SHL: Frölunda HC - Djurgårdens IF 22/11 2014
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL: Frölunda HC - Djurgårdens IF 22/11 2014
Om Sörensens inbrytning inte är tillåten enligt svensk hockeys regelbok har jag tappat intresset helt. Det där är ju hockey när det är som bäst.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Men Frölunda är ju helt klart ett bra lag. Det är det enda som vi inte tagit poäng mot. Resten, utom Örebro har vi till och med vunnit mot.
Hellre att vi skiter ner oss mot Frölunda än något annat lag. Dessa är de matcher vi ska skita ner oss.
"Vi älskar er ändå!"
"Vi älskar er ändå!"
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Något tveksam utvising? Det var snällt mot domaren. Utvisningen är ju horribel
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Det verkar vara så att fula trix är okej men att någon försöker spela hockey ser man mycket allvarligt på.minalman skrev:Om Sörensens inbrytning inte är tillåten enligt svensk hockeys regelbok har jag tappat intresset helt. Det där är ju hockey när det är som bäst.
- minalman
Frölunda är inget bra lag. De är frölunda.Isabo skrev:Men Frölunda är ju helt klart ett bra lag. Det är det enda som vi inte tagit poäng mot. Resten, utom Örebro har vi till och med vunnit mot.
- SirDIFalot
Hade inte Fälth varit på Sörensen innan kontakten med målvakten så hade utvisningen varit klar. Så tycker inte man kan säga att den är horribel nej.Bluebrigade08 skrev:Något tveksam utvising? Det var snällt mot domaren. Utvisningen är ju horribel
Expert.
- BloodBride
Den allmänna meningen tycks vara (redan innan matchstart) att vi inte har en chans i denna match så varför allt detta gnäll? Det är alltså som det borde vara även om det inte är önskvärt. Enligt vissa självutnämnda hockeyexperter är vår plats i tabellen i botten, men var ståtar DIF? På övre halvan!!!! Alltså har vi presterat över vår förmåga hittills vilket är MYCKET BRA. Större delen av säsongen återstår och kanske får dessa domedagsprofeter till slut rätt men, för bövelen, låt detta skitgäng (enligt vissa, inte mig) som representerar Djurgårdens IF åtminstone få spela om det.
Annars kan vi ju lämna WO resten av säsongen. (Torde bli degraderade till den verkliga hockeybotten då men det är ju där vi hör hemma, enligt vissa, inte mig.)
Kritik, visst, men detta eviga gnäll. Faan skärp er!
Det här tar vi. Med andra ord VINST!!!
Annars kan vi ju lämna WO resten av säsongen. (Torde bli degraderade till den verkliga hockeybotten då men det är ju där vi hör hemma, enligt vissa, inte mig.)
Om Morgan Johansson är tandlös imorn klagar inte jag!
Du gnäller om gnäll alltså!BloodBride skrev:Den allmänna meningen tycks vara (redan innan matchstart) att vi inte har en chans i denna match så varför allt detta gnäll? Det är alltså som det borde vara även om det inte är önskvärt. Enligt vissa självutnämnda hockeyexperter är vår plats i tabellen i botten, men var ståtar DIF? På övre halvan!!!! Alltså har vi presterat över vår förmåga hittills vilket är MYCKET BRA. Större delen av säsongen återstår och kanske får dessa domedagsprofeter till slut rätt men, för bövelen, låt detta skitgäng (enligt vissa, inte mig) som representerar Djurgårdens IF åtminstone få spela om det.
Amen!bastis7 skrev:Om Morgan Johansson är tandlös imorn klagar inte jag!
Jag såg det här som en självklar förlust, men nog fan blir jag orolig då vi visar såna fruktansvärda tendenser i vårt spel att bjuda på precis allt.
Det bådar inte väl då vi mycket väl kan ligga på kvalplats om vi förlorar säg 3 raka.
Det bådar inte väl då vi mycket väl kan ligga på kvalplats om vi förlorar säg 3 raka.
- minalman
@ BloodBride: jag är säker på att vi förlorar idag, men att vi precis som senast mot fisk lär oss massor om SHL-hockeyn som vi tar med oss.
Inte otroligt att vi ser vårens bägge finallag på isen i eftermiddag!
Inte otroligt att vi ser vårens bägge finallag på isen i eftermiddag!
Re: Sv: SHL: Frölunda HC - Djurgårdens IF 22/11 2014
Hade inte fälth varit på sören hade de aldrig blivit kontaktSirDIFalot skrev:Hade inte Fälth varit på Sörensen innan kontakten med målvakten så hade utvisningen varit klar. Så tycker inte man kan säga att den är horribel nej.Bluebrigade08 skrev:Något tveksam utvising? Det var snällt mot domaren. Utvisningen är ju horribel
Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Get the fuck out of my way,
Dom har ju inte mycket innan 1-1