SHL: Djurgårdens IF - SAIK 20/11
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL: Djurgårdens IF - SAIK 20/11
Surt att Modo och Leksand vann. Jag har en känsla av att denna SHL säsong kommer vara otroligt vidrigt jämn och vårat öde kommer att avgöras i sista omgången.
Avskaffa tre mot tre.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
SHL: Djurgårdens IF - SAIK 20/11
Skönaste 2p i år, njuter.
Speciellt eftersom inledningen bitvis liknade den i tisdags.
Speciellt eftersom inledningen bitvis liknade den i tisdags.
Ja det blir tight om sista slutspelsplatsen...Mattias_87 skrev:Surt att Modo och Leksand vann. Jag har en känsla av att denna SHL säsong kommer vara otroligt vidrigt jämn och vårat öde kommer att avgöras i sista omgången.

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
VI GER ALDRIG UPP!
Den som inte är sugen på att åka till Göteborg nu.....
ÅK DIT!
Imorgon rullar en full bil. Köp matchbiljetter, ta er till Göteborg så snor vi nya poäng. Vi ska hålla oss kvar i år, så jävla enkelt är det!
Den som inte är sugen på att åka till Göteborg nu.....
ÅK DIT!
Imorgon rullar en full bil. Köp matchbiljetter, ta er till Göteborg så snor vi nya poäng. Vi ska hålla oss kvar i år, så jävla enkelt är det!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
- SirDIFalot
Läs igenom mina inlägg senaste året och använd pallet istället för att sitta här och pladdra. Jag hyllar laget på de punkter de gör sig förjänt av det. Men istället för att som du nöja sig med att vi minsann har hälsan i behåll och får vara med och leka, så försöker jag se saker som vi måste göra bättre för att ta nästa steg. Hur gör vi för att kunna behålla det vi nu har, det vill säga en SHL-plats? Inte bara njuta av att vi trots allt får spendera ett HELT ÅR på den här nivån, och fasiken vad killarna kämpade trots allt.BigJ skrev:Vi hade en uddamålsförlust mot dem borta och nu vinst på OT, vi ligger 5:a och har chans på 3:e platsen nästa omgång och det enda du gör är att gnälla, framförallt på Heinerö, förra året var det Reideborn. Varför? Det må vara att Heinerö inte är vår bästa spelare men han är ung och utvecklingsbar, han gör dessutom en hel del bra saker emellanåt.Manijock skrev:Alltså, javisst sett till en hel säsong så ska vi i tabellen inte ha en chans mot Skellefteå, Hv, Frölunda and so on. Men en match på ett snudd på fullsatt Hovet, ett formsvagt Saik i Novemberlunken så ska vi naturligtvis ha alla verktyg att spela jämt. Det gör vi inte idag, Skellefteå är klasser bättre. Lite som när vi mött Frölunda under säsongen, så är det skrämmande skillnad i närkampsspelet. Då gör ändå Saik en dålig match idag, deras mått mätt.BigJ skrev:Riktigt starkt av ett totalt bottentippat lag mot svenska mästarna, vi ska egentligen inte ha en chans. Visst var vi tillbakapressade i början av första men att vi efter det spelade jämt med ett riktigt topplag är fan i mig enastående. Ni som gnäller på våra spelare, skäms!
Tror du har lite väl mycket respekt för den här ligan. Bara för att vi är nykomlingar så ska inte lag kunna promenera fritt i våran zon fram och tillbaka. Det är inget korplag som gästar högsta serien. Idag har vi flyt! Imponerande att inte ge sig helt klart. Tyder på stark gruppdynamik! Men sätt till 62 minuters spel idag så är denna match precis som Leksandsfiaskot ett steg i fel riktning. Men vafan, Djurgårn vann, det är alltid kul..
Matcherna innan har du gnällt så in i h-e på våra unga backar, vad får du ut av det? De har gjort det mycket bra sett till sin ålder och vår ekonomi klarar inte att ta in färdiga, dyra spelare. Stötta dem vi har istället för att alltid gnälla.
Precis som att det alltid är rött vid rödljusen så noterar du endast när jag skriver något negativt och ignorerar resten. Ett klassiskt rookiemisstag! Gör om gör rätt och återkom. Precis som att allt negativt har något gott med sig så har alltid allt positivt sin slev skit. Men du är minsann en sällsynt enfilig väg...
Notis gällande matchen, underbart att Högström för en gångs skull valde att titta upp och spela stjärnan, det vill säga Samuelsson, i ett PP-läge. Väntade mig att han precis som vanligt skulle lägga in en fösare på förstagubben. Bra Marcus!!
Härliga November, du ljusa och underbara månad!
Förbaskat skön seger ikväll. Utan tvekan säsongens skönaste tillsammans med vinsten mot Växjö i premiären. Nu kan man åka till Göteborg och veta på förhand att vi kan förlora utan att det blir omedelbar kontakt neråt i tabellen. Det är inte en lyx som jag trodde mig kunna unna så här långt in på säsongen inför den här säsongen.
Förbaskat skön seger ikväll. Utan tvekan säsongens skönaste tillsammans med vinsten mot Växjö i premiären. Nu kan man åka till Göteborg och veta på förhand att vi kan förlora utan att det blir omedelbar kontakt neråt i tabellen. Det är inte en lyx som jag trodde mig kunna unna så här långt in på säsongen inför den här säsongen.
Och det blir bättre av att ensidigt använda överord om hur usel Heinerö, Norell och Englund är?Manijock skrev:Läs igenom mina inlägg senaste året och använd pallet istället för att sitta här och pladdra. Jag hyllar laget på de punkter de gör sig förjänt av det. Men istället för att som du nöja sig med att vi minsann har hälsan i behåll och får vara med och leka, så försöker jag se saker som vi måste göra bättre för att ta nästa steg. Hur gör vi för att kunna behålla det vi nu har, det vill säga en SHL-plats? Inte bara njuta av att vi trots allt får spendera ett HELT ÅR på den här nivån, och fasiken vad killarna kämpade trots allt.BigJ skrev:Vi hade en uddamålsförlust mot dem borta och nu vinst på OT, vi ligger 5:a och har chans på 3:e platsen nästa omgång och det enda du gör är att gnälla, framförallt på Heinerö, förra året var det Reideborn. Varför? Det må vara att Heinerö inte är vår bästa spelare men han är ung och utvecklingsbar, han gör dessutom en hel del bra saker emellanåt.Manijock skrev:Alltså, javisst sett till en hel säsong så ska vi i tabellen inte ha en chans mot Skellefteå, Hv, Frölunda and so on. Men en match på ett snudd på fullsatt Hovet, ett formsvagt Saik i Novemberlunken så ska vi naturligtvis ha alla verktyg att spela jämt. Det gör vi inte idag, Skellefteå är klasser bättre. Lite som när vi mött Frölunda under säsongen, så är det skrämmande skillnad i närkampsspelet. Då gör ändå Saik en dålig match idag, deras mått mätt.BigJ skrev:Riktigt starkt av ett totalt bottentippat lag mot svenska mästarna, vi ska egentligen inte ha en chans. Visst var vi tillbakapressade i början av första men att vi efter det spelade jämt med ett riktigt topplag är fan i mig enastående. Ni som gnäller på våra spelare, skäms!
Tror du har lite väl mycket respekt för den här ligan. Bara för att vi är nykomlingar så ska inte lag kunna promenera fritt i våran zon fram och tillbaka. Det är inget korplag som gästar högsta serien. Idag har vi flyt! Imponerande att inte ge sig helt klart. Tyder på stark gruppdynamik! Men sätt till 62 minuters spel idag så är denna match precis som Leksandsfiaskot ett steg i fel riktning. Men vafan, Djurgårn vann, det är alltid kul..
Matcherna innan har du gnällt så in i h-e på våra unga backar, vad får du ut av det? De har gjort det mycket bra sett till sin ålder och vår ekonomi klarar inte att ta in färdiga, dyra spelare. Stötta dem vi har istället för att alltid gnälla.
Precis som att det alltid är rött vid rödljusen så noterar du endast när jag skriver något negativt och ignorerar resten. Ett klassiskt rookiemisstag! Gör om gör rätt och återkom. Precis som att allt negativt har något gott med sig så har alltid allt positivt sin slev skit. Men du är minsann en sällsynt enfilig väg...
Notis gällande matchen, underbart att Högström för en gångs skull valde att titta upp och spela stjärnan, det vill säga Samuelsson, i ett PP-läge. Väntade mig att han precis som vanligt skulle lägga in en fösare på förstagubben. Bra Marcus!!
Sluta tjafsa. Kör dialogen via PM om ni nödvändigtvis måste försöka övertyga varandra om att ni har rätt/fel.
Bra match. Älskar Djurgården Hockey.
Bra match. Älskar Djurgården Hockey.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Riktigt skön seger idag!
Inledningen var allt annat än bra men från period 2 och framåt så är det en jämn match tycker jag. Jag tycker inte alls att Skellefteå var bättre än oss på något sätt. En spelare som jag är riktigt imponerad av så här långt är Falk, som jag tycker har vuxit rejält i sitt spel. Han ser betydligt lugnare ut nu i alla spelmoment. Tycker även att Trukhno har vuxit ordentligt spelmässigt nu och jag gillar hans spelstil. Han har dock ännu mer att plocka fram enligt mig. Han är en bra spelare i grunden.
Inledningen var allt annat än bra men från period 2 och framåt så är det en jämn match tycker jag. Jag tycker inte alls att Skellefteå var bättre än oss på något sätt. En spelare som jag är riktigt imponerad av så här långt är Falk, som jag tycker har vuxit rejält i sitt spel. Han ser betydligt lugnare ut nu i alla spelmoment. Tycker även att Trukhno har vuxit ordentligt spelmässigt nu och jag gillar hans spelstil. Han har dock ännu mer att plocka fram enligt mig. Han är en bra spelare i grunden.
Djurgården är som November; Majoriteten av tiden grått och trist, men när det väl lyser så njuter man.
Tror nog Säcken tog efter Al Pacino i timeouten; "We heal, as a team, and we gonna come. Inch by inch, play by play, til we finish. We are in hell now, gentlemen, believe me. And, we can stay here, get the shit kicked out of us. Or we can fight our way back, into the light. We can climb out of hell. One inch at a time."
Skiter i att vi var fullständigt utspelade och förnedrade av ett utav Sveriges skickligaste hockeylag i 58 minuter. Två pinnar och vi visade en jävla moral. Keep fighting!
Idioten som skrek "visa hjärta Djurgården" kan ta både en och två funderare. Nötskal.
Alla till Götet!
Tror nog Säcken tog efter Al Pacino i timeouten; "We heal, as a team, and we gonna come. Inch by inch, play by play, til we finish. We are in hell now, gentlemen, believe me. And, we can stay here, get the shit kicked out of us. Or we can fight our way back, into the light. We can climb out of hell. One inch at a time."
Skiter i att vi var fullständigt utspelade och förnedrade av ett utav Sveriges skickligaste hockeylag i 58 minuter. Två pinnar och vi visade en jävla moral. Keep fighting!
Idioten som skrek "visa hjärta Djurgården" kan ta både en och två funderare. Nötskal.
Alla till Götet!
Uppskattar din sarkasm. Bara en byfåne kan gnälla på ett lag som ligger 5a med kaffepengar i spelarbudget. Enda vettiga slutsatsen är att du driver med oss.Manijock skrev:Läs igenom mina inlägg senaste året och använd pallet istället för att sitta här och pladdra. Jag hyllar laget på de punkter de gör sig förjänt av det. Men istället för att som du nöja sig med att vi minsann har hälsan i behåll och får vara med och leka, så försöker jag se saker som vi måste göra bättre för att ta nästa steg. Hur gör vi för att kunna behålla det vi nu har, det vill säga en SHL-plats? Inte bara njuta av att vi trots allt får spendera ett HELT ÅR på den här nivån, och fasiken vad killarna kämpade trots allt.BigJ skrev:Vi hade en uddamålsförlust mot dem borta och nu vinst på OT, vi ligger 5:a och har chans på 3:e platsen nästa omgång och det enda du gör är att gnälla, framförallt på Heinerö, förra året var det Reideborn. Varför? Det må vara att Heinerö inte är vår bästa spelare men han är ung och utvecklingsbar, han gör dessutom en hel del bra saker emellanåt.Manijock skrev:Alltså, javisst sett till en hel säsong så ska vi i tabellen inte ha en chans mot Skellefteå, Hv, Frölunda and so on. Men en match på ett snudd på fullsatt Hovet, ett formsvagt Saik i Novemberlunken så ska vi naturligtvis ha alla verktyg att spela jämt. Det gör vi inte idag, Skellefteå är klasser bättre. Lite som när vi mött Frölunda under säsongen, så är det skrämmande skillnad i närkampsspelet. Då gör ändå Saik en dålig match idag, deras mått mätt.BigJ skrev:Riktigt starkt av ett totalt bottentippat lag mot svenska mästarna, vi ska egentligen inte ha en chans. Visst var vi tillbakapressade i början av första men att vi efter det spelade jämt med ett riktigt topplag är fan i mig enastående. Ni som gnäller på våra spelare, skäms!
Mjee.. tror det där faller på sin egen orimlighet. Idioten kommer inte att klara av bedriften att fundera. Det ligger utanför idiotens kompetensområde.Mash skrev:Djurgården är som November; Majoriteten av tiden grått och trist, men när det väl lyser så njuter man.
Alla till Götet!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Bara en sann hårding kan ha meningen " Nils the axemurderer Ekman" som undertext... Avdelning jaiks!Highwind skrev:Manijock skrev:BigJ skrev:Manijock skrev:Uppskattar din sarkasm. Bara en byfåne kan gnälla på ett lag som ligger 5a med kaffepengar i spelarbudget. Enda vettiga slutsatsen är att du driver med oss.BigJ skrev:Riktigt starkt av ett totalt bottentippat lag mot svenska mästarna, vi ska egentligen inte ha en chans. Visst var vi tillbakapressade i början av första men att vi efter det spelade jämt med ett riktigt topplag är fan i mig enastående. Ni som gnäller på våra spelare, skäms!
BigJ: Hade du läst mina inlägg så ser du att jag varken kritiserar Englund, Norell eller Heinerö. Det är det som är så sött med dig, du har verkligen tagit ett par ord i mina inlägg och lagt ihop din egen slutsats. Blir nästan smickrad över ditt intresse...
Förklarar en extra gång bara för att jag är så tålmodig och har hopp om mänskligheten. Gör det även sådär riktigt jävla övertydligt så att det kanske penetrerar ditt intellekt denna gång. VÄGRAR SÄGA ATT VARKEN NORELL ELLER ENGLUND ÄR DÅLIGA. DET ÄR LEDNINGEN SOM GER FÖR UNGA SPELARE FÖR STORA ROLLER FÖR TIDIGT I SINA KARRIÄRER. SPECIELLT PÅ BACKSIDAN! BÅDA KOMMER SÄKERT ATT BLI SKICKLIGA BACKAR PÅ DENNA NIVÅN I FRAMTIDEN MEN DE ÄR INTE RIKTIGT DÄR ÄN.
Skriver hela tiden i matchtråden att Säcken förstör våran hetaste spelare, Sörensen, genom att spela honom ihop med en som inte klarar av nivån. Skriver aldrig "Heinerö är en jävla sopa som kan dra åt helvete". Behöver jag förtydliga vidare så rekommenderar jag dig och den här, higwind, att ta kontakt med mig i PM så ska jag försöka att klippa ihop nån Powerpointhistoria åt er att gnaga på till kvällslektyr. Åter till topic om ni kan...
Senast redigerad av Manijock den 2014-11-20 23:55:46, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Lex Fredrik Claesson, Erik Gustafsson, Alexander Falk ifjol... The list goes on. Men det kanske är något som behövs för unga backar. Man får ta ett dålig år helt enkelt.Manijock skrev:VÄGRAR SÄGA ATT VARKEN NORELL ELLER ENGLUND ÄR DÅLIGA. DET ÄR LEDNINGEN SOM GER FÖR UNGA SPELARE FÖR STORA ROLLER FÖR TIDIGT I SINA KARRIÄRER. SPECIELLT PÅ BACKSIDAN! BÅDA KOMMER SÄKERT ATT BLI SKICKLIGA BACKAR PÅ DENNA NIVÅN I FRAMTIDEN MEN DE ÄR INTE RIKTIGT DÄR ÄN.
Expert.