Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Snälla DIF, tänk logiskt nu. Vad är viktigast? En förstacenter eller Murray?
Jag förstår inte riktigt behovet att "muskler framför mål" som Thomas Johansson sagt flera gånger är vi bäst i serien på att hålla rent framför kassen. Såklart det kommer ske mål i det området ändå. Men vi minimerar det bättre än majoriteten av dom andra lagen.
Vi har ju stora starka backar. Högström, Englund, AOM och Arnesson kan väl räknas in i den kategorin.
Fernholm har väl inte varit så bra så behovet av ersättare är jättestor. Så länge Högström, Arnesson och Nordlund fortsätter spela bra.
Det som oroar mest är kommande jvm om Holm och Fernholm är borta och Norell och Englund spelar jvm. Isf är vi bara 6 backar. Vilka finns i J20-laget som kan gå in och avlasta som sjundeback? Och det får verkligen inte bli några mer skador under den perioden.
Kan vi återkalla Westlund från Hästen under JVM?

Får vi in en riktigt bra center är jag nöjd. Backarna klarar sig med viss tvekan under JVM.
Det kan bli stökigt under JVM. Men det är ju under en väldigt kort tid i så fall om allt går emot oss. Inget jag skulle lägga miljonbelopp på att lösa.

Vi säger att AOM, Englund och Norell tas ut till JVM. (Högst osannolikt men ändå)
Fernholm och Holm är skadade.

Då har vi...

Högström-Arnesson
Nordlund-Falk
Deilert

Fem backar från A-laget kvar. Hugo Danielsson är vår största talang i J20 som faktiskt är tillräckligt bra för att få chansen i a-laget någon gång i år. Vi har spelat med fler J20 backar än EN förr. Nu tror jag dessutom att Holm skada förmodligen inte är så farlig att han blir borta en månad och tror inte heller Englund och AOM blir uttagna till JVM.
Expert.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mb81 »

Det kan bli stökigt under JVM. Men det är ju under en väldigt kort tid i så fall om allt går emot oss. Inget jag skulle lägga miljonbelopp på att lösa.

Vi säger att AOM, Englund och Norell tas ut till JVM. (Högst osannolikt men ändå)
Fernholm och Holm är skadade.

Då har vi...

Högström-Arnesson
Nordlund-Falk
Deilert

Fem backar från A-laget kvar. Hugo Danielsson är vår största talang i J20 som faktiskt är tillräckligt bra för att få chansen i a-laget någon gång i år. Vi har spelat med fler J20 backar än EN förr. Nu tror jag dessutom att Holm skada förmodligen inte är så farlig att han blir borta en månad och tror inte heller Englund och AOM blir uttagna till JVM.
Ja alla tre kommer inte vara borta under jvm. AOM blir väl inte uttagen och Englund ligger på gränsen. Är Holm tillbaka så är det lugnt.
Tror verkligen vi klarar oss på det vi har. Så länge ingen av Arnesson, Högström eller Nordlund blir långtidsskadade.
Allt fokus måste vara på en förstacenter!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Fernholm kommer knappast spela mer denna säsong och frågan är om han kommer tillbaka alls till hockeyn.

Tror som sjutton att han måste ersättas med en annan back.

Inte minst då Fernholm torde vara signad som vår tilltänkta 1a back.

Dessutom om vi redan före Fernholms skada letade efter en center måste det nu rimligtvis finna deg till både back och center.

Det som däremot kan diskuteras är vilken backtyp man bör gå efter.

Och ni som påstår att nuvarande backar räcker; Vad skulle hända om en spelare som Arnesson eller Högström skulle bli borta ett par veckor?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Fernholm kommer knappast spela mer denna säsong och frågan är om han kommer tillbaka alls till hockeyn.

Tror som sjutton att han måste ersättas med en annan back.

Inte minst då Fernholm torde vara signad som vår tilltänkta 1a back.

Dessutom om vi redan före Fernholms skada letade efter en center måste det nu rimligtvis finna deg till både back och center.

Det som däremot kan diskuteras är vilken backtyp man bör gå efter.

Och ni som påstår att nuvarande backar räcker; Vad skulle hända om en spelare som Arnesson eller Högström skulle bli borta ett par veckor?
Då har vi fortfarande åtta backar kvar. Sju backar om Holm är skadad.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Deilert vill jag helt ärligt inte se spela alls.

Spelare som Norell, Englund och Ollas Mattsson bör inte ges för stort ansvar med tanke på deras ålder.

Så ja jag menar nog att det absolut behöver ansluta en back till.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Deilert vill jag helt ärligt inte se spela alls.

Spelare som Norell, Englund och Ollas Mattsson bör inte ges för stort ansvar med tanke på deras ålder.

Det är fortfarande en ganska lyxig situation att inte ens behöva se över vad man har i J20 trots tre skador på backarna. Kan man dumpa Deilert i samma veva som Murray kommer in? Då, visst.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

SirDIFalot skrev:

Det är fortfarande en ganska lyxig situation att inte ens behöva se över vad man har i J20 trots tre skador på backarna. Kan man dumpa Deilert i samma veva som Murray kommer in? Då, visst.
Du behöver kanske också titta lite på vilken kvalité tillgängliga backar håller.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:
SirDIFalot skrev:

Du behöver kanske också titta lite på vilken kvalité tillgängliga backar håller.
Fernholm är ju ingen kvalitetsback heller. Vad säger dig att en eventuell ersättare skulle hålla mycket högre klass än vad vi redan har? Med all säkerhet skulle det förmodligen bara bli en extra spelare som kommer in. Hade vi haft råd med några toppbackar på den här nivån hade dom nog signats i somras. Att vårt yngre garde skulle vara katastrof köper jag inte alls.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

SirDIFalot skrev:
Kall-El skrev:
SirDIFalot skrev:

Fernholm är ju ingen kvalitetsback heller. Vad säger dig att en eventuell ersättare skulle hålla mycket högre klass än vad vi redan har? Med all säkerhet skulle det förmodligen bara bli en extra spelare som kommer in. Hade vi haft råd med några toppbackar på den här nivån hade dom nog signats i somras. Att vårt yngre garde skulle vara katastrof köper jag inte alls.
Att Murray håller högre klass en Norell är väl till och med tveksamt för dig, Murray åker ju inte skridskor lika snyggt.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev: Att Murray håller högre klass en Norell är väl till och med tveksamt för dig, Murray åker ju inte skridskor lika snyggt.
Vad i hans spel är det som lockar dig? Hur mycket såg du av Montreal ifjol?
Expert.
BigJ

Inlägg av BigJ »

På vilket sätt har Deilert gjort bort sig när han fått chansen under senare tid?

Jag har inte sett att han gjort bort sig bakåt och framåt så får han i princip samtliga skott på mål utan att fastna på vägen.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Tror inte det är hans jävla skridskoåkning som är problem. Han höjer självförtroendet o bidrar till ett mer fysiskt spel runt vårt mål. Han kommer att behövas när det tightar till sig runt sträcken nu efter jul. Tror oxå vi inte drabbas av fler idiottacklingar likt Forsbergs med Murray i båset... Men det är ju bara vad jag tror..
Debacle

Inlägg av Debacle »

BigJ skrev:

På vilket sätt har Deilert gjort bort sig när han fått chansen under senare tid?

Jag har inte sett att han gjort bort sig bakåt och framåt så får han i princip samtliga skott på mål utan att fastna på vägen.
Jag måste också ställa mig frågan, Deilert har gjort det bra på slutet, vad påstår du att han gjort fel? Samtidigt som man gång på gång ger Norell chansen trots att han har en av seriens sämsta +/-. Tycker även att det bör belysas hur viktig Högström är för vårat lag. Trots att han gav oss en brutal huvudbry de första matcherna så har han växt enormt i det tysta, alltid upp emot 25 minuter varje match samt +7 i +/-
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

In med Douglas!

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev: Att Murray håller högre klass en Norell är väl till och med tveksamt för dig, Murray åker ju inte skridskor lika snyggt.
Vad i hans spel är det som lockar dig? Hur mycket såg du av Montreal ifjol?
Orkar inte ens snacka om Murray med dig och några till, vissa har bara bestämt sig för att han inte skulle platsa för att han inte åker skridskor snabbast i ligan, men du verkar inte gilla defensivt skickliga backar överlag, den typen håller väl på att dö ut eller vad du säger, bättre vi kör med Norell och kallar upp fler pojkar vid behov.
Spela fult
Låst