Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
bastis7
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata aik

Inlägg av bastis7 »

seppuko skrev:Ena stunden gnälls det över plast, andra vill man att aik ska konka. En av få föreningar som som väcker känslor, speciellt i derbyn. Svensk hockey blir lite fattigare om det inte finns en chans till derbyn framöver, dvs om aik skulle konka.

Hur vet du att det är samma folk som klagar över plast som vill att gnihet ska få ett helvete? Jag blir alltid glad över en gnaget förlust jag hatar verkligen den klubben även om det är roligt med derbyn kommer jag ta ett glas champagne när de konkar!
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Visst gnaget är ingen favo o det är svårt o hitta ngt som överträffar den motvilja o avsky man känner för denna idrottsklubb. Men sanningen o säga så är det faktiskt a i k:s prestation nere i Grötrike som fullbordade DIF:s avancemang till SHL. Är ändå tvungen att för en jävligt kort stund känna tacksamhet mot deras sportslighet. Ser bara det antiklimax på Hovet om a i k fallit samman och man hade lämnat Hovet o matchen mot Västerås med jordens baksmälla. Så faktiskt hur fula o vedervärdiga dessa råttor än är så behöver vi varann. Den stämningen man upplevde vid vår vinst i kvalserien mot a i k är svårt att återskapa mot random bondlag i SHL :)
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Derbyn är kul, men får jag välja så tar jag hellre att aik försvinner från jordens yta.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Enbom skrev:Derbyn är kul, men får jag välja så tar jag hellre att aik försvinner från jordens yta.
Derbyn är INTE kul. Det är allt annat än kul! Man går och lägger sig i ångest dagen innan match, man går upp i ångest på matchdag. Man fungerar inte socialt den här dagen! Man är helt och hållet uppslukad och förstörd av den här matchen. När matchen väl är igång så är man beredd att offra allt man har för att vi inte ska förlora. Man kommer till den sinnesjuka punkten att man tamefan föredrar att läkarBengan smyger ner lite kräkmedel i råttornas vattenflaskor för att på så sätt ge oss ett försprång. Det är inte sport längre, det är ett ångestladdat hjärnsjukt tillstånd man befinner sig i.

När man sen vinner är det inte direkt glädje man känner. En enorm lättnad, och sjuhundra tegelstenar lämnar bröstet. Man är glad att man blir sig själv igen. En förlust innebär ilska, hopplöshet, frustration, illamående ALLT på samma gång. Efter varje derbyförlust jag varit på, så har jag svurit att aldrig mera sätta min fot på en sådan match igen. Poängen är att du mår mycket sämre av en derbyförlust, än du mår bra av en derbyvinst. I alla fall i min bok! Så Aik får gärna stanna så långt borta som det bara går. Om inte annat, för min och för många andra Djurgårdares hälsas skull
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Förlust igen. Gå i konkurs och försvinn.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jag lider faktiskt med dom. Jag vet hur dåligt jag mådde själv i HA, men dom är i en så mycket värre sits.
Avskaffa tre mot tre.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Jag lider inte med horungarna möjligtvis med spelarna men inte med deras mongosupportrar
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Dröjer väl max en månad innan vi hört aik och KHL i samma mening. Sätter en öl på att de spelat en match i KHL inom tre år.
Användarvisningsbild
minalman

Hata aik

Inlägg av minalman »

Jag önskar bort gnaget pga att de stör vår juniorverksamhet. Det ska bara finnas en förening för stockholmstalanger att gå till.
De får gärna ha pojkhockey i Västerort.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

minalman skrev:Jag önskar bort gnaget pga att de stör vår juniorverksamhet. Det ska bara finnas en förening för stockholmstalanger att gå till.
De får gärna ha pojkhockey i Västerort.

Man kan ju vända på det också. Ett AIK i SHL som driver eliteverksamhet med en stor satsning på juniorer gör det lätt för oss att att signa spelare ur deras ungdomsakademi iom att vi har det dubbla publiksnittet. Våra underhållningskostnader lär vara likvärdiga bara att intresset för DIF är större och på så sätt borde vår spelarbudget vara större?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
hatred

Inlägg av hatred »

kossorna går på högvarv och Sparkar bägge tränarna och SC, för vilka pengar ska dom ta in nytt egentligen
Get the fuck out of my way,
Donkels

Inlägg av Donkels »

hatred skrev:kossorna går på högvarv och Sparkar bägge tränarna och SC, för vilka pengar ska dom ta in nytt egentligen
Panaxiastålar kanske?
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Synd, tyckte framför allt att Rudslätt varit kanske den bästa sportchefen i aik!
2014-04-07, vad hände?
Donkels

Inlägg av Donkels »

Jepe skrev:Synd, tyckte framför allt att Rudslätt varit kanske den bästa sportchefen i aik!
Ja han har berömvärt tagit dom till den position dom har idag synd att han inte fick avsluta arbetet med att ta dom till DIV 1 Östra...
Donkels

Inlägg av Donkels »

AIK stilen accentuerat av ärkesvinet Johan Segui : "Städa ditt kontor och gå hem"
Skriv svar