SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
Hade vi värvat en goon skulle jag tappa tron på allt. En dummare värvning känns svår att få till.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
I synnerhet en som inte spelat på fyra år. När dom ligger på nedflyttningsplats! Att lägga resurser på en sån plojgrej. SJUKT!Magnutz skrev:Hade vi värvat en goon skulle jag tappa tron på allt. En dummare värvning känns svår att få till.
Expert.
Re: Sv: SHL 2014-15
Plojgrej är ordet! Luktar kval för modo. Inte mig emot [WHITE SMILING FACE]SirDIFalot skrev:I synnerhet en som inte spelat på fyra år. När dom ligger på nedflyttningsplats! Att lägga resurser på en sån plojgrej. SJUKT!Magnutz skrev:Hade vi värvat en goon skulle jag tappa tron på allt. En dummare värvning känns svår att få till.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Ehmmm, hur tänkte du nu? Skulle hockey spelas 3 vs 3 skulle det innebära att ifall ena laget drar på sig 2 utvisningar skulle de andra spela PP 3 mot 1. Rimligt?pulverapa skrev:Många av förändringarna som görs är ju för att få till en mer underhållande produkt, i och med att TV snor väldigt många potentiella åskådare som blivit alltför bekväma hemma i soffan. Generellt menar man anfallsglad hockey när man säger underhållande produkt.
3v3 är anfallsglad hockey.
Att power play fortsätter vid mål är anfallsglad hockey.
Varför inte?
Problemet med den argumentationen som jag för här, man kan fråga sig varför man inte ALLTID spelar 3v3 om det nu är så trevlig hockey att titta på. 5v5? En match som slutar 1-0? Blä.
Nån jävla rimorison måste det vara!
- SirDIFalot
Tror du på det själv? Eller skämtar du?PATRIK. skrev:Ehmmm, hur tänkte du nu? Skulle hockey spelas 3 vs 3 skulle det innebära att ifall ena laget drar på sig 2 utvisningar skulle de andra spela PP 3 mot 1. Rimligt?pulverapa skrev:Många av förändringarna som görs är ju för att få till en mer underhållande produkt, i och med att TV snor väldigt många potentiella åskådare som blivit alltför bekväma hemma i soffan. Generellt menar man anfallsglad hockey när man säger underhållande produkt.
3v3 är anfallsglad hockey.
Att power play fortsätter vid mål är anfallsglad hockey.
Varför inte?
Problemet med den argumentationen som jag för här, man kan fråga sig varför man inte ALLTID spelar 3v3 om det nu är så trevlig hockey att titta på. 5v5? En match som slutar 1-0? Blä.
Nån jävla rimorison måste det vara!
Det skulle innebära spela 4 mot 3 ifall ena laget tar en utvisning, och spel 4 mot 4 när den spelaren kommer in igen. Tills nästa avblåsning alltså.
3 mot 1 hade dock varit sjukt kul att se.
Expert.
Vi värvade Tyler Plante, Modo Donald Brashear. Två lika idiotiska värvningar. Likheterna är slående.
Ytterligare nackdel för Modo är ju iofs att Donald Brashear förmodligen kommer spela.
Ytterligare nackdel för Modo är ju iofs att Donald Brashear förmodligen kommer spela.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nej och åter nej. Är jag verkligen ensam om att förstå värvningen av Tyler Plante? Man var livrädd att Wesslau skulle gå sönder, speciellt eftersom det visade sig att Sandberg hade spelat sämre än en vilsen anka de gånger han fick stå.Staten skrev:Vi värvade Tyler Plante, Modo Donald Brashear. Två lika idiotiska värvningar. Likheterna är slående.

Vad MoDo sysslar med angående Brashear är HELT obegripligt. På alla plan. Finns ingen logik alls här; även om han spelar gratis eller tamejfan betalar för att få vara en del av laget så är det obegripligt.
Och då värvar man en allsvensk reservkeeper?-daniel- skrev:Nej och åter nej. Är jag verkligen ensam om att förstå värvningen av Tyler Plante? Man var livrädd att Wesslau skulle gå sönder, speciellt eftersom det visade sig att Sandberg hade spelat sämre än en vilsen anka de gånger han fick stå.Staten skrev:Vi värvade Tyler Plante, Modo Donald Brashear. Två lika idiotiska värvningar. Likheterna är slående.
![]()
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, han kunde omöjligtvis vara sämre än Sandberg var den säsongen. Man fick ju för fan leta med förstoringsglas och kikare efter karln för att ens se honom mellan stolparna...Staten skrev:Och då värvar man en allsvensk reservkeeper?-daniel- skrev:Nej och åter nej. Är jag verkligen ensam om att förstå värvningen av Tyler Plante? Man var livrädd att Wesslau skulle gå sönder, speciellt eftersom det visade sig att Sandberg hade spelat sämre än en vilsen anka de gånger han fick stå.Staten skrev:Vi värvade Tyler Plante, Modo Donald Brashear. Två lika idiotiska värvningar. Likheterna är slående.
![]()
Hoppas vi får in Murray, kan bli en skön fight mellan honom och Brashear!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ur Sportbladet:
Skulle jag kunna välja skulle jag hellre inte göra mål mot Djurgården och vi vinner ändå, säger Nilson som gjorde 1–0-målet.
Skulle jag kunna välja skulle jag hellre inte göra mål mot Djurgården och vi vinner ändå, säger Nilson som gjorde 1–0-målet.
Avskaffa tre mot tre.
Gällande Brashear tror jag Foppa gjort denna värvning utav en enda anledning och det är för att ha honom spelklar tills på lördag då Foppa vill ge igen för att Luleås dito har svartmålat namnet "Forsberg".
Ev. ha honom klar redan tills imorgon för att lära Jämtin en rejäl läxa, det puckot lär ju inte backa, men då är risken att han inte får starta på lördag så jag hoppas han inte är spelklar tills imorgon.
Ev. ha honom klar redan tills imorgon för att lära Jämtin en rejäl läxa, det puckot lär ju inte backa, men då är risken att han inte får starta på lördag så jag hoppas han inte är spelklar tills imorgon.
Foppa pratar om att Modo är lite veka och har ett ungt lag i Wikegårds podd.
Men att att värva Brashear känns ju inte som rätt väg att gå.
Men att att värva Brashear känns ju inte som rätt väg att gå.
Det är inte så konstigt att vi medelmåttor inte förstår när riktiga vinnare går all in i det de gör.. När Foppa ville ha power så tog han det bästa han kunde hitta.
Inte för att vara annorlunda, men visst fan är det här kul. Inte minst att läsa krönikorna i besserwissrarnas högborg Expressen, där varje krönikör nu tävlar om vem som kan framstå som duktigast, mest eftertänksam och puttinuttigast i sin kritik mot värvningen av den hemska fajtern.
Det är sånt som förgyller vardagen!
Inte för att vara annorlunda, men visst fan är det här kul. Inte minst att läsa krönikorna i besserwissrarnas högborg Expressen, där varje krönikör nu tävlar om vem som kan framstå som duktigast, mest eftertänksam och puttinuttigast i sin kritik mot värvningen av den hemska fajtern.
Det är sånt som förgyller vardagen!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Sen skall vi komma ihåg att det är 1 av 300+ spelare i SHL som vi pratar om. Rent sannolikhetsmässigt så är det kanske troligare att han gör större skillnad än en "standardspelare" på marknaden.
Vem vet? Modo går inte bra, analyser görs. Beslut fattas. Det är i alla fall bra oavsett om DB blir en flopp eller inte. Önskar ibland att vår ledning var lite mer beslutsmässig när det gäller spelartruppen ("nuvarande lag skall vända skutan", osv)
Vem vet? Modo går inte bra, analyser görs. Beslut fattas. Det är i alla fall bra oavsett om DB blir en flopp eller inte. Önskar ibland att vår ledning var lite mer beslutsmässig när det gäller spelartruppen ("nuvarande lag skall vända skutan", osv)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel