Vad har jag missat nu?crike skrev:Hotar man supportrar med stryk är man inte förtjänt av att spela i DIF.SirDIFalot skrev:Tror inte han är ett dugg sugen på DIF efter behandlingen från supportrar här. Tror inte han stannar i Frölunda kontraktet ut heller. Lär hamna någon annanstans före det.B.I.B.A skrev:Han hade ju garanterat fått komma tillbaka om han ville, har svårt att se DIF säga nej. Men tolkar detta som att han gjort sitt val.Jim Morrison skrev:Riktigt synd. Hade hoppats att han hade kunnat komma tillbaka. Framtida landslagsback absolut.kaminor skrev:Erik Gustafsson förlänger med fisk över säsongen 17/18:
http://www.frolundaindians.com/artikel/59758/
Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6493560.abArkju skrev:Vad har jag missat nu?crike skrev:
Hotar man supportrar med stryk är man inte förtjänt av att spela i DIF.
Har dock fått bekräftat av källor inom laget att det var ren bull-shit av Erik och att det var han själv som skrev.
Blev han fälld?crike skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6493560.abArkju skrev:Vad har jag missat nu?crike skrev:
Hotar man supportrar med stryk är man inte förtjänt av att spela i DIF.
Har dock fått bekräftat av källor inom laget att det var ren bull-shit av Erik och att det var han själv som skrev.
Klart olämpligt beteende om det nu var han (oavsett vilka källor du säger dig ha).
Det ursäktar inte att skriva på det sättet men som "supporter" kan jag också tycka att man har ett ansvar för hur man kommunicerar med spelarna. Det här var över gränsen men får man ett "Dra åt helvete" tillbaka på ett sånt här inlägg skulle jag inte kunna bli det minsta upprörd på spelaren.
Förmodligen hade inte Erik en aning om att han spelat uruselt och blev helt enkelt väldigt chockad när supportern ställde honom mot väggen.
Oavsett, så var det extremt dumt skrivet av Erik. Man kan ju dock bara spekulera i hur många supportrar av detta slag Erik fick meddelande av på ett eller annat sätt som inte hamnade i öppen media.
Bägaren rann väl över, vilket den hade gjort på många andra också.
Nåja, tillbaks till topic.
Oavsett, så var det extremt dumt skrivet av Erik. Man kan ju dock bara spekulera i hur många supportrar av detta slag Erik fick meddelande av på ett eller annat sätt som inte hamnade i öppen media.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Hear, hear!Stulle skrev:Förmodligen hade inte Erik en aning om att han spelat uruselt och blev helt enkelt väldigt chockad när supportern ställde honom mot väggen.
Hur många mål hänger Bengan på Lundqvist i natt?
Jag säger två.
Visst om det är Erik som har skrivit det där är det jävligt klantigt och korkat av han. Men samtidigt vafan ger "fans" rätten att kontakta spelarna i deras privatliv och kräva att de ska lämna och avgå mm. Spelarna förtjänar kritik men sen är även de människor och har rätt till ett privatliv. Däremot kan man ju undra varför han inte bara blockar folk istället för att svara överhuvudtaget.
Rix skrev:Visst om det är Erik som har skrivit det där är det jävligt klantigt och korkat av han. Men samtidigt vafan ger "fans" rätten att kontakta spelarna i deras privatliv och kräva att de ska lämna och avgå mm. Spelarna förtjänar kritik men sen är även de människor och har rätt till ett privatliv. Däremot kan man ju undra varför han inte bara blockar folk istället för att svara överhuvudtaget.
Håller helt med.
Bengan gör 0+1, Henke släpper bara 1 ikväll.
Sa det då och säger det nu, patetiskt av snubben att polisanmäla EG. Fjanten läser säkert detta forum också. Vågar han träda fram?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Har inga som helst problem med att våra spelare ber folk dra åt helvete mer eller mindre när muppar kontaktar dom på facebook för att berätta att dom spelat dåligt eller whatever. Inga direkta djurgårdspoäng för att polisanmäla det efteråt heller.
Expert.
Tycker detta präglar Erik som person på isen också. Amatörmässig och omogen. Vilken i sin tur präglar snubben som kontaktade honom, men det hör inte hit. Som professionell ishockeyspelare så ingår det även att agera proffsigt vid sidan av isen. Det är en väldigt stor del i deras yrke, då de är förebilder för en så enorm mängd människor. Det där är så enkelt att bara blocka, ignorera och ge fan in. Kostar ingenting, förutom möjligtvis lite frustration. En frustration som med säkerhet går över den 25:e varje månad.
Nu hoppas och tror jag att Erik har vuxit som person den senaste tiden. De här åren han bott hemifrån, och inte på mammas gata i stan, har säkerligen gjort honom gott. Men efter att ha sett en hel drös med Frölunda-matcher den här säsongen, så kan jag inte säga att jag är direkt ledsen över hans beslut att stanna där. Visst, talangfull på blålinjen absolut, men lika förvirrad, galen och livsfarlig när det svänger till andra änden. Absolut ingen spelare jag vill ha i DIF igen!
Nu hoppas och tror jag att Erik har vuxit som person den senaste tiden. De här åren han bott hemifrån, och inte på mammas gata i stan, har säkerligen gjort honom gott. Men efter att ha sett en hel drös med Frölunda-matcher den här säsongen, så kan jag inte säga att jag är direkt ledsen över hans beslut att stanna där. Visst, talangfull på blålinjen absolut, men lika förvirrad, galen och livsfarlig när det svänger till andra änden. Absolut ingen spelare jag vill ha i DIF igen!
Och ändå rankad som en av de fem bästa backarna av Sanny Lindström.
http://www.hockeysverige.se/2014/11/06/ ... ta-backar/
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Sanny Lindström? Åh herregud, jag ber ödmjukast om ursäkt. Den åh så mäktiga twittersjuka Sanny Lindströms åsikter är lagen för alla hockeyintressenter, jag drar mig baklänges.seppuko skrev:Och ändå rankad som en av de fem bästa backarna av Sanny Lindström.
Johannesson är gammal Allsvensk back i fotboll. Bara för att han tycker att Allsvenskan ska tokbantas till 12 lag, är det då det korrekta synsättet?
Bör tillägga att jag har den största respekt för Sanny som hockeyexpert. Han är född till det! MEN säg den hockeyexpert som inte har en del tokiga åsikter? Han har tametusan Jonas Junland på den där listan också? Jisses, han gör den där för att provocera.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Thomas Johansson nämnde honom också bland seriens bästa backar. Till och med Wikegård tyckte att Mårts missade Erik i senaste landslagstruppen.
Expert.
Fast handen på hjärtat, gör inte förbundskaptenen alltid fel i experters ögon? Det är liksom deras jobb att ifrågasätta alla uttagningarna. Aldrig någonsin hört varken Wikegård eller Boork erkänna att det faktiskt i stort är den rätta uttagningen. Om det är avundsjuka eller bara att själva få leka lite manager, det vet jag inte. Tycker Mårts uttagning var i det närmaste perfekt, om man tar bort att han glömde Figren. (Även undantaget de KHL-proffsen som inte fick komma förstås)SirDIFalot skrev:Thomas Johansson nämnde honom också bland seriens bästa backar. Till och med Wikegård tyckte att Mårts missade Erik i senaste landslagstruppen.
Vet att både Wikegård och Renberg tyckte att Sörensen skulle varit med också... Tycker jag säger lite om det hela. All cred till Sören, men landslagsmaterial har han en bra bit kvar till.
Värt att nämna i Erik-diskussionen är att grabben förra året under landslagsuppehållet, satt på A10 under två matcher och stod och sjöng med i både SFGD och Klockan slår... Väldigt tråkigt att han blivit behandlad på det här sättet.