Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Förhandlat i upp emot en månad med Anger..!!!?? VARFÖR???

Lägg ner den förhandlingen omedelbart.....

Ferna var mycket bra när han kom i år, visst han dalade lite mot slutet vilket inte var så konstigt, men innan det var han en av dom 2 bästa backarna i laget..
Madferit

Inlägg av Madferit »

Jag tror inte Ferna drar till lhc. Gör han ett bra VM ( om han kommer med) tror jag dom plockar över han igen, sen om det blir som det blev i år så är det kanske inte säkert att det blir DIF. Men den dagen den sorgen.
MAP

Inlägg av MAP »

Är Ferna Stockholmare i grunden? Undrar eftersom DIF värvade honom från Mora 2001.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Hans moderklubb är Huddinge IK iallafall.
Bild
MAP

Inlägg av MAP »

Okej, det är det jag tyckte verkade så konstigt. Tänkte att han var utifrån landet men när han pratar så låter som klockren svenska utan någon om helst form av konstig dialekt.

Om han nu stannar i Sverige så får vi hoppas han gör en Otto snarare än en Musse..
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

LHC ÄR EN ÄCKLIG ISHOCKEYFÖRENING som tittar på vad DIF har att erbjuda hela tiden! Lämna oss ifred era stinkande bönder!

Fan! Musse, Magnus Johansson, Jimmie Eriksson, kanske Dragan och nu Fernholm.

Dom har ju inga egna juniorer att välja bland, så då tittar de på DIF och säger "Jaja, vi har inget eget utbud på hemmaprodukter. Låt oss se vad DIF har att erjuda iår och betala med våra chokladmynt":

HOPPAS DE GÅR BANKRUTT DE JÄVLA ASEN!
Säg den glädje som varar
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Det fina med LHC är att de har ett väldigt bra J20-lag. Dock är det få som tar steget upp därifrån till A-Laget. Jonas Junland var den enda denna säsong som fick ta klivet upp. Carl Gunnarsson har harvat i Allsvenskan i massa säsonger innan han denna säsong fick chansen. Christian Engstrand kommer nog inte heller få chansen då LHC bara köper in målvakter hela tiden. Mao så är det väldigt få juniorer som tar klivet upp eftersom de bara köper spelare.
Bild
Användarvisningsbild
_Skogis
Säsongskort: Ja

Inlägg av _Skogis »

DIF_Soldier skrev:["Magnus Johansson"
Är kanske och ta i, då LHC faktiskt är Magnus moderklubb.
http://www.linkopinghc.com/index.php?playerid=12
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
djjjj

!!!!!!!

Inlägg av djjjj »

Är så jävla trött på pajas gänget Lhc!en låt dom forsätta så här så kommer dom sluta som slödret från götet!om alla nu inns ifk göteborgs mång miljons värvningar,som slutade illa för klubben,en det är jävligt irreterande o se ett lag hosta up pengar hela tiden!tycker att man ska införa lönetak i sverige precis som i nhl!!tror det skulle vara bra för svensk hockey serien hade blivit mycket jämnare(fast i år var den jämn)kommer det forsätta såhär kommer skillnaden vara för stor mellan klubbarna vilket kommer leda till att elitserien kommer tappa status!!även innföra draft i sverige kanske inte lika stränga regler som i nhl!en serien hade blivit er spännande+att klubbarnas talangscoter hade fått göra ett bra jobb,vilket lhc:s inte gör om do ens har några ska ju alltid in o rota i vårat kära djurgårn,en om nu ferna väljer lhc framför oss bevisar det ju vilket djugårds hjärta han har.Visst att pengar spelar roll en om jag hade haft ut 500.000 kr om året efter skatt o spelat i mitt hjärtas lag hade jag stannat kvar alltid!herregud 500.000 motsvarar en medelsvensson 3-4 årslöner!!o vill säga dra åt helvete till den jävla lhc supportern som skrev"skönt o vara på hockey igen för på fredagen var jag på skansen"snälla alldrig han sagt det mitt i klacken!!jaja en jag är positiv till nästa säsong jag litar helt o hållet på styrelsen men ett måste att vi ska bli topplag igen gäller det att vi kommer äga hovet då kommer det bli mer pengar!!!
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Remy Lebeau skrev:
Ritterwand skrev:Tja.. det är väl nu det visar sig hur mycket Djurgårdare Fernholm egentligen är. Var det inte han som påstod sig hade stått i klacken en gång i tiden?
Det var väl ett jävla snack. Klart som fan att grabben vill tjäna pengar! Du hade också med stor säkerhet övervägt att gå till en annan klubb för pengarnas skull. Alla vill ju tjäna stora pengar, inget snack om det.

Sedan är ingenting klart heller, det är ju bara expressen som spekulerar. Deras källor är inte direkt pålitliga.
Jag har inget emot att spelare tjänar pengar. Men en pengahungrande spelare med genuin klubbkänsla kan ha den goda stilen att söka sig utomlands istället för att gå till en elitseriekonkurent. Det gjorde både Micke och Challe.

Vi får inte glömma att DIF har värvat friskt från hela sverige de senaste 25 åren. Det vore stort hyckleri att börja skrika köpelag hit och dit bara för att vi plötsligt inte har de ekonomiska musklerna att ge konkurensmässiga kontrakt (dvs matcha bud från LHC, FBK eller HV71) eller att DIF inte gjort tillräckligt för att inpränta lojalitet till klubben hos de unga spelare man värvat/producerat. Modo är ett föredöme vad det gäller det senare.

Vidare, oavsett om de tar fler spelare ifrån oss eller inte; Ceterum censeo Linköpinginem esse delendam.
Brutus

Inlägg av Brutus »

Fan va jag saknar Thomas Eriksson och Håkan Södergren!!!
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Enligt Ros är Klasen nu klar för Djurgårn.... :D
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

LÄnk till det <?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det är ändå en viss skillnad på hur vi värvat i förhållande till lag som LHC.

Visst har vi plockat in spelare utifrån, men då oftast spelare från div 1 klubbar eller spelare med rötter från STHLM eller spel i DIF tidigare.

Kan i dagsläget bara komma på en spelare som vi värvat direkt från ett annat elitserielag utan att spelaren haft koppling till DIF sedan tidigare och det är Andreas Salomonson kan ha varit samma sak med Frankie B oxå. Om man bortser från dessa namn har ju vi främst plockat spelare med koppling antingen till regionen eller DIF. Jämför detta med LHC och skillnaden blir enorm.

För övrigt anser inte jag att Fernholm är värd 7 miljoner på 3 år. Så bra back är han inte...
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Mans91 skrev:LÄnk till det <?

Det är väl för fasiken bara in och kolla på hans blogg så står det där.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Skriv svar