SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:3 mot 3 är dock svinkul att se på.
Om ens lag satsar. Två forwards och ALLTID Sörensen eller Saviano på isen tack. Inte köra på två backar och rotera på Jocke och Honken som centrar typ.
Mja. Dock förstår jag inte alls varför man inte använder sig av 4 mot 4 först vid förlängning och sen köra 3 mot 3 istället för straffläggning.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Isabo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Isabo »

Man inför det inte ens efter den 33 omgången, när alla mött alla 3 gånger, så det blir någorlunda sportsligt. Utan i och med den 31:a omgången.

Fjantar.

Ska de inte ändra så från och med den 45:e omgången så får man 4 poäng för seger också?
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Hahaha tänk Hank Honk Ahlén i 3v3
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Isabo skrev:Man inför det inte ens efter den 33 omgången, när alla mött alla 3 gånger, så det blir någorlunda sportsligt. Utan i och med den 31:a omgången.

Fjantar.

Ska de inte ändra så från och med den 45:e omgången så får man 4 poäng för seger också?
SHL och sportsligt går inte hand i hand.
På Lördag möter vi Lhc borta. Kvällen innan har de lirat match medan vi varit spellediga.
Detta "back-to-back" eller vad de kallar det är ju bara löjeväckande.
För mig vore det självklart att i sådana fall möta samma lag två dagar i rad.

Med Play-in har de lyckats eliminera det tidigare slutspelsstrecket och numera återstår bara kvalstrecket. (hand upp den som tycker "strecket" mellan plats 6 och 7 är nervkittlande)
Stänger de ligan har de snart även lyckats skrämma undan hockeynördar som mig.

3-3 i sd kan jag köpa, idén att hellre se ett spelavgörande än straffar är helt i min smak. Så ett bra förslag. Men som sagt, att ändra de sportsliga förutsättningarna under pågående säsong är bara dumt.
Kommer dessutom gynna topplagen som har betydligt skickligare spelare.
Vi har väl Högström, Sörensen och Samme som kan matcha övriga lag. Sedan kommer vi få svettiga byten i den spelformen där skickliga spelare kommer älska de större ytorna.

Jaja, ja ä in´t bitter.....
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2014-11-26 19:53:22, redigerad totalt 2 gång.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Donkels

Inlägg av Donkels »

Pajasserie som ändrar reglerna under innevarande säsong - avgå alla
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Sjöwall skrev:Hahaha tänk Hank Honk Ahlén i 3v3
Mot Hv´s Christensen, Campoli och Fiala........

Eller att de kastar in Ridderwall, Brithen, Karlsson....

...alternativt Nilson, Laine och Berglund...

...eller... nej usch, blir att nöja sig med 1p de gånger vi tar det till sd.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jag vet ärligt inte om jag ska skratta eller gråta...

Visst är det värde i att förändra saker men om de tror att det är så här vi ska lockas till arenorna runt om i Sverige så har de nog lagt planerna på bordet under en extra-blöt kryssning till Åland...

Stänga SHL. Ta bort nerven i HA... aja. Det blir väl bra...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Nä, känns inte seriöst att ändra mitt under pågående säsong. Men man blir inte förvånad över nåt längre.

Bra resultat idag får man väl säga. Torsk för både Leksand och Färjestad.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

kaminor skrev:Nä, känns inte seriöst att ändra mitt under pågående säsong. Men man blir inte förvånad över nåt längre.

Bra resultat idag får man väl säga. Torsk för både Leksand och Färjestad.
Och Luleå. Sjunker som en sten.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Leksand kan nog få en svacka till! Om det självförtroende de fått de senaste matcherna går ur dem så kan de nog gå ner sig igen!
Användarvisningsbild
Sjöwall

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av Sjöwall »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Isabo skrev:Man inför det inte ens efter den 33 omgången, när alla mött alla 3 gånger, så det blir någorlunda sportsligt. Utan i och med den 31:a omgången.

Fjantar.

På Lördag möter vi Lhc borta. Kvällen innan har de lirat match medan vi varit spellediga.

Med Play-in har de lyckats eliminera det tidigare slutspelsstrecket och numera återstår bara kvalstrecket. (hand upp den som tycker "strecket" mellan plats 6 och 7 är nervkittlande)

3-3 i sd kan jag köpa, idén att hellre se ett spelavgörande än straffar är helt i min smak. Så ett bra förslag. Men som sagt, att ändra de sportsliga förutsättningarna under pågående säsong är bara dumt.
Vi har väl Högström, Sörensen och Samme som kan matcha övriga lag. Sedan kommer vi få svettiga byten i den spelformen där skickliga spelare kommer älska de större ytorna.

Fast det där med att möta lag som spelar match dagen innan har ju ingen betydelse. Det händer i NHL hela tiden. Antar att du vill se home and home-serier?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Re: Sv: SHL 2014-15

Sjöwall skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Fjantar.

Fast det där med att möta lag som spelar match dagen innan har ju ingen betydelse. Det händer i NHL hela tiden. Antar att du vill se home and home-serier?
Följer inte NHL mer än resultaten, om inte mitt lag spelar slutspel. Har ingen aning vad mötena kallas.
Men jag ser helt klart en orättvisa i att det ser ut så här:
Idag: vi vilar, Lhc spelar
Imorgon: vi spelar, Lhc vilar
Fredag: vi vilar, Lhc spelar
Lördag: vi möter Lhc

De spelar alltså 3 matcher på fyra dagar och vi 2. Dessutom får vi vila dagen innan och inte dom.

Om sedan NHL har det så förvånar mig inte och spelar ingen roll för mig. Det finns många bitar i NHL som jag inte avundas.
Rix

Inlägg av Rix »

Jävligt skönt att FBK, Modo och Leksand tappar poäng. Fortsätt så!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Rix skrev:Jävligt skönt att FBK, Modo och Leksand tappar poäng. Fortsätt så!
Lika skönt som en seger, nästan, skiter fullständigt i slutspel och allt det där, bara vi undviker 11-12.
Spela fult
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

Magnutz skrev:Jag vet ärligt inte om jag ska skratta eller gråta...

Visst är det värde i att förändra saker men om de tror att det är så här vi ska lockas till arenorna runt om i Sverige så har de nog lagt planerna på bordet under en extra-blöt kryssning till Åland...

Stänga SHL. Ta bort nerven i HA... aja. Det blir väl bra...
Tvärtom, det finns ett stort värde i att inte förändra saker hela tiden. Att förändra sporten från år till år (eller mitt under säsongen, lågvattenmärke) frånkopplar allt vad sportens anor, traditioner och historik ger som tyngd och legitimitet åt ligan. Man bör vara ytterst försiktig med förändringar och bara ändra när det verkligen kan ge verkligt stora vinningar.
Låst