. Kommer troligtvis bli officiellt innan årsskiftet.
Avskaffa tre mot tre.
Fy.. Det där känns inte lockande för fem ören!Mattias_87 skrev:Snart är Salo vår nye sportchef. Kommer troligtvis bli officiellt innan årsskiftet.
-
Sparkar in den öppna dörren lite men tycker denna presskonferensen med Brashear är underbar! Svartvadet bara skruvar på sig och pratar i väldigt generella termer