Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Lander och Larsson är så pass lovande att det kan vara värt att stanna kvar och kriga. De har helt klart potential att spela i NHL. Kanske Regin också! Inte sett honom senaste åren så vet inte om han har gått ner sig något?

Josefson å andra sidan tror jag aldrig kommer kunna bli en frekvent spelare i världens bästa liga. Han är på den där fantastiska gränsen som gör att man hoppas att han kan bli en ny Otto eller dyligt i framtidens DIF. MEN han är samtidigt klart sämst av dessa fyra, och just nu behöver vi så mycket kvalité som vi bara kan få, främst kortsiktigt. Josef kan komma till nästa säsong. Nu vill jag ha Lander. Tror hans egenskaper ger resultat snabbast av de fyra, om jag får spekulera.

1. Lander
2. Larsson
3. Regin
4. Josefson

Snart kommer väl Rocky och vill att vi ska värva alla 4. Vi måste bara sälja av Ljungh, Honken, Jocke och Rundqvist så vi "får ner lönetaket(!?)" på vår centerbesättning. EDIT: Och där kom han. Otroligt!
Håller egentligen med om Josefson. Men det är han som får mest förtroende av dom fyra i NHL just nu. Han har även kontrakt över nästa säsongen också. Devils har aldrig ens satt upp honom på waivers. Märkligt att det ens snackas om honom faktiskt. Hade han velat hem hade väl signat i somras istället för att förlänga med TVÅ år.
Expert.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Lander och Larsson är så pass lovande att det kan vara värt att stanna kvar och kriga. De har helt klart potential att spela i NHL. Kanske Regin också! Inte sett honom senaste åren så vet inte om han har gått ner sig något?

Josefson å andra sidan tror jag aldrig kommer kunna bli en frekvent spelare i världens bästa liga. Han är på den där fantastiska gränsen som gör att man hoppas att han kan bli en ny Otto eller dyligt i framtidens DIF. MEN han är samtidigt klart sämst av dessa fyra, och just nu behöver vi så mycket kvalité som vi bara kan få, främst kortsiktigt. Josef kan komma till nästa säsong. Nu vill jag ha Lander. Tror hans egenskaper ger resultat snabbast av de fyra, om jag får spekulera.

1. Lander
2. Larsson
3. Regin
4. Josefson

Snart kommer väl Rocky och vill att vi ska värva alla 4. Vi måste bara sälja av Ljungh, Honken, Jocke och Rundqvist så vi "får ner lönetaket(!?)" på vår centerbesättning. EDIT: Och där kom han. Otroligt!
Håller egentligen med om Josefson. Men det är han som får mest förtroende av dom fyra i NHL just nu. Han har även kontrakt över nästa säsongen också. Devils har aldrig ens satt upp honom på waivers. Märkligt att det ens snackas om honom faktiskt. Hade han velat hem hade väl signat i somras istället för att förlänga med TVÅ år.
Just att han får spela mycket beror väl mycket på centersituationen i Devils? Är faktiskt förvånad över att Larsson ens är på tapeten. Vad är det som har hänt? Han är en fantastisk karaktär som är född för att spela nordamerikanskt. Där passar ju inte Lander eller Josefson lika väl in.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag tror inte Lander kommer bli uppkallad då han skulle behöva passera waivers. Imponerade dessutom knappt på träningslägret.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:

1. Lander
2. Larsson
3. Regin
4. Josefson

Just att han får spela mycket beror väl mycket på centersituationen i Devils? Är faktiskt förvånad över att Larsson ens är på tapeten. Vad är det som har hänt? Han är en fantastisk karaktär som är född för att spela nordamerikanskt. Där passar ju inte Lander eller Josefson lika väl in.
Edmonton har tunnast centersida i NHL, men ändå får Lander inte chansen där. Tycker faktiskt han borde vända hem. Larsson är på håret till NHL och har varit en längre tid. Får se vad som händer med honom snart när Foligno som han ersatte är tillbaka. Han har för övrigt spelat left winger dom här matcherna.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Fan besviken Rocky, hade förväntat mig en bild på typ en vinkande Selänne eller nått i ditt avsked.

Till tråden, hur sannolikt är det att vi drar in en center i Lander alt Larsson kaliber? Såg lite av Larsson inatt och även fast det bara var lite jag såg så skulle han av det jag säg kunna bidra med mycket. Sin storlek till trots så vågade han gå in i dueller vid sargerna, nu väger han väl en del men är ett huvud kortare.
2014-04-07, vad hände?
JLindgren

Inlägg av JLindgren »

Går rykten att Murray är klar. Någon som kan bekräfta?
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

JLindgren skrev:Går rykten att Murray är klar. Någon som kan bekräfta?
Är det sant så lär jag hoppa högt och jubla. Tänker inte nu gå in på vinsten i en sådan värvning, men det skulle gynna oss en massa.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ja, då lär väl Fernholm vara borta ett bra tag. Zabel sa att han inte ens kan träna än.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Har inte hört någonting om Murray men han borde verkligen signa i Europa snart. Dom NHL-lagen som haft skador på backsidan har ju bjudit in en del veteraner för att träna med laget och eventuellt få ett kontrakt. Tomas Kaberle har fått en sån chans i Rangers. Murray har det inte. Antingen så vägrar han fortfarande köra tryout eller så har övriga NHL-lag fattat att killen inte håller längre därborta.
Expert.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

vore roligt om DIF hockey kunde boosta upp sig o landa två kvalitetsvärvningar nu innan "En dag för Djurgården" Murray o Lander känns mest sannolikt. Är så otroligt galet tyst just nu gällande förstärkningar. Blir faktiskt abstinens med ett tvåveckors uppehåll. Sååå DIF suprise me please... :)
medu82

Inlägg av medu82 »

Rocky3000 skrev:
SirDIFalot skrev:1. Lander
2. Larsson
3. Regin
4. Josefson

Typ i den rangordningen skulle jag ställa dom beryktade namnen efter vem jag helst skulle vilja ha.
Och där med är sista ordet sagt i den frågan.

Robin ursäkta SirDIFalot ditt ord verkar vara lag här inne med dina 13253 inlägg (i skrivande stund). Ser man den statistiken blir i alla fall jag mörkrädd. Vem är du?

Ordet ska vara fritt här, men det verkar vara som bortblåst när ditt ord är sagt. Tycker det är otroligt sorgligt. Har alltid tyckt att detta forum har varit riktigt nice, men nu är det slut med det.

Tack för den här tiden! Det här blir mitt sista inlägg.
Tack för din tid här.
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Doyle skrev:vore roligt om DIF hockey kunde boosta upp sig o landa två kvalitetsvärvningar nu innan "En dag för Djurgården" Murray o Lander känns mest sannolikt. Är så otroligt galet tyst just nu gällande förstärkningar. Blir faktiskt abstinens med ett tvåveckors uppehåll. Sååå DIF suprise me please... :)
Murray och en klasscenter sen tror jag varenda kotte här inne varit ganska nöjda på ett eller annat sätt, vore det ultimata.

Kämpa!!!!!
Spela fult
Bluebrigade08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Bluebrigade08 »

Murray vore en trevlig värvning, om han inte kostar för mycket. Även fast han kanske gör sig bättre på mindre rink.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

JLindgren skrev:Går rykten att Murray är klar. Någon som kan bekräfta?
källa? trovärdig?
Bluebrigade08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Bluebrigade08 »

Varken jag eller min grabbar har hört nåt om Murray!? Vart är källan?
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Låst