Hade samma problem, ringde då till AXS och bokade, då fanns det platser på rad 10,17 och 20 på flera sektioner. Dessa borde ju komma upp före rad 6 om man väljer bästa platser.Acke83 skrev:Lyckats få tag i 4 dugliga plåtar nu. Rad 6 bakom speakerbåset men bättre än samtliga 20 bokningsfönster jag fick hålla uppe medans jag letade något bättre. Det är väl så man får göra så länge, hålla en massa biljetter tills något man vill ha dyker upp
Biljettråden
Re: Biljettråden
Tackar för svaret, hoppas det här löser sig snabbt, så här kan man ju inte ha det.Jimmy Peterson skrev: Vi har kontakt med Stockholm Globe Arenas (som bestämmer om vilket biljettsystem som ska användas) om detta. Vi har även haft direktkontakt med AXS. Vi har framfört önskemål om att man ska kunna välja plats själv på våra matcher och de tittar på att skapa den funktionen men ännu finns den alltså inte. Vi är väl medvetna om problemet och de tittar även på alternativa lösningar fram till dess att man kan välja plats helt fritt.
Vet flera som har gett upp och hellre ser matcherna på TV tills detta är löst.
Sektion a8, rad 6, plats 16. Bra eller dåliga platser? Precis bokat så hoppas på de bästa 

7/4-2014
Den platsen är okej , till vänster om mitten man en aning långt ner.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Varför beskriver man platserna på detta sätt i Globenmatcherna?
Långsida etage 3 - placeras på bästa tillgängliga plats på etage 3.
Långsida etage 4 - placeras på bästa tillgängliga plats på etage 4.
Det finns väl ändå bara etage A, B och C i Globen? På Axs beskriver man det också som A, B och C.
Långsida etage 3 - placeras på bästa tillgängliga plats på etage 3.
Långsida etage 4 - placeras på bästa tillgängliga plats på etage 4.
Det finns väl ändå bara etage A, B och C i Globen? På Axs beskriver man det också som A, B och C.
Avskaffa tre mot tre.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Riktigt dåligt biljettsystem.
Betalar man svindyra biljetter ska man kunna välja specifik plats.
Andra klubbar har det så.
Bra att DIF försöker lösa det. Men det är en klen tröst.
Verkar som tekniken är på tillbakagång i Sveriges huvudstad.
Betalar man svindyra biljetter ska man kunna välja specifik plats.
Andra klubbar har det så.
Bra att DIF försöker lösa det. Men det är en klen tröst.
Verkar som tekniken är på tillbakagång i Sveriges huvudstad.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Tänkte ta med familjen ner i mellandagarna och se matchen mot Leksand. Det finns familjebiljetter. Främst på etage 7 står det. Det var länge sedan jag vart på globen nu. Och jag hittar ingenstans om hur högt upp det är ens. Någon som vet?
Vad rekommenderar ni för biljetter för en familj på fyra?
Vad rekommenderar ni för biljetter för en familj på fyra?
Using Tapatalk
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det finns ingenting som heter etage 7 i Globen. Det är något som DIF Hockey själva hittat på och ingen vet vad det betyder. Men eftersom att det är dom billigaste biljetterna är det förmodligen på läkare C, vilket jag inte skulle rekommendera. Det är inte värt att sitta där uppe om det inte är en SM-final. Jag skulle rekommendera att sitta överallt förutom där, men det kostar ju mycket mer än familjebiljetter också.
Avskaffa tre mot tre.
Hette det inte etage 7 och typ 10 för länge sen?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Re: Sv: Biljettråden
Förr var det våning (där är etage 3 plan 7) istället för etage 1 2 eller 3seppuko skrev:Hette det inte etage 7 och typ 10 för länge sen?
Sent from a hidden place on classified device possible using Tapatalk
Get the fuck out of my way,
- Raevjaeveln
Tjena!
Jag tänkte ta med farsan på DIF - Linköping 15/1 som en födelsedagspresent. Det finns biljetter kvar på sittplats, men enbart på rad 3-5. Eftersom han aldrig går och ser Djurgårn så vill jag gärna ge honom bättre platser. Om någon av er har två biljetter på sittplats övre rader till salu så köper jag de gärna!
PM!
Jag tänkte ta med farsan på DIF - Linköping 15/1 som en födelsedagspresent. Det finns biljetter kvar på sittplats, men enbart på rad 3-5. Eftersom han aldrig går och ser Djurgårn så vill jag gärna ge honom bättre platser. Om någon av er har två biljetter på sittplats övre rader till salu så köper jag de gärna!
PM!
Ring till axs och försök boka, deras sajt är helt värdelös. de har tex rad 6 som bästa plats ibland. Så prova att ringa och beställa istället 08-4091 66 66 de kan säkert ordna bättre platser.Raevjaeveln skrev:Tjena!
PM!
2014-04-07, vad hände?
3 biljetter säljes till DIF-Skellefteå, tors 20/11.
Biljetterna är sittplats av typen "Boka Tidigt - Premium (Långsida mitt)" a 260kr.
Jag ska hämta ut dem på matchdagen så om någon vill köpa kan vi mötas upp vid butiken i Globen köpcentrum kl 17:00-17:30.
Biljetterna är sittplats av typen "Boka Tidigt - Premium (Långsida mitt)" a 260kr.
Jag ska hämta ut dem på matchdagen så om någon vill köpa kan vi mötas upp vid butiken i Globen köpcentrum kl 17:00-17:30.
tror nästan hälften på morgondagens match kommer att vara Skellefteåfans. Renjävlarna vägrar att stanna kvar "i sin underbara stad" utan bor numera här och kommer att invadera hovet