Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Roppan
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Roppan »

SirDIFalot skrev: Håller inte med om centern. Tycker vårt största behov är en som kan avlasta Jocke. Han kommer inte orka spela 21-22 minuter per match hela säsongen utan att kvaliteten blir lidande. Hela säsongen har det känts som att vi spelat med en center för lite.
Då får vi kompromissa, och ta en sniper som kan teka. :roll:

Sörensen är otroligt kreativ och nyttig, men han ska helt enkelt inte leda interna skytteligan. Inte under sin första riktiga SHL-säsong. Och 9 mål och 17e plats i den totala, är för lite för en målskytt(och 17p på 25 matcher är också lite för klent för en spelare som leder både interna skytteligan och poängligan). Åtminstone om vi nu ska höja ambitionen för säsongen lite. Jag vill iaf gå på slutspelshockey i år.

Måste gå att vaska fram en nyttig och hårdjobbande "Jeff Taffe"-typ. En spelare som varit bra i AHL eller motsvarande, men inte riktigt räckt hela vägen fram i NHL.
Senast redigerad av Roppan den 2014-12-09 10:03:15, redigerad totalt 1 gånger.
Debacle

Inlägg av Debacle »

SirDIFalot skrev:
Debacle skrev:
SirDIFalot skrev:
Debacle skrev:Skulle vi inte ha råd med minst en back och en forward gör det mig mycket orolig. DIF kan omöjligt budgeterat för att så många spelare varit borta. Både Basse och Ferna har utan tvekan bland det högsta lönerna i laget. Båda dem skadade, framför allt Ferna som tycks bli borta väldigt länge, borde skapa utrymme i budgeten. Lägg nu till Slavas lön på närmre 100 lusingar i månaden.

DH-pengarna, plus uteblivna lönekostnader borde alltså frigöra utrymme för absolut minst två spelare om vi inte ännu en gång befinner oss i ett ekonomiskt haveri med de sedvanliga överbudgeteringarna...
Det räcker nog till två spelare, men inte två spelare av hög klass. Skulle nog tippa att vi inte blir av med Truckens hela lön heller.
För mig är det fortfarande oförståeligt. Vi bör alltså rent lönemässigt kunna anställa ett substitut för Ferna, vilket verkligen inte är en dussinspelare. Lägg där till yttligare uteblivna lönekostnader, tappandet av Slava samt DH-pengarna. Det går inte ihop...
Det är klart att vi får tillbaka lite på försäkringen för Fernholm. Men jag är inte helt hundra på hur det funkar. I fotbollen och fallet med Mattias Jonson fick Djurgården nästan alltid pröjsa hela hans lön för att det dröjde över tre månader innan försäkringsbolaget började ta över hans lön från varje skada och då tar dom inte över 100% utan bitvis mer och mer. Jag tror inte att det går att ersätta Fernholm rakt av bara sådär för att han är skadad.

Lauritzen tror jag inte fick någon topplön med tanke på hans skadehistorik. Men vi borde ju sparat in en del pengar på hans skada eftersom han skulle fått ett prestationsbaserat kontrakt.

I slutändan hänger ju allt på hur mycket pengar vi hade kvar i budgeten från början.

Vad jag hört om Lauritzens kontrakt är att det fortfarande besitter en rätt kraftfull lön, med klausul att DIF får bryta kontraktet om skadekraven inte uppfyllts. Jag anser fortfarande, hur man än vrider och vänder på det, att vi absolut bör ha råd med två spelare av hög klass (definitionen av hög klass är som vanligt diffus). Så länge vår ekonomi inte igen är grovt misskött och vi återigen överbudgeterat en massor.
mb81

Inlägg av mb81 »

seppuko skrev:Aquino är klar för SSK har jag för mig.
Fast isf borde han vara presenterad nu. Snackats om det lite för länge för det ska vara sant. Han känns ändå inte som någon som lyfter ett lag i elitserien.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
Roppan skrev:
SirDIFalot skrev:Dom som fortfarande är free agents på EP från förra säsongen är förmodligen skadade eller har lagt av utan att det är bekräftat. Svatos till exempel.
Jasså, har han lagt ner? Minns hans från Avalanche. Var riktigt lovande. Fick karriären förstörd, åtminstone i NHL, av skador.

Jag vill iaf ha in en målskytt. Vårt målskytte är under all kritik. Någon "ledande center" ser jag inget behov utav egentligen. Ljung, Samuelsson och Jocke kan leda kedjor, styra spelet. Klart att en spelare som Engqvist skulle vara ett monstruöst tillskott, men i brist på honom så vill jag ha in en målgörare. En riktig sniper. En polerad och etablerad, lite elakare och lite tyngre version av Guter.
Hans comebackförsök senaste åren har alla förstörts på grund av skador i alla fall. Skulle gissa att det är anledningen till att han inte spelar nu heller.

Håller inte med om centern. Tycker vårt största behov är en som kan avlasta Jocke. Han kommer inte orka spela 21-22 minuter per match hela säsongen utan att kvaliteten blir lidande. Hela säsongen har det känts som att vi spelat med en center för lite.
Jocke och Ljungh gör det bra men båda ska ju inte behöva ligga runt 20 min kväll efter kväll. Sen kunde ju Runken få lite mer än 8-10 min/match för att avlasta. Lite konstigt matchat tycker jag. Men behovet känns iaf stort att få in en riktigt bra förstacenter.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det kan väl mycket väl vara så att DIF skulle föredrar att signa en center på 1,5 år än att signa en back och en center säsongen ut? För samma kostnad dvs.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Det kan väl mycket väl vara så att DIF skulle föredrar att signa en center på 1,5 år än att signa en back och en center säsongen ut? För samma kostnad dvs.
Kan ju mycket väl vara så. Men det är bara första halvåret som kan räknas in i årets budget.
Jag är iaf inte så sugen på en ny back. Tycker inte det behovet är så stort.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Donkels skrev:Nu måste en ny spelare in - utgår ifrån att löneutrymme frigörs för den där centern som onekligen behövs
Det är ju inte så att vi har brist på spelare direkt (utan att på kvalitativa ditos), så att göra sig av med Trucken betyder ju inte nödvändigtvis att vi kommer värva. Nu lär det väl förhoppningsvis ske ändå, men vi kan ju inte vara säkra...
mb81

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:
Donkels skrev:Nu måste en ny spelare in - utgår ifrån att löneutrymme frigörs för den där centern som onekligen behövs
Det är ju inte så att vi har brist på spelare direkt (utan att på kvalitativa ditos), så att göra sig av med Trucken betyder ju inte nödvändigtvis att vi kommer värva. Nu lär det väl förhoppningsvis ske ändå, men vi kan ju inte vara säkra...
Precis. Nu när de flesta verkar vara på g tillbaka. Laget blir ju knappast sämre av att Trukhno försvinner. Men eftersom det snackats om ny center i minst 1,5 månad så vore det konstigt om det inte blev nåt.
Debacle

Inlägg av Debacle »

En center kommer komma in, inget snack om saken. Frågan är dock om vi väljer att bryta med Lauritzen och utnyttja klausulen i hans kontrakt, bör vi då ta in en ersättare för honom? Vad tror ni?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Debacle skrev:En center kommer komma in, inget snack om saken. Frågan är dock om vi väljer att bryta med Lauritzen och utnyttja klausulen i hans kontrakt, bör vi då ta in en ersättare för honom? Vad tror ni?
Jag tycker vi klarar oss bra utan honom. I synnerhet om det skulle öppna upp andra möjligheter för oss.
Expert.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

SirDIFalot skrev:
Debacle skrev:En center kommer komma in, inget snack om saken. Frågan är dock om vi väljer att bryta med Lauritzen och utnyttja klausulen i hans kontrakt, bör vi då ta in en ersättare för honom? Vad tror ni?
Jag tycker vi klarar oss bra utan honom. I synnerhet om det skulle öppna upp andra möjligheter för oss.
Säg att Lauritzen nu kommer tillbaka till matchen den 26:e december och är helt skadefri resten av säsongen. Då är han väl värd att vara kvar, kontra en chansning som ett nyförvärv kan vara, eller är chansen att han är skadefri kontra nyförvärvets kapacitet lika? Tror det är ett riktigt knivigt läge vi sitter i då vi inte bara kan kasta bort ett par miljoner på en spelare.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

seppuko skrev:
SirDIFalot skrev:
Säg att Lauritzen nu kommer tillbaka till matchen den 26:e december och är helt skadefri resten av säsongen. Då är han väl värd att vara kvar, kontra en chansning som ett nyförvärv kan vara, eller är chansen att han är skadefri kontra nyförvärvets kapacitet lika? Tror det är ett riktigt knivigt läge vi sitter i då vi inte bara kan kasta bort ett par miljoner på en spelare.
Det är just det som är problemet, tror inte han spelare resten av säsongen. killen har varit skadad av och an dom senaste 5 åren. Gillar honom som spelare men det är dags och inse att han inte kommer att kunna spela en full säsong igen. Innan säsongen sa han att han inte känt sig såhär fräsch på 5 år. Och vi alla vet hur det gick sen....
AlltidDIF

Inlägg av AlltidDIF »

De här skadorna han fått nu har väll varit väldigt mycket otur och typiska hockeysidor som kan hända vem som
När som?

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ja, det är åtminstone värvningtider. Som alltid i december? Alla lag verkar förstärka. Skönt att Stoppel och ledning verkar förstå det här lagets största behov, offensiv kompetens.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

In med Morin och Wandell! Skrapa ur pengarna ur plånkan. Sören-Wandell-Morin bästa kedjan i SHL?
Låst