SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Axel_K »

Problemet är ju att vi är rätt så ensamma om att inte omfamna "den moderna hockeyn".
Örebro, Frölunda, LHC, Luleå och Växjö driver ju dessa idiotiska åsikterna.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Segern igår innebar att vi tog oss nästan 10% närmare poängskörden som innebär att vi borde hålla oss kvar. Det känns som att 75p kommer att räcka. Varje trepoängare tar oss 10% närmare det målet.
Tuzzen
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Tuzzen »

pulverapa skrev:Segern igår innebar att vi tog oss nästan 10% närmare poängskörden som innebär att vi borde hålla oss kvar. Det känns som att 75p kommer att räcka. Varje trepoängare tar oss 10% närmare det målet.
Instämmer det kommer krävas 70-75 P för 10:e platsen, men känns tyvärr tveksamt att vi kommer nå upp till det, samtidigt som vi har gjort det över förväntan bra så här långt
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

pulverapa skrev:Segern igår innebar att vi tog oss nästan 10% närmare poängskörden som innebär att vi borde hålla oss kvar. Det känns som att 75p kommer att räcka. Varje trepoängare tar oss 10% närmare det målet.
Instämmer det kommer krävas 70-75 P för 10:e platsen, men känns tyvärr tveksamt att vi kommer nå upp till det, samtidigt som vi har gjort det över förväntan bra så här långt
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

sm910 skrev:
Magnutz skrev:Jag vet ärligt inte om jag ska skratta eller gråta...

Visst är det värde i att förändra saker men om de tror att det är så här vi ska lockas till arenorna runt om i Sverige så har de nog lagt planerna på bordet under en extra-blöt kryssning till Åland...

Stänga SHL. Ta bort nerven i HA... aja. Det blir väl bra...
Tvärtom, det finns ett stort värde i att inte förändra saker hela tiden. Att förändra sporten från år till år (eller mitt under säsongen, lågvattenmärke) frånkopplar allt vad sportens anor, traditioner och historik ger som tyngd och legitimitet åt ligan. Man bör vara ytterst försiktig med förändringar och bara ändra när det verkligen kan ge verkligt stora vinningar.
Fast jag skrev inte att det skulle förändras HELA tiden så.. men ändå. Viss förändring är nödvändig. Sedan är inte den förändring som sker nödvändigtvis BRA bara för att förändringen var nödvändig. Innehållet i förändringen är ju sjukt beroende av tankeförmågan hos de som skapar den. Tyvärr är väl många förändringar inte sjösatta av människor med rätt kompetens.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
mb81

Inlägg av mb81 »

Skrev det här tidigare i denna tråd.
Roade mig att kolla vad elvan varje år de senaste åtta åren har haft poäng för att se vad som krävts för att slippa kval.
Man måste alltså ha haft över denna summa eller åtminstone bättre målskillnad och samma poäng.

06/07 73
07/08 66
08/09 67
09/10 63
10/11 71
11/12 72
12/13 57
13/14 61

Vilket ger ett snitt på 66,25 poäng. Vilket i snitt borde innebära att 67 poäng skulle räcka för att hålla sig kvar om det var ett snittår. Vilket innebär att vi har tagit nästan exakt hälfen av de poängen som krävs. 33 av 67. 34 kvar med andra ord. Eller knappt 1p/match(0,97 för att vara exakt).

Nu är det bland de här säsongen flera säsonger som ligger ovanligt lågt och årets elitserie är väl bland de jämnaste på länge. Finns inget överlägset lag som Skellefteå och inget Rögle, Timrå eller gnaget(möjligen Leksand då?) så behövs nog mer poäng än vanligt. Men 73 poäng är det högsta poäng en elva har haft senaste 8 säsongerna så 74 poäng ska man iaf vara rätt säker på.
.

75 poäng ska helt garanterat räcka. Runt 70 nånstans borde väl vara det som behövs.
Säg att vi ska ta 74 poäng och vi har alltså tagit 39 redan. 35 poäng kvar att ta på 30 matcher eller i snitt 1,17p/match. Det är dessutom högt räknat. Vårt nuvarande snitt ligger på 1,56.
Känns verkligen som vi ska greja det här!
Senast redigerad av mb81 den 2014-11-28 13:26:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Självklart kommer vi greja det här.

SM-GULD!!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

mb81 skrev:Skrev det här tidigare i denna tråd.
Roade mig att kolla vad elvan varje år de senaste åtta åren har haft poäng för att se vad som krävts för att slippa kval.
Man måste alltså ha haft över denna summa eller åtminstone bättre målskillnad och samma poäng.

06/07 73
07/08 66
08/09 67
09/10 63
10/11 71
11/12 72
12/13 57
13/14 61

Vilket ger ett snitt på 66,25 poäng. Vilket i snitt borde innebära att 67 poäng skulle räcka för att hålla sig kvar om det var ett snittår. Vilket innebär att vi har tagit nästan exakt hälfen av de poängen som krävs. 33 av 67. 34 kvar med andra ord. Eller knappt 1p/match(0,97 för att vara exakt).

Nu är det bland de här säsongen flera säsonger som ligger ovanligt lågt och årets elitserie är väl bland de jämnaste på länge. Finns inget överlägset lag som Skellefteå och inget Rögle, Timrå eller gnaget(möjligen Leksand då?) så behövs nog mer poäng än vanligt. Men 73 poäng är det högsta poäng en elva har haft senaste 8 säsongerna så 74 poäng ska man iaf vara rätt säker på.
.

75 poäng ska helt garanterat räcka. Runt 70 nånstans borde väl vara det som behövs.
Säg att vi ska ta 74 poäng och vi har alltså tagit 39 redan. 35 poäng kvar att ta på 30 matcher eller i snitt 1,17p/match. Det är dessutom högt räknat. Vårt nuvarande snitt ligger på 1,56.
Ja, men serien är ovanligt jämn i år och det känns som att det kommer krävas en bit över 70p för att klara kontraktet.
mb81

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:

06/07 73
07/08 66
08/09 67
09/10 63
10/11 71
11/12 72
12/13 57
13/14 61

.

Ja, men serien är ovanligt jämn i år och det känns som att det kommer krävas en bit över 70p för att klara kontraktet.
Jo jag nämnde att den var bland de jämnaste på länge. Men lär inte betyda att det krävs så mycket mer poäng utan att det bara blir tajtare kring strecken.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

mb81 skrev:
pulverapa skrev:

06/07 73
07/08 66
08/09 67
09/10 63
10/11 71
11/12 72
12/13 57
13/14 61

.

Jo jag nämnde att den var bland de jämnaste på länge. Men lär inte betyda att det krävs så mycket mer poäng utan att det bara blir tajtare kring strecken.
Ja, du har nog rätt. Året vi åkte ur låg ju Timrå hopplöst sist. Det är nog en sådan tabell som krävs för att man ska kunna åka ur på 72p. I år får vi inte en sån serie. 70p lär räcka.
mb81

Inlägg av mb81 »

Ja, du har nog rätt. Året vi åkte ur låg ju Timrå hopplöst sist. Det är nog en sådan tabell som krävs för att man ska kunna åka ur på 72p. I år får vi inte en sån serie. 70p lär räcka.
Ingen aning egentligen men hoppas. Jag har iaf räknat på 74 poäng för att vara på den säkra sidan. Vi har kommit längre än halvvägs.
Är fortfarande livrädd och kollar mer neråt än tänker på slutspel iaf!
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

mb81 skrev:
Ingen aning egentligen men hoppas. Jag har iaf räknat på 74 poäng för att vara på den säkra sidan. Vi har kommit längre än halvvägs.
Är fortfarande livrädd och kollar mer neråt än tänker på slutspel iaf!

Tror mellanskiktet i tabellen kommer vara tokjämnt ända in i kaklet, typ plats 3-4 till 10.
Ungefär som det ser ut nu. Verkar som att de flesta lagen kan knycka poäng av varandra, vi är inte något undantag och får vi till vårat PP bara så kan vi ha bra chans att nå slutspel.

Jag hoppas att Leksand/Modo fortsätter att gå lite sämre än övriga och tar de två sista platserna så vi slipper oroa oss om det skulle gå sämre. Målskillnaden i tabellen brukar inte ljuga under en hel säsong och är man nere på under -20 så är det inte helt lätt att städa upp när halva säsongen gått.
FBK tror jag är laget som kan "städa till sitt". Men att alla tre som gått sämst skulle vända och vinna mot alla de möter tror jag inte riktigt på.
mb81

Inlägg av mb81 »

Bra resultat ikväll. Just nu iaf. Tvivlar allt mer på Färjestad. De har bara spelat sämre och sämre. De var ju trots dålig utdelning det spelförande laget i början av säsongen. Nu ar de gjort sig av med två av sina bästa spelare(tre om man räknar Kylington) i Klepis och Aquino. Rajala känns som en riktig floppvärvning hittils.
De skulle nog inte agerat så mycket utan låtit skeppet vända skutan. Jag njuter iaf!

Synd att Leksand verkar vinna men å andra sidan bra att Örebro torskar. De har inte imponerat på sistone och kan säkert bli indragna i bottenstriden.

Bra att Luleå verkar torska igen.

Bara för jag skrev det här i förta periodpaus lär allt vända.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Kollar på Cmores huvudsändning ikväll, och i paus hade man ett reportage om Luleås Johan Forsberg. Där presenterades han som en snäll kille, han fick läsa lite av sin poesi som han skriver på fritiden och han lät förkunna att han tycker att det är ganska tråkigt att titta på ishockey.

Varför ger man den här idioten något utrymme över huvud taget? Jag kräks.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Edin skrev:Kollar på Cmores huvudsändning ikväll, och i paus hade man ett reportage om Luleås Johan Forsberg. Där presenterades han som en snäll kille, han fick läsa lite av sin poesi som han skriver på fritiden och han lät förkunna att han tycker att det är ganska tråkigt att titta på ishockey.

Varför ger man den här idioten något utrymme över huvud taget? Jag kräks.
Fast han är ju en reko kille. När tacklingen skedde gapade jag lika mycket åt att det var han som åt tacklingen. Båda sakerna var för mig helt ofattbara eftersom det verkligen inte är en olycka. Det måste brunnit rejält och han kommer definitivt ha ågren över detta en lång lång tid. Och med detta sagt försvarar jag varken hans agerande eller tacklingen eller avstängningens korthet, bara det faktum att jag "följt" Johan ett par år nu.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Låst