Luleås egna härliga ramsor

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

Bautabröl >> Du vet väl hur det låter i hockeysverige, alla bönder sjunger samma ramsor förutom vi! Men nu har även bönderna insett att det inte är kul att sjunga samma ramsor hela tiden. Så då tar dom ramsor från Sveriges bästa och mest fantasifulla klack.

Bautabröl säger det inte sig själv att man inte tar ramsor från andra Svenska lag, för att då kommer alla låta likadant tillslut. Men om alla där uppe tänker som du så är det inte konstigt att det ser ut som det gör!!

Den gemensamma nämnaren här är att alla lagen som sjunger VÅRA ramsor har varit med om våra sattsningsmatcher tex SAIK, Brynäs, LKPG, Luleå, HV71.

Har saikmatchen på här i bakgrunden och håller på att koka sönder och slänga hela jävla tvn genom fönstret, när jag hör en Djurgårdsramsa efter en annan. Vill bara spränga hela jävla fittstaden åt helvete! GE FAN I VÅRA RAMSOR!

Snart kommer vi höra hela Hockeysverige sjunga ole ole ola, och valfritt bondeluder tills jag dör!
Djurgår'n tills jag dör!
micke_1891

Inlägg av micke_1891 »

Bautabröl skrev:OK! Får se om jag fattat detta nu?

1. Vi tar ramsor från t.ex. England och göR OM dom till våra ramsor - Det är OK!

2. Bönderna tar våra sånger som vi tagit (se under punkten 1) och gör om dom till sina. - Det är inte OK!

Är det rätt?

En fråga till dock.

Ponera följande! Bönderna tar också ramsor från t.ex. England och gjort dom till sina, kan bönderna då hävda att vi snor remsor från dem?

Ja Bautabröl det är rätt. Jag blir inte förbannad om andra lag sjunger små lätta ramsor som "xxxx tills jag dör" och andra ramsor som inte är speciellt svåra. Men när man tar ramsor som förknippas med stockholmslagen då blir jag förbannad. Flör ska det verkligen vara vi(Sthlm) som ska leda supporterkulturen här i hockey-Sverige? Ne det vore mycket roligare att uppleva klackar som har olika supporterkulturer.
Där har du min åsikt av det hela.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Är det någon som varit och påpekat detta på North Powers forum? Det vore väldigt bra om de fick veta att de lever, och att de ska låta bli våra sånger/ramsor.
Senast redigerad av Emil Svelander den 2007-03-19 22:06:45, redigerad totalt 1 gånger.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Bladman, micke_1891 och Emil Svelander

Tack för Era insiktsfulla inlägg! Jag nöjer mig med Era svar!

:D :D :D
thomasliedberg
Kontakt:

Inlägg av thomasliedberg »

De som bor i skellefteå hatar allt som har med Stockholm att göra, men ändå så snor de både Klubbmärke och ramsor från stockholms lag :roll:
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

thomasliedberg skrev:De som bor i skellefteå hatar allt som har med Stockholm att göra, men ändå så snor de både Klubbmärke och ramsor från stockholms lag :roll:
Det är Skellefteå AIK som är det riktiga AIK. Förortsgänget från betongen är Solna AIK.

Solna AIK är för övrigt inget Stockholmslag utan ett lag från en kranskommun till Stockholm.
Danne55
Säsongskort: Ja

Inlägg av Danne55 »

Bladman skrev:Bautabröl säger det inte sig själv att man inte tar ramsor från andra Svenska lag, för att då kommer alla låta likadant tillslut. Men om alla där uppe tänker som du så är det inte konstigt att det ser ut som det gör!!
Där slog du huvudet på spiken.

Alla bondeklackar i hockey sjunger sånger som man förknippar med bajen och gnaget och nu tar de även sånger från oss.

Om alla sjunger samma sånger tappar man hela vitsen med att sjunga SINA sånger för SITT lag. (Det tycker jag bar är logiskt förstår inte hur man kan ifrågasätta det)

Att ta en sång från England, Italien osv är inte samma sak för jag kan garantera att Engelska lag inte sjunger varandras sånger. Vi kan sjunga de eftersom vi troligtvis möter engelska lag nån gång vart 10e år och hur troligt är det då att vi ska möta just det laget som sjunger den sången?
thomasliedberg
Kontakt:

Inlägg av thomasliedberg »

Bautabröl skrev:
thomasliedberg skrev:De som bor i skellefteå hatar allt som har med Stockholm att göra, men ändå så snor de både Klubbmärke och ramsor från stockholms lag :roll:
Det är Skellefteå AIK som är det riktiga AIK. Förortsgänget från betongen är Solna AIK.

Solna AIK är för övrigt inget Stockholmslag utan ett lag från en kranskommun till Stockholm.
Är absolut med dig när det gäller att Solna AIK inte är ett stockholmslag, men oavsett hur mycket man hatar Solna AIK så går det inte att frånkomma att de faktiskt var före Skellefteå AIK med Att heta just AIK. Och att Skellefteå's märke är skrämande och pinsamt likt Solnas.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Glöm inte att aik bildades i Stockholm och inte flyttade ut till förorten förrän 1910.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

mforce skrev:Glöm inte att aik bildades i Stockholm och inte flyttade ut till förorten förrän 1910.
Nitton år i Stockholm och nittiosju år i en kranskommun tycker jag helt klart klassificerar aik som ett icke-Stockholmslag.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Jo, visst stämmer det. Men det förtar lite av känslan att skrika att vi är bäst i stan när vi givit dem på pälsen.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

mforce skrev:Jo, visst stämmer det. Men det förtar lite av känslan att skrika att vi är bäst i stan när vi givit dem på pälsen.
Hehe... Det har du rätt i :D
Skriv svar