Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Steef
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Steef »

Jim Morrison skrev:
ciirree skrev: Nu frågade jag en fråga om Wandell.
Finns det någon som har ett vettigt svar? Är han ett bra namn?
Ska väl knappast påstå att jag har sett honom överdrivet mycket, men han är en teknisk spelare med fina händer. Kreativ. Inte jättesnabb på skridskorna. Passar lika mycket som han gör mål. Fått spela i defensiva roller så det är svårt att sia om hur han skulle te sig i en förstacenter-roll i SHL. Förmodligen (tror jag) skulle det gå bra då kvalitén på ligan faktiskt inte är så bra som den en gång var. Lite av en mellansäsong(er). Plus att han skulle få mycket istid i både 5 mot 5 såväl som PP.

Men Luleå har fetare plånbok. Måste ju förövrigt vara skönt att vara fan till sådana lag. Oändligt med resurser. "Fungerade det inte med den där spelaren? Äh, bryt kontraktet och fixa en ny. Han var också kass? Samma sak där."
Eftersom jag är i exil där uppe och har mycket kontakter med framförallt de fansen du nämner så kan jag dementera att Luleå skulle ha oändligt med resurser. Visst att de har fetare plånbok än oss, men det är ju mest på grund av fallskärmen. Luleås ekonomi är inte den bästa även om den inte är Lyxfällanklass än. Många här uppe säger att deras lag den här säsongen är ett riktigt budgetlag och det går att hålla med om. Jämför bara deras trupp den här säsongen jämfört med förra.

Kan tillägga att många av deras supportrar är oroliga över deras ekonomi.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av pulverapa »

DIFtorped skrev:
ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:Tydligen ska det finnas intresse för Tom Wandell, annars ska det luta åt en nordamerikan. Något man vill ha klart innan juluppehållet.

Många rykten som flyger runt nu. Man vet inte vad man ska tro på.
Har knappt sett Wandell alls. På förhand, hur känns namnet för er som sett han mer?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kommer inte ihåg honom alls, följer inte NHL eller KHL närmare så även där kammar jag noll. Kommer bli många likt Tom Wandell i framtiden då våra yngre drar allt tidigare och i betydligt större mängd än förut.

Hoppas Tommy Boustedt kan förhandla fram ett bättre avtal med NHL angående våra juniorer och yngre spelare, finns väl saker på G som indikerar det.
Med tanke på den i stort sett bottenlösa talangpoolen vi i Sverige har och alla spelare vi exporterat de senaste åren till NHL kan jag tycka att summorna det handlar om borde tiodubblas.

Inför något slags prestationsavtal där ju fler matcher en spelare spelar, desto mer pengar hamnar i moderklubben och klubbarna som utbildat spelaren.

Ta till exempel Marcus Krüger, den killen som är uppe i ett par hundra matcher i NHL borde generera 20 miljoner till oss, inte två miljoner. På så sätt ligger det också i vårt intresse att verkligen behandla våra unga spelare på det mest professionella sätt man kan tänka sig. Det ska löna sig att slipa en diamant.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Steef skrev:
Jim Morrison skrev:
Ska väl knappast påstå att jag har sett honom överdrivet mycket, men han är en teknisk spelare med fina händer. Kreativ. Inte jättesnabb på skridskorna. Passar lika mycket som han gör mål. Fått spela i defensiva roller så det är svårt att sia om hur han skulle te sig i en förstacenter-roll i SHL. Förmodligen (tror jag) skulle det gå bra då kvalitén på ligan faktiskt inte är så bra som den en gång var. Lite av en mellansäsong(er). Plus att han skulle få mycket istid i både 5 mot 5 såväl som PP.

Men Luleå har fetare plånbok. Måste ju förövrigt vara skönt att vara fan till sådana lag. Oändligt med resurser. "Fungerade det inte med den där spelaren? Äh, bryt kontraktet och fixa en ny. Han var också kass? Samma sak där."
Eftersom jag är i exil där uppe och har mycket kontakter med framförallt de fansen du nämner så kan jag dementera att Luleå skulle ha oändligt med resurser. Visst att de har fetare plånbok än oss, men det är ju mest på grund av fallskärmen. Luleås ekonomi är inte den bästa även om den inte är Lyxfällanklass än. Många här uppe säger att deras lag den här säsongen är ett riktigt budgetlag och det går att hålla med om. Jämför bara deras trupp den här säsongen jämfört med förra.

Hehe, budgetlag... Ta en titt på DIF.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Vi borde ju bara lägga allt vi har på Damien Brunner som vill ha ett kontrakt i Europa. Men skulle anta på att han vill ha saftiga pengar i NLA eller KHL. Vilken drömvärvning dock. Ingen C, men det är jag beredd att se förbi när det gäller honom...
Senast redigerad av Jim Morrison den 2014-12-11 18:35:07, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Vi borde ju bara lägga allt vi har på Damien Brunner som vill ha ett kontrakt i Europa. Men skulle anta på att han vill ha saftiga pengar i NLA eller KHL. Vilken drömvärvning dock.
Tror alla klubbar i Schweiz dundrar på med det bästa dom kan erbjuda.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Vi borde ju bara lägga allt vi har på Damien Brunner som vill ha ett kontrakt i Europa. Men skulle anta på att han vill ha saftiga pengar i NLA eller KHL. Vilken drömvärvning dock.
Tror alla klubbar i Schweiz dundrar på med det bästa dom kan erbjuda.
Förmodligen. En av dom bästa spelarna på Europeisk is.
Steef

Inlägg av Steef »

Jim Morrison skrev:
Steef skrev:
Jim Morrison skrev:

Hehe, budgetlag... Ta en titt på DIF.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Värva. Ser sämre ut än under de sämsta perioderna i allsvenskan.
gaspo

Inlägg av gaspo »

In med någon som kan dominera med Samuelsson. Drömmen är en riktigt bra center,en forward o sedan Murray.
Användarvisningsbild
haak

Inlägg av haak »

Har hört att Dogge inte är aktuell om det inte redan va uppenbart. Tydligen sliras det för mycket på Stureplan och han är alldeles för trög på rören är rapporten inifrån. Bra källa.
Hoppas fortfarande på NHL som ersättare till någon skada senare på säsongen...

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

haak skrev:Har hört att Dogge inte är aktuell om det inte redan va uppenbart. Tydligen sliras det för mycket på Stureplan och han är alldeles för trög på rören är rapporten inifrån. Bra källa.

Hoppas det stämmer. Skrev ju som sagt för några dagar sedan att han hade meddelat DIF att han vill signa här om han inte får något NHL-bud före jul. Men hoppas DIF har vett nog att säga tack, men nej tack.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

haak skrev:Har hört att Dogge inte är aktuell om det inte redan va uppenbart. Tydligen sliras det för mycket på Stureplan och han är alldeles för trög på rören är rapporten inifrån. Bra källa.

Man kan ju tycka att någon i hans ålder, med NHL som mål, enbart borde träna och vara lite mer målmedveten?
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:

Hoppas det stämmer. Skrev ju som sagt för några dagar sedan att han hade meddelat DIF att han vill signa här om han inte får något NHL-bud före jul. Men hoppas DIF har vett nog att säga tack, men nej tack.
Ja alla stålar måste gå till en förstecenter. Rätt uppenbart idag. Jocke är en stor favorit men han klarar inte av att vara förstecenter. framförallt inte i PP.
AlltidDIF

Inlägg av AlltidDIF »

Varför sprider du sånna rykten?? Om han nu är på sture lär han inte va dyngrak varje dag..

Jaaaa vi tackar nej till den som skulle varit våran bästa back

Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

AlltidDIF skrev:Varför sprider du sånna rykten?? Om han nu är på sture lär han inte va dyngrak varje dag..

Jaaaa vi tackar nej till den som skulle varit våran bästa back

Det sa han väl inte heller? Bara hintade väl att fokus från Douglas kanske legat på lite annat än att hålla sig i toppform.
Expert.
Låst