Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
_Skogis
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Linus Klasén väljer Djurgården

Inlägg av _Skogis »

Sidney Crosby skrev:
Frasse skrev:Ryktet gör gällande att Linus Klasén följer med kedjekamraten Dick Axelsson och tränaren och legendaren Mikael "Gud" Johansson till Mesta Mästarna.

Patric Hörnqvist skall tydligen vara sugen på att prova på NHL-spel....

Niklas Anger är ännu inte helt klar för Djurgården, detta trots att man har förhandlat i upp emot en månad.

Källa?

Patrik Berglund stannar i Västerås.
Som vi brukar säga här:
Frasse räcker som källa
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Ritterwand skrev:Tja.. det är väl nu det visar sig hur mycket Djurgårdare Fernholm egentligen är. Var det inte han som påstod sig hade stått i klacken en gång i tiden?
Det var väl ett jävla snack. Klart som fan att grabben vill tjäna pengar! Du hade också med stor säkerhet övervägt att gå till en annan klubb för pengarnas skull. Alla vill ju tjäna stora pengar, inget snack om det.

Sedan är ingenting klart heller, det är ju bara expressen som spekulerar. Deras källor är inte direkt pålitliga.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ritterwand skrev:Tja.. det är väl nu det visar sig hur mycket Djurgårdare Fernholm egentligen är. Var det inte han som påstod sig hade stått i klacken en gång i tiden?

För övrigt anser jag att LHC bör förstöras.
Nog har han Djurgården i sitt hjärta, men jag kan ha förståelse för att pengarna lockar. Han har ett liv efter hockeyn också. I ett sådant perspektiv finns tryggheten för en framtida familj att ha goda ekonomiska förutsättningar.

Men visst skulle det kännas surt och jag håller med om att Linköping gärna får försvinna från Elitserien.

Ett jävla köplag utan tradition. De verkar tro att de kan köpa den av oss men det kommer de aldrig att lyckas med.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Fernholm är inte värd att slänga upp 7 miljoner för att få på 3 år den saken är säker. Rankar inte honom själv som bättre än 4e back i dagens trupp t ex.

Det sm inte är bra är att vi tappar en av få yngre backar av klass, en back som dessutom knappast kommer bli aktuell för NHL. Antagligen är det därför som LHC vill ha honom. Ung och lär stanna i landet flera år, perfekt att bygga ett lag kring på sikt.

Självklart skulle vi behöva ha kvar honom av exakt samma anledning, men att matcha ett sådant bud klarar vi bara inte av, eller skall vi snarast inte göra då det helt enkelt blir för dyrt.

Vad jag sedan tycker om LHC i största allmänhet passar sig inte i tryck, men jag kan inte fatta varifrån de skall skaka loss 7 miljoner då de väl är ett av få lag som inte har kontroll över försäljning på sin arena. Nåväl LHC skall ju visst vara med och bjuda på strålman m fl också. Bara att hoppas att de vinner dragkampen om honom så att de inte blir lika intresserade av Fernholm.
Användarvisningsbild
123Mål

Inlägg av 123Mål »

Inte bara Djurgården som verkar drabbas av LHC's köpsug!

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 11,00.html
DIFGUTE

Inlägg av DIFGUTE »

Blir så j.....a trött.
Trodde klubbkänslan betydde något.
Det där med att tjäna pengar kan jag väl till viss del hålla med om men för fn de tjänar relativt bra i Djurgårn med betydligt mer än de så står i klacken iallafall.

Fortsätter det så här kan vi nog inrikta oss på allsvenskan för en lång tid framöver.

Är riktigt orolig för nästa säsong. Vi tappa 14 spelare förra året och det lär bli något liknade denna säsong. Vi kan inte leva på Linkan, Otto, Falk, Ronney och Ölvestad hur länge som helst. För de är iallafall togna......hoppas jag.
Antie

Inlägg av Antie »

Rocker skrev:
fd skuggan skrev:Den här bomben då? Fernholm till LHC?

http://expressen.se/sport/ishockey/elitserien/1.596749
Bara att hoppas på att det är skitsnack...

Känns som det där inte är skitsnack... Hade det vara rena spekulationer så hade ju Fernholm sagt det. 7 mille e mycket pengar, Bara hosta upp slantarna DIF. Om vi säger så här, Vad hade ni gjort? 7 mille eller laget i ert hjärta?
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Antie skrev:Vad hade ni gjort? 7 mille eller laget i ert hjärta?
Laget i mitt hjärta.
DJ The real one..

Inlägg av DJ The real one.. »

Vad tror du?! Laget i mitt hjärta så klart!!
Div. 2 Djurgår´n ändå!
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

7 mille OCH ha DIF i mitt hjärta.

Klubbkänslan försvinner inte när man "går till jobbet" som dom faktiskt gör.
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

Alltså för att förtydliga:

Ferna är Djurgårdare in i kallingarna.
OM han skulle spela för en annan klubb, så går han till jobbet. Det kanske ÄR mer utvecklande förutsättningar för honom att utvecklas som yrkesman i LHC. Vad fan vet vi om det?

Johnny Oduya fick plötsligt spela hockey i Frölunda (istället för att vara tuff brunkare). Det visade sig vara kanonbra för honom att hamna i Frölunda.

För oss är det en hobby och kärlek att gå på matcher och i övrigt älska DIF.
Dom har ÄVEN ett jobb och dom vill naturligtvis ha den bästa situationen för sig själva och bra betalt. Precis som alla oss andra...

Jag tror Ferna inte kommer ta anbudet då han naturligtvis inte vill signa bort chansen till NHL-spel.
Det är LHC's "enda krav" som AB så fint utryckte det på ett mycket bagatelliserande sätt...
Brutus

Inlägg av Brutus »

7 miljoner över tre säsonger. Det blir väl en 195000 kr i månaden slaget över ett helt år. Vad som sen är bonus i det avtalet vet man ju inte.

Är det nån som vet ungefär vad Falk, Linkan, Otto och Ölvestad tjänar per år?

Är det så att dem är de sista spelarna med riktigt "DIF-Hjärta" eller har man gett dem konkurens mässiga kontrakt?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Brutus skrev:7 miljoner över tre säsonger. Det blir väl en 195000 kr i månaden slaget över ett helt år. Vad som sen är bonus i det avtalet vet man ju inte.

Är det nån som vet ungefär vad Falk, Linkan, Otto och Ölvestad tjänar per år?

Är det så att dem är de sista spelarna med riktigt "DIF-Hjärta" eller har man gett dem konkurens mässiga kontrakt?
Räkna med att Linkan tjänar riktigt bra. Han nobbade ju Schweiz inför denna säsong och skrev på för 3 nya år med DIF.

Falk tjänade rätt bra för två år sedan, då han hade en lön på runt 1 250 000. Kan dock inte tänka mig att han tjänar lika mycket nu, men han har det nog inte dåligt om man säger så.

Ölvestad tror jag också drar in hyffsat med pengar. Risken för att han skulle välja några av Elitseriekonkurrenterna är nog minimal. Han ÄR Djurgården för tillfället, sett till personlighet.
Användarvisningsbild
jeppe melon

Inlägg av jeppe melon »

Jag är så jävla trött på LHC. De har bara en spelare från östergötland, jävla köpelag!!
Gäst

Inlägg av Gäst »

jeppe melon skrev:Jag är så jävla trött på LHC. De har bara en spelare från östergötland, jävla köpelag!!

skulle lhc vara tvungna att ta spelare från östergötland så skulle dom ligga i division 4 eller något..
Skriv svar