SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 27/11 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Växjö Lakers 27/11 2014

Inlägg av Donkels »

Vikas skrev:
Daniel08 skrev: Fråga. Spelade vi boxplay ikväll eller missade jag det bara?
Nope. Domarna vägrade döma överhuvudtaget idag, trots att det var gott om utvisningssituationer åt båda hållen.
Det var ju "höjdhopparen" som dömde - skandalöst usel domare. Bra dock att idioten inte straffade oss
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Lythforce skrev:
diftobbe89 skrev:Hank och Ahlén gör en jätte match och sliter som djur, Rundqvist bra som vanligt, Högström vår överlägset bästa back.
Ljungh fortsatt osynlig och slarvig emellanåt, Falk måste in istället för Norell sen är jag nöjd.

Underbara poäng.
Fällström och Tellan bäst på plan.
Ja Fällström är verkligen en grym förstärkning, en spelare som sällan kommer göra en dålig match.

Tellan var också stabil.
Spela fult
Manijock

Inlägg av Manijock »

Tellan, Arnesson, Ollas-Mattsson, Falk, Hank, Ljungh, Fällström och Truhkno är riktigt bra. Linus som vanligt bäste back. Ollas är tung och smart, och Falk likaså. Galet het med avsluten redan på uppvärmningen så inte direkt förvånad över det målet han gör. Hank spelar som han ska göra. Inte bara på hemmaplan i fortsättningen tack. Ljungh är 100% precis som alltid, städgumma bakom Samme och Saviano som bägge gör två rätt bleka insatser idag. Utan Markus hade den kedjan varit inne på minst ett par kassar i arslet denna match. Fällström och Trucken står för kreativiteten i de lilla anfallsförsöken vi har.

I övrigt? Tre poäng... Räcker så! Undrar hur många horribla insatser Robin Norell ska behöva göra för att plockas bort? Han måste bryta sin nedåtgående spiral, och det gör han inte genom att slängas ut på isen i pressande situationer med det usla självförtroende han har.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

coden skrev:Nu har vi på de fyra senaste matcherna mött de lag som ligger/låg över oss i tabellen och vi har tagit 6 poäng och bara förlorat en match efter ordinarie tid.

Jag tycker det är MER än godkänt!

Stolt!
Genidrag att döpa om månaden till movember.
Novemberspöket borta för gott?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Märke ni hur nästan alla backar visade kyla ikväll. Får puck i utsatt läge, tittar upp och hittar konstruktivt sätt att spela pucken vidare (lyckades inte alltid), det ser jag som ett stort steg fram. Otroligt stolt över alla ikväll och kul för Falk att hänga dit den.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Praetori

Inlägg av Praetori »

Donkels skrev:
Vikas skrev:
Daniel08 skrev: Fråga. Spelade vi boxplay ikväll eller missade jag det bara?
Nope. Domarna vägrade döma överhuvudtaget idag, trots att det var gott om utvisningssituationer åt båda hållen.
Det var ju "höjdhopparen" som dömde - skandalöst usel domare. Bra dock att idioten inte straffade oss
Fan vad folk gnäller på domaren. Det var ju inte så att det ens var nära att någon blev skadad eller att det var rena spelförstörande moment där ute.
Generellt ger ständiga avblåsningar och petighet en hockey som är tråkig att titta på. Hakningar och spelförstörande moment skall bestraffas men hårda fysiska kamper och lite gruff är fan inget som domarna skall blåsa för om pucken fortfarande är i vettigt spel.
Visst förekom det en del hakningar och lite holdings och andra tjyvknep men det gick åt båda hållen. Jag ser mycket hellre att domarna släpper efter lite om spelarna kan sköta det hela på ett hyfsat lugnt sätt istället för att blås i tid och otid. Åtminstone om det är så att vi har fart och fläkt i vårat spel. Blir det däremot för högt tempo för oss så åligger det ju att få till avblåsningar och grisa ordentligt, då brukar domarna stämma i bäcken för att lugna matchbilden men det behövdes ju knappast idag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

seppuko skrev:Märke ni hur nästan alla backar visade kyla ikväll. Får puck i utsatt läge, tittar upp och hittar konstruktivt sätt att spela pucken vidare (lyckades inte alltid), det ser jag som ett stort steg fram. Otroligt stolt över alla ikväll och kul för Falk att hänga dit den.
Ja det var en liten sten som lyftes när jag såg hur otroligt bra vissa spelade. Gillade speciellt att Englund faktiskt tog för sig utan att stressa sönder sig själv och till och med var uppe och rände ensam i offensiv zon när resten av laget bytte för att köpa tid.
Norell var lite skakig och han verkar föredra att vända hem och låsa pucken och vänta på hjälp från resten av laget men jag tycker fan att det är bättre än att lägga en indianare som vissa av våra mer meriterade spelare lyckades med ikväll.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Tråkigaste matchen jag någonsin sett. Kul att vi vann! Jobbigt offensivt utan Sörensen.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Jag tycker att första perioden var underhållande. En hel del fint spel, särskilt från Djurgården. I andra fick Växjö ordning på sina uppspel men de mötte ett, i det närmaste, perfekt försvarsspel i anfallzon. Växjö spelade rätt bra, men de såg inte tilllräckligt hungriga ut.
Som helhet ingen höjdarmatch, men det är alltid tillfredsställande att se en så härlig kampinsats.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

-daniel- skrev: Anyway, Växjö hemma. 3 enkla pinnar.
:!:

Bra och underhållande förstaperiod (tyckte i varje fall jag), sen gick det utför. Bra uppoffrande försvarsspel samt ett bländande målvaktsspel räddade poäng den här kvällen.
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Inlägg av Hepsnastian »

Skönt att se och framförallt höra hur aktiva ledarna är i båset.

Hörde ett flertal gånger hur znabel skrek "håll i!" "Spela back!" "Kör!!"
Samma med Nyman, han var på spelarna konstant.

Grow old or die tryin..
Delägare
EreeZ

Inlägg av EreeZ »

Sett några poster här där endel säger att det var en tråkig match.

Kan väl till viss del hålla med, men måste ändå påstå att anledningen till att den blev så trist var att båda lagen lyckades. DIF var för en gångs skull faktist väldigt fysiska, inte massa petande med klubban. Backarna gick in och tog hand om pockförarna, plockade bort spelare och såg till att hålla hyfsat rent framför mål.

Men sen kom sömnpillret i andra.. Jag vet att man kanske inte ska skjuta på allt så fort man kommer in i zon men för helvete... 3 skott. OK. ett blev faktist mål så det är bra, men man behöver väl inte ett uppenbart läge för att skjuta. Skott ger målchanser, oftast är det så och inte tvärt om. Det PP vi faktist hade vad gav det? Om jag inte har helt fel fick vi inte ens iväg ett skott under de 2 min.

Jaja, nog med det. 3p är vad vi vill ha och är allt som räknas i slutändan. Spelar DIF sådana matcher hela säsongen ut och tar 3p i varje match kommer jag vara överlycklig oavsett hur matchen ser ut i övrigt.

Riktig kämparinsats, DIF va som bålgetingar på puckförare och stängde farliga passningar, ytterst kul att se!

Gogogo.
Mash

Inlägg av Mash »

Matchtråd Linköping!! Galet viktig match imorgon.
Skriv svar