Dom två nya lagen tar ju inte något annat lags plats så det behövs ju ingen fallskärm för lagen. Sen kan det mycket väl vara så att SHL hittar något sätt att jävlas på med dom nya lagen.Kall-El skrev:kan väl inte vara något större problem med TV-pengen nästa säsong. De lagen som tar klivet upp skall bli av med X-antal miljoner direkt eller?.
SHL 2014-15
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 2014-15
Avskaffa tre mot tre.
- Jim Morrison
Erik Gustafsson förlänger med Frölunda. Synd.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kylington lånas ut till AIK. Färjestad vill inte detta, han kräver det. Lol
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9835212.ab
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Färjestad tvingas alltså låna ut Oliver Kylington till AIK eftersom han enligt Loob börjat ställa krav på mer istid, vilket Färjestad självklart inte kan garantera.
Känns som ett genomgående tema för OK att lämna för grönare gräs så fort det går lite emot.
Känns som ett genomgående tema för OK att lämna för grönare gräs så fort det går lite emot.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
- Jim Morrison
Hans pappa*MarcusDaze skrev:Kylington lånas ut till AIK. Färjestad vill inte detta, han kräver det. Lol
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Tufft spelschema framöver nu. Skönt att vi har lite poäng att gå på.
Leksand borta
Skellefteå hemma
Frölunda borta
Hv71 borta
Växjö hemma
Linköping borta
Örebro borta
5 av 7 kommande på bortaplan. Riktigt drygt att SHL inte kan fixa jämnare spelscheman.
Leksand borta
Skellefteå hemma
Frölunda borta
Hv71 borta
Växjö hemma
Linköping borta
Örebro borta
5 av 7 kommande på bortaplan. Riktigt drygt att SHL inte kan fixa jämnare spelscheman.
Roade mig att kolla vad elvan varje år de senaste åtta åren har haft poäng för att se vad som krävts för att slippa kval.
Man måste alltså ha haft över denna summa eller åtminstone bättre målskillnad och samma poäng.
06/07 73
07/08 66
08/09 67
09/10 63
10/11 71
11/12 72
12/13 57
13/14 61
Vilket ger ett snitt på 66,25 poäng. Vilket i snitt borde innebära att 67 poäng skulle räcka för att hålla sig kvar om det var ett snittår. Vilket innebär att vi har tagit nästan exakt hälfen av de poängen som krävs. 33 av 67. 34 kvar med andra ord. Eller knappt 1p/match(0,97 för att vara exakt).
Nu är det bland de här säsongen flera säsonger som ligger ovanligt lågt och årets elitserie är väl bland de jämnaste på länge. Finns inget överlägset lag som Skellefteå och inget Rögle, Timrå eller gnaget(möjligen Leksand då?) så behövs nog mer poäng än vanligt. Men 73 poäng är det högsta poäng en elva har haft senaste 8 säsongerna så 74 poäng ska man iaf vara rätt säker på.
Isf behöver vi 41 poäng på resterande matcher. Eller 1,17 poäng/match. Det borde vi verkligen klara!
Man måste alltså ha haft över denna summa eller åtminstone bättre målskillnad och samma poäng.
06/07 73
07/08 66
08/09 67
09/10 63
10/11 71
11/12 72
12/13 57
13/14 61
Vilket ger ett snitt på 66,25 poäng. Vilket i snitt borde innebära att 67 poäng skulle räcka för att hålla sig kvar om det var ett snittår. Vilket innebär att vi har tagit nästan exakt hälfen av de poängen som krävs. 33 av 67. 34 kvar med andra ord. Eller knappt 1p/match(0,97 för att vara exakt).
Nu är det bland de här säsongen flera säsonger som ligger ovanligt lågt och årets elitserie är väl bland de jämnaste på länge. Finns inget överlägset lag som Skellefteå och inget Rögle, Timrå eller gnaget(möjligen Leksand då?) så behövs nog mer poäng än vanligt. Men 73 poäng är det högsta poäng en elva har haft senaste 8 säsongerna så 74 poäng ska man iaf vara rätt säker på.
Isf behöver vi 41 poäng på resterande matcher. Eller 1,17 poäng/match. Det borde vi verkligen klara!
Jävligt roligt o höra Judas Nilson säga att vi supportrar inte sitter inne med all fakta. All fakta finns att läsa och även domen går att ladda ner. Det du är o förblir Nilson är en svikare! Många andra satt med kontrakt. Men dom valde att gå till andra lag eller gå ner rejält i lön. Men detta gällde inte girigheten själv. Synd att det inte gick kollekt på hovet igår till uteliggaren Nilson.
- Doyle
Tycker debatten om Nilsson blir lite väl sarkastisk. Jag har själv varit vansinnig på Nilson o har hans tröja på väggen. Den är faan mer devalverad än kronan var vid finanskrisen. Men med tiden rinner frustrationen o ilskan av en. Finns garanterat saker som skulle bringa klarhet i denna såpa. Var en rolig scen att se nr 4 krama samtliga Djurgårdsspelare vid avtackningen efter matchen igår. Såg snyggt ut o om Nilson var så jäkla ärkeusel hade det aldrig visats den respekten o omtanken om varann från båda sidor.Nilson är garanterat Djurgårdare och jag slänger inga fler stenar i detta ämne mer nu. Han har uppträtt respektfullt trots det spott o spä som riktades mot honom.
- minalman
SHL 2014-15
Att behöva spela i HV har jag hela tiden tyckt är straff nog. Gissa om han önskade att han hade vår tröja igår.Doyle skrev:Tycker debatten om Nilsson blir lite väl sarkastisk. Jag har själv varit vansinnig på Nilson o har hans tröja på väggen. Den är faan mer devalverad än kronan var vid finanskrisen. Men med tiden rinner frustrationen o ilskan av en. Finns garanterat saker som skulle bringa klarhet i denna såpa. Var en rolig scen att se nr 4 krama samtliga Djurgårdsspelare vid avtackningen efter matchen igår. Såg snyggt ut o om Nilson var så jäkla ärkeusel hade det aldrig visats den respekten o omtanken om varann från båda sidor.Nilson är garanterat Djurgårdare och jag slänger inga fler stenar i detta ämne mer nu. Han har uppträtt respektfullt trots det spott o spä som riktades mot honom.
Senast redigerad av minalman den 2014-11-16 19:09:09, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
minalman skrev:Att behöva spela i HV har jag hela tiden tyckt är straff nog. Gissa om han önskade att han hade vår tröja igår.