SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Antalet svenskar i KHL kommer minska kraftigt kommande säsong. Schweiz är hotet.
Det skiftet har vi väl redan börjat se lite av. En drös svenskar i toppen på poängligan i NLA.

Vad tror du om Ante? Har han imponerat för mycket i KHL för att vi ska få hem honom bara sådär?
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Väldigt svårt att säga, men det luktar ju helt klart storklubb i KHL eller Schweiz. Blir nog svårt att få hem honom. Många stockholmare huserar nu också i schweiziska ligan vilket jag tror ytterligare bidrar till att han kan komma att välja Schweiz nästa säsong.
fidyekcoh

Inlägg av fidyekcoh »

Vi börjar sjunka i formtabellen. Lexingarna visar att dom har potential. Bara hoppas att dom fortsätter vara svajiga med sin lägsta nivå.

Modo har många unga duktiga spelare som levererar men orkar dom bära modo hela säsongen? Lär väl värvas för nya kommunpengar när Foppa börjar skruva på sig.

Nja, vi måste upp ur den formsvacka vi är i nu. Torsk imorgon och det kommer att kännas betydligt mer pressat framöver, som vårat orutinerad lag helst inte bör utsättas för.
Användarvisningsbild
bastis7
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av bastis7 »

fidyekcoh skrev:Vi börjar sjunka i formtabellen. Lexingarna visar att dom har potential. Bara hoppas att dom fortsätter vara svajiga med sin lägsta nivå.

Modo har många unga duktiga spelare som levererar men orkar dom bära modo hela säsongen? Lär väl värvas för nya kommunpengar när Foppa börjar skruva på sig.

Nja, vi måste upp ur den formsvacka vi är i nu. Torsk imorgon och det kommer att kännas betydligt mer pressat framöver, som vårat orutinerad lag helst inte bör utsättas för.

Vi har haft ett jävligt tufft spelschema på sistone, tycker vi har spelat helt ok ändå. Det är nu det gäller, två raka segrar nu boys!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Alltså nu har jag suttit och följt den här hockeykvällen på CMORE Sport. Fantastisk kvalite på sändningarna måste jag berömma. Man får genomlida Arto Blomsten men annars klockrent. Även om jag saknar Johan Tornberg som expert. MEN, matchen Frölunda - Skellefteå fick ett bittert avslut. Vem fan är denna Bert Robertsson? Vilken sanslös jävla fjant. Inte första gången, och förmodligen inte sista, han sitter på en jävla pedistal på presskonferensen och leker känslosam. Gå han på dessa för att ragga brudar eller vad är det frågan om? Väntade bara på tårarna och ett brandtal om hur hårt de jobbar, och hur mycket man respekterar hockeyn däruppe i Skellefteå. Jagar känslopoäng, gång efter annan. Blir bara äckligt!

Rönnberg fortsätter att växa i mina ögon. Sveriges mest spännande ledare i mitt tycke. Äntligen någon som står upp och sätter Bert på plats. Bara för att man är överlägsna ledare av Svensk ishockey så måste det finnas en gräns mellan det självsäkra och det självgoda. Haft respekt för Skellefteå i många år, men nu börjar det lukta snusk om hela skiten.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Manijock skrev:Alltså nu har jag suttit och följt den här hockeykvällen på CMORE Sport. Fantastisk kvalite på sändningarna måste jag berömma. Man får genomlida Arto Blomsten men annars klockrent. Även om jag saknar Johan Tornberg som expert. MEN, matchen Frölunda - Skellefteå fick ett bittert avslut. Vem fan är denna Bert Robertsson? Vilken sanslös jävla fjant. Inte första gången, och förmodligen inte sista, han sitter på en jävla pedistal på presskonferensen och leker känslosam. Gå han på dessa för att ragga brudar eller vad är det frågan om? Väntade bara på tårarna och ett brandtal om hur hårt de jobbar, och hur mycket man respekterar hockeyn däruppe i Skellefteå. Jagar känslopoäng, gång efter annan. Blir bara äckligt!

Rönnberg fortsätter att växa i mina ögon. Sveriges mest spännande ledare i mitt tycke. Äntligen någon som står upp och sätter Bert på plats. Bara för att man är överlägsna ledare av Svensk ishockey så måste det finnas en gräns mellan det självsäkra och det självgoda. Haft respekt för Skellefteå i många år, men nu börjar det lukta snusk om hela skiten.
Pajasvarning på den mannen! Nu ska han dessutom tala ut på Aftonblaskan-tv.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Såg ni matchen i övrigt? Jag kan faktiskt förstå hans frustration den här gången.

När 5-10 sekunder återstår så har Saik spelare blockerat pucken med skridskon nere bakom målet. På honom gruffar två Frölunda spelare och precis innan signalen så sparkar Janmark (tror jag det var) på denna Saik spelare som nu mer ligger ner än står upp. Från andra hållet är en annan Frölunda spelare där och slår uppifrån, hörde någon sa till och med crosscheckar.

Allt hände väldigt snabbt, jag vet inte exakt allt som hände i situationen, men om någon har länk eller chans att se repris så kolla det och rätta mig gärna om jag har fel.
Om detta nu stämmer så har Bert mycket att vara frustrerad över. Sen, förstås, så kan man kanske ta ett lugnt ord med domare eller nåt ist.
Dessutom såg det ut som på reprisbilderna att det var Wallson som sa något och inte Bert. Det är först när Axelsson käftar emot som Bert vänder sig om.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

C-mores sändningar håller enormt mkt högre klass! Även fast det finns värdelösa experter och programledare (Tommy Åström och Arto tex) men de har enligt mitt tycke den bästa programledaren i Lasse G och den bästa hockeyexperten i Wikegård! Cmores torsdagssändningar är magiska!!
Manijock

Inlägg av Manijock »

ciirree skrev:Såg ni matchen i övrigt? Jag kan faktiskt förstå hans frustration den här gången.

När 5-10 sekunder återstår så har Saik spelare blockerat pucken med skridskon nere bakom målet. På honom gruffar två Frölunda spelare och precis innan signalen så sparkar Janmark (tror jag det var) på denna Saik spelare som nu mer ligger ner än står upp. Från andra hållet är en annan Frölunda spelare där och slår uppifrån, hörde någon sa till och med crosscheckar.

Allt hände väldigt snabbt, jag vet inte exakt allt som hände i situationen, men om någon har länk eller chans att se repris så kolla det och rätta mig gärna om jag har fel.
Om detta nu stämmer så har Bert mycket att vara frustrerad över. Sen, förstås, så kan man kanske ta ett lugnt ord med domare eller nåt ist.
Dessutom såg det ut som på reprisbilderna att det var Wallson som sa något och inte Bert. Det är först när Axelsson käftar emot som Bert vänder sig om.
Jag såg matchen precis som jag skriver ovan. Klart det händer saker under matchen. Herregud, lite smällar, lite dueller. Det är till domaren att stävja om man går över gränsen. Klart Bert kan bli lite sur och skrika. Men nu vinner man matchen. Det räcker på något sätt. Fruktansvärt småaktigt, framförallt som tränare, att spä på det men massa glåpord. Gå därifrån med huvudet högt och ett leende på läpparna. Bert är en jävla amatör, och hans vidriga chat om gruvan Skellefteå Aik och om hans respekt för ishockey gör mig kräkfärdig. Där har vi en som inte lever som han lär.
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

Manijock skrev:Alltså nu har jag suttit och följt den här hockeykvällen på CMORE Sport. Fantastisk kvalite på sändningarna måste jag berömma. Man får genomlida Arto Blomsten men annars klockrent. Även om jag saknar Johan Tornberg som expert. MEN, matchen Frölunda - Skellefteå fick ett bittert avslut. Vem fan är denna Bert Robertsson? Vilken sanslös jävla fjant. Inte första gången, och förmodligen inte sista, han sitter på en jävla pedistal på presskonferensen och leker känslosam. Gå han på dessa för att ragga brudar eller vad är det frågan om? Väntade bara på tårarna och ett brandtal om hur hårt de jobbar, och hur mycket man respekterar hockeyn däruppe i Skellefteå. Jagar känslopoäng, gång efter annan. Blir bara äckligt!

Ähh, Robertsson är en gimmick i ett poplag, han är för Skellefteå vad Brashear är för MoDo - säljer lite extra biljetter och skapar lite show kring laget. Skellefteå vill så gärna bygga sin image med gruvarbetare, fantastisk juniorverksamhet och en helt hockeytokig liten ort där spelare och ledare är ett med hela bygden - men i slutandan är man ännu inget mer än en uppstickande fluga i svensk hockeyhistoria. Tills de verkligen befäster sig som ett lag att bry sig om, ser jag ingen anledning att lägga energi eller irritation på gnagarkopiorna.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Manijock skrev:
ciirree skrev:Såg ni matchen i övrigt? Jag kan faktiskt förstå hans frustration den här gången.

Jag såg matchen precis som jag skriver ovan. Klart det händer saker under matchen. Herregud, lite smällar, lite dueller. Det är till domaren att stävja om man går över gränsen. Klart Bert kan bli lite sur och skrika. Men nu vinner man matchen. Det räcker på något sätt. Fruktansvärt småaktigt, framförallt som tränare, att spä på det men massa glåpord. Gå därifrån med huvudet högt och ett leende på läpparna. Bert är en jävla amatör, och hans vidriga chat om gruvan Skellefteå Aik och om hans respekt för ishockey gör mig kräkfärdig. Där har vi en som inte lever som han lär.
Missade att du skrev det, haha. Nej jag håller med. Men att sparka en liggande spelare kommer jag aldrig försvara, då bryr jag mig inte om det är en tränare eller domare som säger ifrån faktiskt. Sen spelar det för mig ingen roll om man vinner eller förlorar.

Sen som sagt, han hade kunnat ta det direkt till domaren istället för till PKn.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Manijock

Inlägg av Manijock »

Förövrigt väldigt kul att han vägrar släppa micken till Roger och låta honom svara på alla Berts idiotiska frågeställningar och grundlösa kontringar. "Sluta håna oss" har han dessutom mage att häva ur sig på PKn efter hans jävla gestikulerande tidigare på dagen. Nej fy fan, en riktig mesjävel är han och det är en person jag verkligen inte unnar framgång.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Säg att Englund, Norell och Ollas blir uttagna till JVM...är det någon annan än jag som skulle tappa en hel del respekt för de pojkarna ifall de skulle åka? De skulle lämna laget i en total jävla backkris där vi skulle sitta på 4 backar per match.

Nog för att man vill visa upp sig, men är verkligen klubblojalitet så stendöd i dagens hocey?

Och med vårt track record att värva/låna för att byta ut saknade spelare så kommer inget hända på den fronten heller.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nej det är nog bara du. Annars blir jag mörkrädd.

Det lär bara bli Norell som blir uttagen i alla fall. Kanske Englund.
Expert.
Mange_H

Inlägg av Mange_H »

Vikas skrev:Säg att Englund, Norell och Ollas blir uttagna till JVM...är det någon annan än jag som skulle tappa en hel del respekt för de pojkarna ifall de skulle åka?
Självklart att dom ska spela JVM.
Låst