Helt i linje med allt annat.. Usch.Edin skrev:Kollar på Cmores huvudsändning ikväll, och i paus hade man ett reportage om Luleås Johan Forsberg. Där presenterades han som en snäll kille, han fick läsa lite av sin poesi som han skriver på fritiden och han lät förkunna att han tycker att det är ganska tråkigt att titta på ishockey.
Varför ger man den här idioten något utrymme över huvud taget? Jag kräks.
SHL 2014-15
Re: Sv: SHL 2014-15
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 2014-15
Spotlight Wikegård på Cmore ikväll handlar om att förminska rinkarna som tydligen är ett hett ämne mellan klubbarna. Redan till nästa säsong. Kul att försöka sälja biljetter på Hovet då...
Avskaffa tre mot tre.
Tråkigt att de verkligen tror dessa åtgärder ska göra det så mycket bättre... Känns dumt och dyrt. På sikt kan det vara bra att krympa isen men jag är inte helt övertygad. Nåväl, än är inte den sista idioten född...Mattias_87 skrev:Spotlight Wikegård på Cmore ikväll handlar om att förminska rinkarna som tydligen är ett hett ämne mellan klubbarna. Redan till nästa säsong. Kul att försöka sälja biljetter på Hovet då...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Hur skulle det fungera på Hovet? ytterligare 5-6 rader på kortsidorna skulle bli "skymd sikt-platser"Mattias_87 skrev:Spotlight Wikegård på Cmore ikväll handlar om att förminska rinkarna som tydligen är ett hett ämne mellan klubbarna. Redan till nästa säsong. Kul att försöka sälja biljetter på Hovet då...
Expert.
"Bottenlagen" går som tåget och det börjar bli extremt jämnt mellan platserna 5-12. Och vi har snart halva laget på skadelistan.
När förstärker vi? När vi är klara för kvalspel?
När förstärker vi? När vi är klara för kvalspel?
Det kan säkert en byggnadsingenjör ta fram ett lösningsförslag för. Jag tycker inte att byggnadstekniska detaljer skall påverka ett reglemente som vi tror kan förbättra sporten.SirDIFalot skrev:Hur skulle det fungera på Hovet? ytterligare 5-6 rader på kortsidorna skulle bli "skymd sikt-platser"Mattias_87 skrev:Spotlight Wikegård på Cmore ikväll handlar om att förminska rinkarna som tydligen är ett hett ämne mellan klubbarna. Redan till nästa säsong. Kul att försöka sälja biljetter på Hovet då...
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skulle inte det där i stort sett tvinga AEG eller "Stockholm" eller vilka nu som är ägare att kanske rusta upp hela Hovet? Visserligen kanske dom straffar oss med någon helt ofantlig hyressumma men..sensei skrev:Det kan säkert en byggnadsingenjör ta fram ett lösningsförslag för. Jag tycker inte att byggnadstekniska detaljer skall påverka ett reglemente som vi tror kan förbättra sporten.SirDIFalot skrev:Hur skulle det fungera på Hovet? ytterligare 5-6 rader på kortsidorna skulle bli "skymd sikt-platser"Mattias_87 skrev:Spotlight Wikegård på Cmore ikväll handlar om att förminska rinkarna som tydligen är ett hett ämne mellan klubbarna. Redan till nästa säsong. Kul att försöka sälja biljetter på Hovet då...
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Att gräva ur botten på Hovet och lägga en mindre rink där, med läktare ända ner till sargen, behöver inte kosta så djävla mycket. Femtio millar?Henke_F skrev:Skulle inte det där i stort sett tvinga AEG eller "Stockholm" eller vilka nu som är ägare att kanske rusta upp hela Hovet? Visserligen kanske dom straffar oss med någon helt ofantlig hyressumma men..sensei skrev:Det kan säkert en byggnadsingenjör ta fram ett lösningsförslag för. Jag tycker inte att byggnadstekniska detaljer skall påverka ett reglemente som vi tror kan förbättra sporten.SirDIFalot skrev:Hur skulle det fungera på Hovet? ytterligare 5-6 rader på kortsidorna skulle bli "skymd sikt-platser"Mattias_87 skrev:Spotlight Wikegård på Cmore ikväll handlar om att förminska rinkarna som tydligen är ett hett ämne mellan klubbarna. Redan till nästa säsong. Kul att försöka sälja biljetter på Hovet då...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Mattias_87
Är det värt att renovera för så stora kostnader? Lika gärna jämna Hovet med marken och bygga en ny.
Avskaffa tre mot tre.
De kommer ändå suga ut pengar från hyresgästerna för att täcka kostnaderna i vilket fall så...Mattias_87 skrev:Är det värt att renovera för så stora kostnader? Lika gärna jämna Hovet med marken och bygga en ny.
Ja, man kan ju inte gärna sänka rinken för femtio millar (eller vad det nu kostar) när SHL efter en säsong (eller mitt i säsongen) kan komma på att de ska göra rinkarna större igen. De verkar ju gilla att fatta beslut.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
kaminor skrev:Ja, man kan ju inte gärna sänka rinken för femtio millar (eller vad det nu kostar) när SHL efter en säsong (eller mitt i säsongen) kan komma på att de ska göra rinkarna större igen. De verkar ju gilla att fatta beslut.

De är patetiska.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Sen kan ju inte SHL i stort ta hänsyn till Hovet avseende en sådan förändring. Däremot om det hade varit ett byggnadstekniskt problem på flertalet arenor hade dom fått komma på en praktisk lösning på problemet.
- Mattias_87
Om mindre rink blir genomfört så hoppas jag att man får välja mellan storlekarna så att vi hinner anpassa oss. I Finland har man olika storlekar vart man än kommer. Men vad jag vet så är det ett lag som har 26 m bredd, 1 lag med 30 m bredd och resten med 28m. Om 28 m bredd blir tillåtet i SHL så hoppas jag att det blir en regel att bredden ska vara mellan 28-30 meter. Och sedan måste det ju bli tillåtet i lägre divisioner också ifall ett lag åker ur.
Avskaffa tre mot tre.