Jag konstaterar att detta var en skön seger för att raskt kapa tråden och ber er alla hjälpa oss att sprida info om och hausa "En dag för Djurgården" som ni alla vet äger rum på lördag. Särskilt behöver vi hjälp med att dra folk till konventet då detta kommer att ge bra med slantar till insamlingen vi driver. De 100 kronorna i inträde går rätt in i insamlingen.
Nu är varje person ni kan hjälpa oss att få till konventet oerhört viktig, varje SMS ni drar i väg och varje Tweet, inlägg och delning ni gör på olika sociala medier spelar verkligen roll nu. Var och en av er har en möjlighet att bidra, påverka och säkerställa att DIF hockey får så bra sportsliga förutsättningar som möjligt. Ta den chansen! Hjälp Djurgårdare att hjälpa Djurgården.
Kul att Sören fick avgöra i kväll också...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Vi hittar sätt att vinna mot förmodade dåliga lag och förmodade bra lag. Mot lag i motgång och mot lag i medgång. Men vi gör det inte utan att det är nervigt in i sista sekund. Det är dock en styrka som jag ser det. Vi spelar ungefär som förra året där vi kryssade konstant utan att vända mot en negativ förluststreak. Nu kryssar vi inte utan vinner kryssmatcherna. Med ett i stort sett helt allsvenskt lag då våra "proffs" är skadade. Mersmak inför framtiden men även en liten rädsla. Spännande.
Högström för övrigt helt jävla fenomenal idag. Två tre mindre bra ingripanden bara (räknar inte med skottförsök i PP utan enbart 5 mot 5 spelet).
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
seppuko skrev:Vi hittar sätt att vinna mot förmodade dåliga lag och förmodade bra lag. Mot lag i motgång och mot lag i medgång. Men vi gör det inte utan att det är nervigt in i sista sekund. Det är dock en styrka som jag ser det. Vi spelar ungefär som förra året där vi kryssade konstant utan att vända mot en negativ förluststreak. Nu kryssar vi inte utan vinner kryssmatcherna. Med ett i stort sett helt allsvenskt lag då våra "proffs" är skadade. Mersmak inför framtiden men även en liten rädsla. Spännande.
Högström för övrigt helt jävla fenomenal idag. Två tre mindre bra ingripanden bara (räknar inte med skottförsök i PP utan enbart 5 mot 5 spelet).
Om Säcken var boxare skulle han hänga mot repen i varje rond och vinna på poäng ändå.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Tabellplaceringen är galen.. hade trott på bottom2, hade hoppats att slippa det med minsta möjliga marginal.. men nu ligger vi och skumpar på slutspelsplats, wow!
Härligt grabbar, kör på, låtsas att det inte är November och bara glid vidare i senaste matchernas stil!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Jag är imponerad; känns skönt att vi hittar tillbaka till ett fungerande målvaktsspel och ett (delvis) fungerande försvarsspel. Hyfsad balans just nu i laget.