SHL: Modo - Djurgårdens IF 13/11 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Modo - Djurgårdens IF 13/11 2014

Inlägg av android »

Matchtrådarna är så trista när vi vinner.

När vi förlorar så är alla spelare kassa. Långa analyser om att vi saknar playmakers, målskyttar, rejäla backar, skridskoskickliga backar, bra målvakter eller riktiga tränare.

När vi vinner så är det trolleri.

Imponerande hur vi lyckas hitta vägar att vinna så ofta. Att vi så ofta lyckas vara minst dåliga hela tiden. Det börjar ju även se bättre ut spelmässigt. Vi checkar ju till och med ibland. I början av säsongen ställde vi ju bara upp i mittzon hela tiden.

Rundqvist är ju en grym värvning. Smart, pucksäker, bra balans och rätt tuff. Kommer bli kul att följa kommande år.

Väldigt vad uddlösa Modo ser ut.
Född till sportchef.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

William Nylander imponerade föga. Sören är mycket bättre i mitt tycke. Snacka om överskattad spelare.
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Fast WN har stått för typ 60 % av MODOs poängproduktion sedan han kom... Det är hårt att kalla honom överskattad, även om jag inte alls uppskattar hur han verkar vara som person.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Nylander är en grymt duktig hockeyspelare och kommer lyckas i sin karriär. Däremot är det så tröttsamt hur media alltid lyckad tjata sönder lovande hockeyspelare. De är rätt duktiga på att vända en emot vissa spelare, man orkar liksom inte med tjatet. Två spelare kan göra liknande prestationer men om en av de är deras favvo så lyfts den 100ggr mer. Tyvärr vet inte media vad som är en bra nivå.

Och ja även jag har svårt för honom som person från det man sett och hört.
2014-04-07, vad hände?
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Túrin Turambar skrev:Fast WN har stått för typ 60 % av MODOs poängproduktion sedan han kom... Det är hårt att kalla honom överskattad, även om jag inte alls uppskattar hur han verkar vara som person.

Mm.. verkar extremt oskön.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Williams lilla knyck med huvudet (så håret slängdes bak i en yvig gest som mer påminde om ett taffligt försök till fotomodellposering än något annat) vid spelarpresentationen i gårdagens match var riktigt pinsam, i övrigt tycker jag han är en fantastisk talang. Hade han fått spela i ett lag med lite bättre självförtroende hade han lätt legat i den absoluta poängtoppen.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

-daniel- skrev:Williams lilla knyck med huvudet (så håret slängdes bak i en yvig gest som mer påminde om ett taffligt försök till fotomodellposering än något annat) vid spelarpresentationen i gårdagens match var riktigt pinsam, i övrigt tycker jag han är en fantastisk talang. Hade han fått spela i ett lag med lite bättre självförtroende hade han lätt legat i den absoluta poängtoppen.
Jupp, var på matchen å lillskrutt tyckte nog att impa på halvvåta fjortisar var mer intressant än något annat. Min åsikt annars om honom, behöver muskler, han flyger som en vante...
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

-daniel- skrev:Williams lilla knyck med huvudet (så håret slängdes bak i en yvig gest som mer påminde om ett taffligt försök till fotomodellposering än något annat) vid spelarpresentationen i gårdagens match var riktigt pinsam, i övrigt tycker jag han är en fantastisk talang. Hade han fått spela i ett lag med lite bättre självförtroende hade han lätt legat i den absoluta poängtoppen.
Haha, la märke till den också. :lol:
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Fast 12 pinnar på 9 matcher kontra 21 pinnar på 18 matcher (som poängligaledaren har) är ju i absoluta toppen om man ser på det på ett annat sätt?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skriv svar