SHL: Djurgårdens IF - SAIK 20/11

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - SAIK 20/11

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:
136_Djurgårdare skrev:
Axel_K skrev:Kan vi spela
(Sörensen-Eriksson-Guter
Samuelsson-Ljungh-Saviano)
igen tack?
Fällström istället för Guter i första och vi har en riktigt spännande första kedja. Tror att Sören och Alexander kan bli riktigt bra polare på isen.
Inget dumt förslag alls. Ingenting jag direkt tänkt på, men är även jag hyfsat imponerad av Fällström hittils. Undantaget i PP där han är alldeles för mycket hafsig i sitt tänk. Där måste han plockas bort.

Sörensen - Eriksson - Fällström
Saviano - Ljungh - Samuelsson
Truhkno - Rundqvist - Guter
Hank - Holmqvist - Ahlén
Alvarez
Medvetet val med Heinerö på läktaren?
Jaa absolut. Står mellan Alvarez och Heinerö. Robins fysik och styrka fäller avgörandet. Inte för att han är direkt tung, men han kan åtminstone hålla sig på benen utmed sarghörnen. Inte riktigt gett upp honom helt ännu. Heinerö är verkligen en lättare version av Cehlin, och då är det minst sagt för dåligt. Tror att Heinerö kan bli något i framtiden, men nu? Nej, en drös matcher i HA hade inte skadat.
Jag kan hålla med Heinerö. Jag var inte helt övertygad när vi förlängde med honom. Men nu när vi väl gjort det så tycker jag vi måste satsa lite hårdare på honom än vad vi gjort. Alvarez tycker jag inte fyller någon funktion alls.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nä, vi kan inte se samma matcher om man beskriver Heinerö som "en lättare Cehlin".

Han ska spela. Skapar ofta. Men det är väl sedan gammalt att Jockmaniac inte vurmar för unga spelare direkt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev:Nä, vi kan inte se samma matcher om man beskriver Heinerö som "en lättare Cehlin".

Han ska spela. Skapar ofta. Men det är väl sedan gammalt att Jockmaniac inte vurmar för unga spelare direkt.
Tycker också Heinerö skapar och ser till att få längd i anfallen. Han ska absolut spela.
Sedan behöver han bli starkare.

Guter däremot, han får gärna hålla sig på läktaren eller i Allsvenskan.
Jag satsar hellre på Alvarez då jag tror han kan betydligt mer än han hunnit med att visa upp.

Matchen då?

3-3
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Heinerö är jag riktigt imponerad över, han ska absolut ingå i startuppställningen. Guter går något före Alvarez i min bok.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Guter var ju en av våra bästa forwards precis före petningen? Han började växa in i det rejält. Fattar inte.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Guter var ju en av våra bästa forwards precis före petningen? Han började växa in i det rejält. Fattar inte.
Det är Ahlén som inte ska spela.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Guter var ju en av våra bästa forwards precis före petningen? Han började växa in i det rejält. Fattar inte.
Det är Ahlén som inte ska spela.
Det experimentet gick ju sådär. Jag kanske inte riktigt förstår problemformuleringen när vi ligger ohyggligt mycket bättre till än förväntat -- som gör att man måste börja sabotera en väl fungerande formation som motståndarna fruktar med en helt hopplös Alvarez.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
kaminor

Inlägg av kaminor »

Haha, inte många som är överens här inte. 8)
Det är i alla fall Alvarez som inte platsar.

I min bok går Deilert före Norell i nuläget. När Fernholm, Nordlund och Falk är tillbaka kan vi låna ut Norell till Almtuna.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

kaminor skrev:Haha, inte många som är överens här inte. 8)
Det är i alla fall Alvarez som inte platsar.

I min bok går Deilert före Norell i nuläget. När Fernholm, Nordlund och Falk är tillbaka kan vi låna ut Norell till Almtuna.

Vi är överens iallafall.
Spela fult
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

7500 sålda enligt säsongsmailet, fullsatt imorn? Skön känsla oavsett, vinst eller förlust tar inte särskilt hårt på psyket imorn.
mb81

Inlägg av mb81 »

Nordlund verkar spela imorgon. Skönt!
Manijock

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev:Nordlund verkar spela imorgon. Skönt!
Suveränt. Englund ut ur truppen och Norell på bänken så tror jag på stor vinstchans imorgon.

Inte vurmar för unga spelare? Njaa det beror helt och hållet på. På backsidan är det jävligt kaxigt att lira med häften smågossar. Speciellt när man är nykomling och kanske spelar SHL:s viktigaste säsong någonsin (iom omorganisationen av ligan). Dock ingen nyhet att unga forwards oftast växer in i en seniortrupp lite lättare än backar, då det helt enkelt är betydligt mera tuta och köra. MEN konkurrensen är hård där nu. Heinerö är alldeles för liten för att orka med ligan, det är alldeles solklart. Finns små spelare som kan klara av det på ren skalle och smartness(se Saviano) men sådant kommer med rutin. Nicklas är inte där än! Han har gått från Div 1 till SHL på alldeles för kort tid.

Finns yngre spelare som är mer lämpade för en snabb aklimatisering till SHL på ren spelstil och kroppsbyggnad. Landeskog, Krüger, Zibanejad, Brodin och nu senast Fällström. Heinerö och Norell är två spelare som helt enkelt kräver lite längre tid bara. Alla klarar inte av att fylla ut kostymen på en gång.

Väldigt svart och vitt att säga att jag "inte vurmar för unga spelare" med andra ord.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Blir intressant att se om Deilert eller Englund ryker imorgon då. Englund har ju gått före hela säsongen men Deilert tog över hans minuter mot Leksand.

Vad är det för jävla day-to-day skada Falk har egentligen?
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ser ju bra mycket hellre Englund än Deilert på isen.

Guter eller Alvarez?

Hade nog valt Guter då jag tycker han visat lite mer än Alvarez. ( Dessutom får du alltid Guters skridskoåkning vilket är en tillgång. )

Sedan hoppas man väl att Alvarez har mer spel i sig dock.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Heinerö är ju en av våra bästa i att hålla pucken. Ser ju ut som pucken limmas fast på bladet när han tar emot. Det han behöver är avlastning och hjälp (samt en liten dos extra självförtroende). Tycker definitivt att man ska spela Heinerö tills man hittar hans lekkamrater på isen.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skriv svar