Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bastard47
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bastard47 »

Tror definitivt att Anger kan göra bra ifrån sig. Välkommen hem Niklas
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hade varit väldigt kul att få reda på i vilken roll / omgivning Anger är tänkt att figurera till nästa säsong.

Är han köpt för 1-2 kedjan ställer jag mig tveksam till köpet. Är han tänkt i för en tredjekedja ställer jag mig mer positiv.

Anger känns ju inte riktgit gjuten att gå in i någon av de två första kedjorna om man säger så. ( Här förutsätter jag dessutom att kedjan med Bäcker- Bremberg - Bengan förblir intakt samt att Otto - Ölvestad utgör 2/3 av den andra. ) Anger tillsammans med Otto - Ölvestad känns inte helt bra.

Anger bör snarast placeras i tredjekedjan tillsammans med Ask och Eklund. ( Detta låter för övrigt som en mysigt jobbig formation att möta. )

Om man får gissa och hoppas att vi inte tappar några anfallare vi vill behålla samt att Klasen, Axelsson och Anger ansluter så torde det inte finnas många platser kvar at tbesätta offensivt. tror knappast att det finns mer än möjligen en plats till öppen att fylla och då får man verkligen hoppas att den plats går till en kille med näsa för målet.

Sett utifrån detta tvivlar jag starkt på att Löfberg blir kvar till kommande säsong, samma visa med Danielsson för övrigt. Inte heller skulle jag bli direkt ledsen om de försvann. Hoppas dock att Thörn på ett eller annat sätt blir kvar inom föreningen, kanske en utlåning kan bli aktuell för honom?

Oavsett vilket känns det som att det inte kommer bli några gigantiska förändringarbland anfallsspelarna vilket känns rätt skönt, då man kan lägga all kraft för att få fason på backarna.

Avslutningsvis, som renlärlig synthare vet jag inte om jag räknar Noise till kategorin synth, men det är en helt annan historia...
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Jag hoppas verkligen inte Anger är en del av den beryktade ''satsningen''. Jag hoppas heller inte det är tänkt att han ska spela i förstalinan, det känns som att Angers tid är förbi.

Notera att jag mer än gärna har helt fel i detta.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Precis som Kall-El skriver så är det ett absolut måste att vi skaffar en målfarlig spelare till kommande säsong. Annars blir det samma visa denna säsong med.
Sjunger avgå Johnny...
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Vi har just nu två stycken målskyttar i laget. En av de överväger att dra över andra sidan pölen. Med andra ord så är det viktigt att DIF har kontakt med många spelare som har näsa för mål om det "fruktansvärda" skulle hända..
Bild
MB

Inlägg av MB »

Alla har sin åsikt om Anger och han verkar inte lämna någon oberörd. Nu är han tillbaka där han en gång började (med en något vid definition) och varför inte ge han en chans? Skulle han bli en flopp kan 50 % av skribenterna på forumet enhälligt proklamera: Vad var det vi skrev!

Fram till dess ska i alla fall jag stötta honom som en del av DIF hockey! Om andra väljer att börja skrika/skriva ord som avgå innan ens säsongen börjat, eller avslutad, är det beklagligt.
Våga vägra länka till YouTube!
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Säcken har ju för vana att spela med en första kedja, två andra kedjor och en ibland kedja.

Jag minns Anger (från Brynäs tiden och sista året i AIK) som kvick, spelskicklig, puckbärande, målfarlig om än inte direkt fantastisk runt sargerna. Han var 01/02 och 02/03 bofast i Brynäs första kedja -vad det nu säger. Hur som helst - helt klart material för andra kedjan - varför inte tillsammans med Ottosson och Ölvestad om nu Hanulla inte kommer...

Linkan - Bäcker - Bengan
Anger - Otto - Ölvestad
Klasén - Falk - Axelsson
Eklund - Ask - Danielsson
Thörn

Helst skulle man frysa ner Fimpen i en liten låda och tina upp honom lagom till slutspurten. Han gjorde inte många åskådare glada de första 45 omgångarna... Klaséns och Axelssons kemi från Huddinge kan kanske bli en repris på Pelle Eklund/Falkens dito anno 95/96

Firma Liwing - Ericson borde auktioneras ut på tradera.

Och jag har fortfarande inte gett upp hoppet om Hanulla...
Martin83

Inlägg av Martin83 »

Jag tycker vi ska ge han en chans innan vi ska kritisera och klaga på denhär värvningen.. :) kanske blir skitbra
Gäst

Inlägg av Gäst »

Alla förtjänar en ärlig chans
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

På forwardsidan ser jag helst antingen Zackrisson, Hagos eller såklart Hannula som "siste forward in". Vi måste åtminståne få till en rejäl klassvärvning.

Backsidan är det rätt lungt på om vi nu utgår från att Jiri och Ferna stannar. Sticker någon av dem blir det tyvärr klent igen.

Nu ska vi försöka med Robin Jonsson med de stålar vi har kvar (inte riktigt alla, men...)
Då har vi rätt stabilt bakåt med Jonsson, Johansson, Pettersson (x2?), Persson, Marusak, Eklund, Fernholm

Men som sagt, minst en giftig målskytt till vill jag ha, samt Jonsson!
Säg den glädje som varar
KapZ

Inlägg av KapZ »

Hagos är väl inte direkt någon målskytt? eller har jag fel?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

KapZ skrev:Hagos är väl inte direkt någon målskytt? eller har jag fel?
Mer utav en tvåvägscenter. Men visst har han offensiva kvalitéer. Bra i PP t.ex.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6443

Kanske dyr för våran plånbok...men tung och stabil back.

Stannr säkert hos kaffebönderna....men ajg tror nog tt vi behöver en liknde back som denna :shock: :?
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Användarvisningsbild
jeppe melon

Inlägg av jeppe melon »

Jag tror att Anger har stor chans att lyckas. Varför skullr DIF värva honom om de inte trodde på honom??
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

jeppe melon skrev:Jag tror att Anger har stor chans att lyckas. Varför skullr DIF värva honom om de inte trodde på honom??

För att vi värvar efter plånboken och där vet vi ju att det ekar tomt.
Men vem vet, vi kanske hade värvat honom även om vi hade en stabil ekonomi , men tror inte det.

Hur som helst Välkommen Hem Anger !!
Skriv svar