Luleås egna härliga ramsor

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

MAP skrev:Nu är fan gränsen nådd! Sitter och slökollar på SAIK-Löven och vad hör jag om inte ole ole ola??? Vafan är det frågan om???
Nej, nu är det för fan nog. Jag tror aldrig jag varit med om något liknande. ALLA lag snor våra ramsor, helt sjukt.

Jävla tattare!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Kan inte vara lätt att komma ifrån landet och kallas sig a.. och sedan komma fram till att man helt saknar egna ramsor.
Så vad gör man för att inte framstå som totala idioter, jo man plagierar ramsor ifrån dem som vet hur man gör.

Man har ju inte en enda egen ramsa utan kör med råttornas ramsor, men är det så att desa inte räcker till så plagierar man även ifrån ramsor ifrån Sveriges bästa supporterförening.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Det värsta av allt är att supportrarna till dem lagen som snor andra lags ramsor inte ens skäms, själv skulle man skämmas som f-n finns inte i min vildaste fantasi att man ens skulle ta en ton om vi hade tagit något annat lags ramsa/sång från ett lag i Sverige.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

pekka21 skrev:Det värsta av allt är att supportrarna till dem lagen som snor andra lags ramsor inte ens skäms, själv skulle man skämmas som f-n finns inte i min vildaste fantasi att man ens skulle ta en ton om vi hade tagit något annat lags ramsa/sång från ett lag i Sverige.
Men från kontinenten går det bra att sno ramsor och sånger... Förstår inte logiken.

Förklara och kom inte med något svepskäl som…
Bladman skrev:Förstår du inte det själv, tänker jag inte lägga ner någon energi på att försöka förklara det för dig!
…för ett sådant uttalande ger bara ett löjets skimmer över det som skribenten vill uppnå då denne i själva verket inte kan förklara det efterfrågade.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Som Ingemar Stenmark en gång sa (översätter till rikssvenska):

"Det går inte att förklara för den som inte begriper"
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

pekka21 skrev:Som Ingemar Stenmark en gång sa (översätter till rikssvenska):

Säg som det är istället, du kan inte förklara varför det i det ena fallet skulle vara OK att sno ramser, men i det andra fallet inte...
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

Bautabröl skrev:
pekka21 skrev:Som Ingemar Stenmark en gång sa (översätter till rikssvenska):

Säg som det är istället, du kan inte förklara varför det i det ena fallet skulle vara OK att sno ramser, men i det andra fallet inte...
Regeln har funnits sedan man började med ramsor på svenska läktare. De ramsor som importerats/hittats på av en svensk klack får inte stjälas av andra svenska klackar.

Man kan tycka vad man vill om den oskrivna regeln, men så har det i alla fall funkat de senaste 25 åren.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Stambert!

OK! Tack för att du kunde ge en förklaring vilket ovannämnda skribenter inte var kapabla att göra.
Tom

Inlägg av Tom »

Olé olé olé olé olé olé ola
Olé olé olé olé olé olé ola

Åååååååå Skellefteå AIK
Tills hjärtat slutar slå, för alltid AIK

Hittade det här på en blogg om minignaget. Blir så jävla less...

http://blogg.aftonbladet.se/5361/perma/321559/[url][/url]
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Bautabröl skrev:
pekka21 skrev:Det värsta av allt är att supportrarna till dem lagen som snor andra lags ramsor inte ens skäms, själv skulle man skämmas som f-n finns inte i min vildaste fantasi att man ens skulle ta en ton om vi hade tagit något annat lags ramsa/sång från ett lag i Sverige.
Men från kontinenten går det bra att sno ramsor och sånger... Förstår inte logiken.

Bladman skrev:Förstår du inte det själv, tänker jag inte lägga ner någon energi på att försöka förklara det för dig!
…för ett sådant uttalande ger bara ett löjets skimmer över det som skribenten vill uppnå då denne i själva verket inte kan förklara det efterfrågade.
Du har så fel man kan ha Bautabröl. Du förstår inte riktigt vad supporterkultur handlar om. Men det är klart, det finns väl ingen kultur i Glada Hudik?
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Emil svelander skrev:
Bautabröl skrev:

Du har så fel man kan ha Bautabröl. Du förstår inte riktigt vad supporterkultur handlar om. Men det är klart, det finns väl ingen kultur i Glada Hudik?
Upplys mig då´rå!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Bautabröl skrev:
Emil svelander skrev:
Bautabröl skrev:

Upplys mig då´rå!
Förlåt om jag på nåt sätt sade nåt dumt om Hudiksvall. Men så är det, man snor inte ramsor från andra svenska lag, så är det bara. Du hör väl själv hur töntigt det låter när SAIK sjunger olé olé olá?
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Konstigt att alla snor ramsor från sveriges sämsta klack?!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

OK! Får se om jag fattat detta nu?

1. Vi tar ramsor från t.ex. England och göR OM dom till våra ramsor - Det är OK!

2. Bönderna tar våra sånger som vi tagit (se under punkten 1) och gör om dom till sina. - Det är inte OK!

Är det rätt?

En fråga till dock.

Ponera följande! Bönderna tar också ramsor från t.ex. England och gjort dom till sina, kan bönderna då hävda att vi snor remsor från dem?
Halford

Inlägg av Halford »

Om nu man skulle hävda att det är från ett annat land som man snott den bör man i alla fall göra det diskretare än tex Luleå (Klockan slår), HV (Ee-ay ee-ay ee ay oh), Skellefteå (Ole ole ola) etc. Visst är det väl underligt att dessa helt plötsligt dyker upp efter att vi hadt vår storsatsning mot SAik och sjungit just den sången som dessutom lagts upp på nätet? nu vet jag dock att det finns andra klackar som också har varianter på (Ole ole ola) (Peking Fanz och Black and White), men de lagen ligger inte i samma serie och jag är därför övertygad om (oavsett vem som var först) att ingen snodde den av den andra.

Var tvungen att skriva av mig lite bara. Brynäs har för övrigt en fin variant på bajens PAO-ramsa.
Skriv svar