SHL: Leksand - Djurgårdens IF 18/11 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Leksand - Djurgårdens IF 18/11 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Det var inte Tellqvist kväll precis som för många andra. Jag tror fortfarande att vi klarar play-in till våren.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Isabo skrev: Egentligen uppdaterade jag mig på hur slutspelen och kvalen spelas. Sen råkade jag kolla datumen också...
Frölunda hemma var bara tomhet. Hur mycket jag än ogillar göteborgslag så kände jag absolut ingen vrede efter 0-6 utan gick bara hem tom med en väckarklocka i huvudet...
Idag var det däremot saker som gick sönder hemma både efter 0-2, 2-4 och 2-5.

Så här långt ligger vi femma efter 21 omgångar, snart halvvägs. Jag har ändå förhoppningen att vi kan få spela play-in snarare än play-off. Men då får det inte bli för många matcher som idag...
Haha
Så här på ålderns höst är jag riktigt stolt över mig själv, har slutat slå numera.
Men känslan infinner sig fortfarande under några millisekunder, men jag bara ler åt eländet...och vips så är det över :wink:

Men visst har det pajat saker i min omgivning genom åren, kan bli halvdyrt sånt där
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Isabo

Inlägg av Isabo »

Lee Harvey Oswald skrev:
Isabo skrev: Egentligen uppdaterade jag mig på hur slutspelen och kvalen spelas. Sen råkade jag kolla datumen också...
Frölunda hemma var bara tomhet. Hur mycket jag än ogillar göteborgslag så kände jag absolut ingen vrede efter 0-6 utan gick bara hem tom med en väckarklocka i huvudet...
Idag var det däremot saker som gick sönder hemma både efter 0-2, 2-4 och 2-5.

Så här långt ligger vi femma efter 21 omgångar, snart halvvägs. Jag har ändå förhoppningen att vi kan få spela play-in snarare än play-off. Men då får det inte bli för många matcher som idag...
Haha
Så här på ålderns höst är jag riktigt stolt över mig själv, har slutat slå numera.
Men känslan infinner sig fortfarande under några millisekunder, men jag bara ler åt eländet...och vips så är det över :wink:

Men visst har det pajat saker i min omgivning genom åren, kan bli halvdyrt sånt där
Inget dyrt som gick sönder, en stol som gick att montera ihop igen (IKEA). Blir lite terapi nästan.
På Hovet kastar jag inget, självklart, och det är ovanligt även hemmavid.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Som du beskriver det, att man bara typ knyter näven och bara nästan slår omkull nåt är hur jag oftast reagerar framför TVn. Det är bara det där med vissa lag alltså som gör att det kokar över.
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Donkels »

Det är bara att ta nya tag - Leksand var lite hetare än oss ikväll men vi kommer igen
daaviid

Inlägg av daaviid »

SirDIFalot skrev:
daaviid skrev:Uselt försvarsspel idag, tack Tellan för att du räddade oss ifrån tvåsiffrigt nederlag. Helt otroligt att vissa här kritiserar honom ikväll. Enough said.
Han hade en dålig match idag sett till 60 minuter. Varför är det så svårt att erkänna det? Klart det kommer hända. Vi visste att han inte kunde fortsätta att storspela varenda match som han gjorde i början.
Jag respekterar din åsikt i detta, men jag vidhåller ändå att Tellan räddade oss ifrån total förnedring idag. Man får ju bedöma hans insats efter hur laget sett ut under matchen. Hade försvarsspelet suttit som en smäck och Tellan släppt in tre fyra mål så hade jag kunnat hålla med dig, men idag får han knappt någon hjälp över huvud taget. Det måste man ta in i beräkningen också. Första perioden var det Leksand mot Tellan. Försvarsspelet var dåligt matchen igenom, därför anser jag att Tellan inte ska lastas alls för kvällens förlust. Snarare tvärtom, han var inte jättebra, men han var flera klasser bättre än övriga laget ikväll. Men detta är som sagt min åsikt.

Jag tror inte ens att det hade hjälpt med Lundqvist i målet ikväll så som vårt försvar såg ut.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Men det är fortfarande en katastrof att vi tvingas spela med både Norell och Englund från start, känns som vår backlinje mer och mer kommer visa sitt rätta jag ju längre in i serien vi kommer, för vi har flera stycken som inte har i SHL att göra, gruppen behöver ha in Douglas Murray, det hade blivit en helt annan trygghet för alla gossar där bak.
Spela fult
Användarvisningsbild
minalman

SHL: Leksand - Djurgårdens IF 18/11 2014

Inlägg av minalman »

Tycker inte vi ska mobba ut #6 och #56 så totalt som vi gör här. Bägge två kommer bli bättre och bättre för varje match de gör i SHL och jag ser gärna att de gör sina bästa matcher hos oss. Vi måste acceptera att vi är ett lag där man överraskar positivt från en lägre förväntningsnivå. Ingen spelare har underpresterat i år jämfört med de förväntningar vi lagt på dem. Jag tror det kommer lossna för allt fler i laget om vi står bakom dem, även fast vissa kan tillåtas att stå långt bakom.
Tålamod!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock

Inlägg av Manijock »

minalman skrev:Tycker inte vi ska mobba ut #6 och #56 så totalt som vi gör här. Bägge två kommer bli bättre och bättre för varje match de gör i SHL och jag ser gärna att de gör sina bästa matcher hos oss. Vi måste acceptera att vi är ett lag där man överraskar positivt från en lägre förväntningsnivå. Ingen spelare har underpresterat i år jämfört med de förväntningar vi lagt på dem. Jag tror det kommer lossna för allt fler i laget om vi står bakom dem, även fast vissa kan tillåtas att stå långt bakom.
Tålamod!
Mobbar? Ska jag va helt ärlig så vill jag ha bort dem från deras roller av omtänksamhet. Både för deras egen skull och för våran. Vi har inte tid i nuläget att syssla med någon jävla inskolningsverksamhet. Den här säsongen handlar om att överleva och med förvirrade smågossar som nyckelbackar gör vi inte det. Vill inte knäcka grabbarna såhär tidigt i deras karriärer, vilket det skulle göra om det visar sig att de har en väsentlig del i vår degradering 2.0

De bär den dubbla istiden FÖR MYCKET i nuläget...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Manijock skrev:
minalman skrev:Tycker inte vi ska mobba ut #6 och #56 så totalt som vi gör här. Bägge två kommer bli bättre och bättre för varje match de gör i SHL och jag ser gärna att de gör sina bästa matcher hos oss. Vi måste acceptera att vi är ett lag där man överraskar positivt från en lägre förväntningsnivå. Ingen spelare har underpresterat i år jämfört med de förväntningar vi lagt på dem. Jag tror det kommer lossna för allt fler i laget om vi står bakom dem, även fast vissa kan tillåtas att stå långt bakom.
Tålamod!
Mobbar? Ska jag va helt ärlig så vill jag ha bort dem från deras roller av omtänksamhet. Både för deras egen skull och för våran. Vi har inte tid i nuläget att syssla med någon jävla inskolningsverksamhet. Den här säsongen handlar om att överleva och med förvirrade smågossar som nyckelbackar gör vi inte det. Vill inte knäcka grabbarna såhär tidigt i deras karriärer, vilket det skulle göra om det visar sig att de har en väsentlig del i vår degradering 2.0

Med vår nuvarande tabellplacering HAR VI TID att skola in dem, menar jag. Jag tror det lönar sig längre fram i vinter.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
BigJ

Inlägg av BigJ »

Manijock skrev:
Tålamod!

Hur kan du rikta kritik mot dessa två spelarna hela tiden? Vi ligger fortfarande 5:a och har gjort en lång serie med fantastiska resultat där dessa två har spelat hela tiden och hjälpt oss till den fina placeringen. Problemet är ju snarare att pga skador tvingas de spela mer än vad som kanske är lämpligt, men det gäller ju samtliga våra hela backar som just nu inte får ngn vila.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Blek insats idag från hela laget, riktigt dåligt. Viktigt att vi studsar tillbaka hemma på torsdag. Ett riktigt bottennapp spelmässigt sen kan vi skylla på domarna hur mycket som helst, men vi var inte där.
2014-04-07, vad hände?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Leksand var klasser bättre on oss bara att lyfta på hatten.

Tyvärr känns det dock som att vi åker dit på att de har ett fungerande PP-spel vilket vi inte har.

Tellan räddar oss från en pinsam dundertorsk, inte minst i period 1.
Manijock

Inlägg av Manijock »

BigJ skrev:
Manijock skrev:
Tålamod!

Hur kan du rikta kritik mot dessa två spelarna hela tiden? Vi ligger fortfarande 5:a och har gjort en lång serie med fantastiska resultat där dessa två har spelat hela tiden och hjälpt oss till den fina placeringen. Problemet är ju snarare att pga skador tvingas de spela mer än vad som kanske är lämpligt, men det gäller ju samtliga våra hela backar som just nu inte får ngn vila.
Lång serie? Det här är bara början. Att nykomlingslag går på rus i början, det är inget nytt. Det är nu vi går in i den riktigt tunga perioden. Med tanke på vilka problem dessa spelare redan nu kan ha i medgång så vill jag inte vara den som står och ser dessa när det riktigt blåser emot. När halva Hovet står och buar för att Norell gjort ännu en indianare, eller för att Englund agerat passivt. Det är egentligen ingen direkt kritik mot någon av dem heller. Det är en kritik mot vår ledning som år efter år utsätter våra unga talanger för detta. En rock, som för deras outvecklade kroppar är omöjliga att fylla.

En ung spelare som utsätts för detta varje säsong hade varit tufft, men nu har vi tre vilket till och med är värre än vanligt...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kuriosa.

Nykomlingen Leksand hade 33 poäng efter 21 matcher ifjol. Djurgården har 33 poäng efter 21 matcher i år.
Expert.
Skriv svar