SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Vikas

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Vikas »

Jag formulerade mig rätt dåligt i det inlägget, låter bra mycket värre än jag menade det. My bad.
Användarvisningsbild
sm910
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sm910 »

I slutändan så utvecklas ju våra grabbar mycket mer i längden av att åka på JVM än att spela en handfull matcher hemma hos oss, vilket såklart gynnar oss också i längden.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Junis-vm borde förläggas samtidigt som någon av alla dessa menlösa träningsturneringar i hockey. Var ju inte längesedan vi hade ett uppehåll på typ 10 dagar eller något sådant. Lägg Junis-vm under ett sådant uppehåll så kommer de uttagna spelarna inte att missa lika många matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ja, JVM känns dessutom hundra gånger hetare än dom låtsasturneringarna. Numera är det ju standard att nästan alla lag förlorar spelare också. Borde verkligen vara uppehåll. Bara OS som konkurrerar med JVM enligt mig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81

Inlägg av mb81 »

Det bästa med jvm är väl att Modo tappar två av sina bästa spelare. Tyvärr så har inte Leksand några framstående juniorer som försvinner.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:Det bästa med jvm är väl att Modo tappar två av sina bästa spelare. Tyvärr så har inte Leksand några framstående juniorer som försvinner.
Nylander, Kempe och Olofsson blir det nog!
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:Det bästa med jvm är väl att Modo tappar två av sina bästa spelare. Tyvärr så har inte Leksand några framstående juniorer som försvinner.
Glömde Olofsson. Tre av deras bästa. Hur ska de klara sig egentligen? Bra för oss iaf. Synd att vi inte möter de under tiden.
ciirree

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:
Glömde Olofsson. Tre av deras bästa. Hur ska de klara sig egentligen? Bra för oss iaf. Synd att vi inte möter de under tiden.
Svartvadet har ju redan sagt att det kommer hända mer grejer i truppen. Dessutom har ju Modo deras egna Peter Forsberg som säkerligen hjälper till med både kontakter och ekonomin om det behövs, de kommer värva!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Emil Djuse lämnar Frölunda för Modo.
Expert.
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

sm910 skrev:I slutändan så utvecklas ju våra grabbar mycket mer i längden av att åka på JVM än att spela en handfull matcher hemma hos oss, vilket såklart gynnar oss också i längden.
För att inte tala om hur det gynnar klubbar som Frölunda och Boston. Hur mycket seniorhockey spelar våra juniorlandslagsmän i DIF egentligen?
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Vikas skrev:Säg att Englund, Norell och Ollas blir uttagna till JVM...är det någon annan än jag som skulle tappa en hel del respekt för de pojkarna ifall de skulle åka? De skulle lämna laget i en total jävla backkris där vi skulle sitta på 4 backar per match.

Nog för att man vill visa upp sig, men är verkligen klubblojalitet så stendöd i dagens
I Viasats senaste hockeypodcast berättar Lückner att klubbarna har ett avtal som tvingar dem att lämna över spelarna till JVM. Annat var det tydligen i början där Rögle kallade hem två backar lagom till semifinalen (om jag minns rätt).
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Ahlsenfelt står självklart på huvudet och räddar 48 av 49 skott... Helt absurt hur man kan förlora skottstatistiken med 15-49 på hemmais och ändå vinna med 2-1.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

All heder till Mantas när han gör en riktigt bra match, men jag är för att byta in Tellan när det går till Straffläggning. Tellan har släppt en straff på hela säsongen och Mantas har släppt 5 (på de 2 straffläggningar jag kommer ihåg att han stått).
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Jerka skrev:All heder till Mantas när han gör en riktigt bra match, men jag är för att byta in Tellan när det går till Straffläggning. Tellan har släppt en straff på hela säsongen och Mantas har släppt 5 (på de 2 straffläggningar jag kommer ihåg att han stått).
Man börjar lessna på Säckens sossehockey.
viktig

Inlägg av viktig »

Jerka skrev:All heder till Mantas när han gör en riktigt bra match, men jag är för att byta in Tellan när det går till Straffläggning. Tellan har släppt en straff på hela säsongen och Mantas har släppt 5 (på de 2 straffläggningar jag kommer ihåg att han stått).
Statistiken finns här: http://stats.swehockey.se/Players/Stati ... esGWS/5056
Låst