Hata aik
Re: Hata aik
AIK kickar killen som själv räddade föreningen. Utan honom hade AIK inte funnits idag! Med nån timme tillgodo la han in ca 8-10 miljoner för att rädda föreningen från konkurs. Och nu, tack å hej! Gnagarstilen.
2014-04-07, vad hände?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håll i er nu, ha i åtanke min aktningsvärda ålder.
Men jag lider med Aik, vill ha dem upp i SHL.
Tragiskt att 08-lag ska sjunka allt lägre ned i systemet.
Älskar att ha ishockeyderbyn.
Fotbollsderbyn är klen tröst.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jag håller med.BOMBOM BOUCHARD skrev:Håll i er nu, ha i åtanke min aktningsvärda ålder.
Det är ju som med hela SHL. Klart en vill det ska gå dåligt för Färjestad, Frölunda, Brynäs osv. Men det vore inte så kul att bara spela mot lag utan historia så som Örebro, Linköping och Växjö.
Using Tapatalk
- Think if...
- Kontakt:
Din ålder ursäktar, men eftersom AIK inte har varit en anständig hockeyförening sedan tidigt 80-tal så måste jag säga att dom är helt iskalla jmf med t.ex. FBK.
Using Tapatalk
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tackar.Think if... skrev:Din ålder ursäktar, men eftersom AIK inte har varit en anständig hockeyförening sedan tidigt 80-tal så måste jag säga att dom är helt iskalla jmf med t.ex. FBK.

Du vet, när vi möter Aik inför ett fullsatt Globen får jag känslor som växlar mellan det godaste jag ätit och spyor.
Mår liksom toppen och illa på samma gång.
Äkta kärlek och avsky.
Jag saknar det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
- Cirith Ungol
Ursäkta en fylle-inlägg av en 91:a, men ärligt talat så känner jag knappt hälften av känslorna i en match mot FBK eller Lyxfällan jämfört med gnägget. Jag skiter fullständigt i hur deras förening ser ut, jag vill bara krossa de jävlarna till varje pris. Anständiga eller inte, allmänna idiotklubben ska slås om det så gäller hockey eller en tävling i att baka kladdkaka. Inga andra matcher väcker sådana känslor i mig, och även om det är både himmelskt och vidrigt på samma gång, så överträffar det alla andra matcher mot bondelagen i serien. Leksand, Luleå och FBK ligger i högt på kräk-toppen, men inget av de lagen får mig att växla mellan känslor av lycka och sorg som med derbyn mot aik.
Ni som är lite äldre och har upplevt mer kanske har en annan åsikt, men för mig är derbymatcher höjdpunkterna på året. Bara tanken på att mötas med våra värsta antagonister är tillräckligt för att få mig att släppa allt och vara helst försjunken i matchen.
Ni som är lite äldre och har upplevt mer kanske har en annan åsikt, men för mig är derbymatcher höjdpunkterna på året. Bara tanken på att mötas med våra värsta antagonister är tillräckligt för att få mig att släppa allt och vara helst försjunken i matchen.
Ena stunden gnälls det över plast, andra vill man att aik ska konka. En av få föreningar som som väcker känslor, speciellt i derbyn. Svensk hockey blir lite fattigare om det inte finns en chans till derbyn framöver, dvs om aik skulle konka.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Instämmer med några av er. Derbyn är ju serielunkens roliga matcher, det är en stor krydda. Visst är det förjävligt dom gånger vi torskar och man är deprimerad i flera dagar, men det är ändå värt det. Sån stämning och sedan är det ju bra reklam för oss också. Vi får hur mycket reklam som helst i media inför derbymatcher. Hur ska hockeyn i Stockholm kunna växa utan derbyn? Sedan är det ju riktigt bra ekonomiskt också jämfört med att möta t.ex Mora nästa säsong.
Avskaffa tre mot tre.
Jag tycker mest vi får dålig reklam av derbyn. Händer det inget så skrivs det inget men om minsta knuff utdelas så är det fullskaligt krig med påföljden att många stannar hemma.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
All publicitet är bra publicitet? Nja nästan iallafall. Tänk att få se en bäst av sju kvartsfinal mot Aik. Det kommer nog aldrig min generation få uppleva tyvärr.
Avskaffa tre mot tre.
- SirDIFalot
En sån serie år 2014 tror jag inte skulle leda till något bra...Mattias_87 skrev:All publicitet är bra publicitet? Nja nästan iallafall. Tänk att få se en bäst av sju kvartsfinal mot Aik. Det kommer nog aldrig min generation få uppleva tyvärr.
Expert.
- Think if...
- Kontakt:
Men vilka känslor väcker AIK hockey egentligen? För mig inget mer än den allmänna känslan av att hata Gnaget oavsett, vilket kladdkake-exemplet ovan illustrerar bra. Men dom är inte, och kan förmodligen inte någonsin bli hockey-rivalen nr.1 (eller 2, eller 3...)seppuko skrev:Ena stunden gnälls det över plast, andra vill man att aik ska konka. En av få föreningar som som väcker känslor, speciellt i derbyn. Svensk hockey blir lite fattigare om det inte finns en chans till derbyn framöver, dvs om aik skulle konka.
I hockey, liksom fotboll, finns det starka kulturbärare å Gnaget har aldrig varit en sådan (det är väl därför dom inte har ngn hockeypublik). Därmed finns inget speciellt hockeyvärde i att slå dom. En seger över Skellefteå är däremot alltid en seger över Skellefteå. Min känsla (extremt ovetenskapligt) är också att det finns en större (dvs motsvarande) respekt för DIF i hockeysverige, inte bara för laget utan även för publiken.
Using Tapatalk
Deras VD gick in med egna pengar för att rädda klubben från konkurs. Han får sparken.
Så roligt!
Så roligt!