SHL 2014-15
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SHL 2014-15
Många talar om att det nästa år bli svårare att åka ur. Tellan är i intervjun på hemsidan inne på att man "halvstänger" ligan nästa säsong.
Fattar inte det där. Nästa år kommer väl de två sämsta lagen i SHL att kvala i bäst av 7 mot de 2 bästa lagen från AS? Skulle det vara en lättare uppgift att klara än att som i år behöva kvala mot i värsta fal lag 3 eller 4 i AS?
Vad säger att de två topplagen man får möta nästa år är sämre än lag 3 och 4 i år? Troligen har Malmö tagit sig upp, så de slipper man. Men SSK, Rögle och Västerås kan samtliga koka ihop något riktigt bra ifall de inte lyckas i år.
Personligen är jag mer rädd för att nästa år behöva kvala mot något lag som fått ihop alla bitar och vunnit Allsvenskan. (naturligtvis är jag just nu mest oroad över denna säsong, men jag hoppas ni förstår min poäng).
Att det däremot är mycket större möjlighet att ta sig upp i år är ju självklart då minst två lag från AS ska flyttas upp.
Fattar inte det där. Nästa år kommer väl de två sämsta lagen i SHL att kvala i bäst av 7 mot de 2 bästa lagen från AS? Skulle det vara en lättare uppgift att klara än att som i år behöva kvala mot i värsta fal lag 3 eller 4 i AS?
Vad säger att de två topplagen man får möta nästa år är sämre än lag 3 och 4 i år? Troligen har Malmö tagit sig upp, så de slipper man. Men SSK, Rögle och Västerås kan samtliga koka ihop något riktigt bra ifall de inte lyckas i år.
Personligen är jag mer rädd för att nästa år behöva kvala mot något lag som fått ihop alla bitar och vunnit Allsvenskan. (naturligtvis är jag just nu mest oroad över denna säsong, men jag hoppas ni förstår min poäng).
Att det däremot är mycket större möjlighet att ta sig upp i år är ju självklart då minst två lag från AS ska flyttas upp.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Från nästa är det väl bara lag 14 från SHL som kvalar mot 1:an i Hockeyallsvenskan i en serie om bäst av 7?
Lag 14 kvalar mot vinnaren i allsvenska finalen. Förloraren i allsvenska finalen möter vinnaren i en förkvalserie om kvalplats mot lag 13.-daniel- skrev:Från nästa är det väl bara lag 14 från SHL som kvalar mot 1:an i Hockeyallsvenskan i en serie om bäst av 7?
Lär väl bli rätt mycket svårare att åka ur om man jämför med tidigare år med kvalserie men i år är väl det svåraste året att åka ur då tolvan för möta typ det fjärde bästa laget i allsvenskan.
- -daniel-
Men har jag fattat helt fel, är det formatet du beskriver ovan som kommer gälla i framtiden (tills det ändras igen, således) eller räknar man även nästa år som ett "specialår"? Jag fick för mig det framöver enkom var vinnaren i HA som skulle få kvala och att det bara var risk för 1 lag att åka ur från SHL...mb81 skrev:Lag 14 kvalar mot vinnaren i allsvenska finalen. Förloraren i allsvenska finalen möter vinnaren i en förkvalserie om kvalplats mot lag 13.-daniel- skrev:Från nästa är det väl bara lag 14 från SHL som kvalar mot 1:an i Hockeyallsvenskan i en serie om bäst av 7?
Lär väl bli rätt mycket svårare att åka ur om man jämför med tidigare år med kvalserie men i år är väl det svåraste året att åka ur då tolvan för möta typ det fjärde bästa laget i allsvenskan.
I övrigt vet jag inte om jag tycker det är sååå mycket mindre risk att åka ur den här säsongen; de flesta allsvenska lag har ju tämligen dopade trupper (och värre kommer det bli ju närmre värvningsdeadline vi kommer) så lag 3-4 från HA kommer säkert komma med en stark trupp som dessutom varit vana vid att vinna medan bottenlagen i SHL i sedvanlig ordning har en förlorarmentalitet.
För att göra det enkelt:
http://www.hockeyallsvenskan.se/wp-cont ... 4-2015.pdf
http://www.hockeyallsvenskan.se/wp-cont ... 5-2017.pdf
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
- -daniel-
Thanks!_Skogis skrev:För att göra det enkelt:
Brynäs förlorar skottstatistiken hemma mot LHC i första perioden med 0-24, det måste ju vara något slags rekord.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skottstatistik Brynäs-LHC efter den första perioden: 0-24.
Ställning Brynäs-LHC efter den första perioden: 0-0.
Hade inte DIF något liknande för x antal år sedan i SHL - en bra bit över 20 skott och noll mål?
EDIT: Frågan man bör ställa sig är dock hur många av skotten som var inom skottsektorn...
Ställning Brynäs-LHC efter den första perioden: 0-0.
Hade inte DIF något liknande för x antal år sedan i SHL - en bra bit över 20 skott och noll mål?
EDIT: Frågan man bör ställa sig är dock hur många av skotten som var inom skottsektorn...
Senast redigerad av Henke95 den 2014-12-04 19:38:08, redigerad totalt 1 gånger.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Ett antal intressanta matcher idag:
Luleå HF - Frölunda HC
Växjö Lakers HC - HV 71
Färjestads BK - MODO Hockey
Brynäs IF - Linköping HC
Leksands IF - Skellefteå AIK
Noterbart är ju att Linköping har 24-0 i skott mot Brynäs efter en period! Och Färjestad 23-4 mot Modo.
Själv kollar jag på Skellefteå som har 1-0 i mål mot Leksand.
Edit: Här var man inte ensam om att notera skottstatistik.
Luleå HF - Frölunda HC
Växjö Lakers HC - HV 71
Färjestads BK - MODO Hockey
Brynäs IF - Linköping HC
Leksands IF - Skellefteå AIK
Noterbart är ju att Linköping har 24-0 i skott mot Brynäs efter en period! Och Färjestad 23-4 mot Modo.
Själv kollar jag på Skellefteå som har 1-0 i mål mot Leksand.
Edit: Här var man inte ensam om att notera skottstatistik.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Bif-LHC 0-24 i skott!! Efter första perioden. Det ni......
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Ändå hade dom en målchans att visa från första perioden och inte mer. Då kan man ju undra vart skotten har kommit ifrån.BOMBOM BOUCHARD skrev:Bif-LHC 0-24 i skott!! Efter första perioden. Det ni......
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ja det kan man fundera över. Men ändå rätt anmärkningsvärda siffror.SirDIFalot skrev:Ändå hade dom en målchans att visa från första perioden och inte mer. Då kan man ju undra vart skotten har kommit ifrån.BOMBOM BOUCHARD skrev:Bif-LHC 0-24 i skott!! Efter första perioden. Det ni......
Kollar på Färjestad - Modo. Vilken jävla cirkusapa Brashear är
Ett byte i varje period och han hinner knappt ta sig ut ur mittzonen innan det är dags att byta igen. Alltid skojat om Ahléns skridskoåkning, men han framstår som Martin St Louis i jämförelse men gamle Donald...

Och alla bottenkonkurrenter kvitterar i sista minuten. Förstås.
Vikas skrev:Och alla bottenkonkurrenter kvitterar i sista minuten. Förstås.
Vi tar 3 imorn.