Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ante stänger inga dörrar, men resonerar ungefär så som folk gjort här.
Andreas Engqvist säger sig inte ha tagit något beslut om sin hockeyframtid.
– Jag vet inte. Det är ganska tidigt och nu har man haft en ganska bra start på det här året. Förra året var lite tyngre för egen del. Nu har man fått tillbaka den bra känslan i laget. Men det är tidigt och mycket kan hända.
http://www.expressen.se/sport/hockey/tr ... je-sasong/
– Jag vet inte. Det är ganska tidigt och nu har man haft en ganska bra start på det här året. Förra året var lite tyngre för egen del. Nu har man fått tillbaka den bra känslan i laget. Men det är tidigt och mycket kan hända.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Får känslan av att han vill spela ihop så mycket pengar han kan, men att det är en jobbig tillvaro som inte kommer vara för evigt.Jim Morrison skrev:Ante stänger inga dörrar, men resonerar ungefär så som folk gjort här.
Using Tapatalk
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Har vi någon aning om vad Engqvist tjänar där borta? Fast det är väl deras 13% plattskatt som är den stora skillnaden.
Avskaffa tre mot tre.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Verkar som det börjar hända något. Tycker inte man ska döma ut Weigel på förhand "bara" för att han spelar i ettan. Om han slutligen tagit hockeyn på allvar kan han säkert bli en bra 3-4:e center. Annars, kul med rykten kring Josefsson/Larsson. Skulle vi få in Larsson så skulle Samme bli extremt farlig tror jag. Sören/Larsson/Samme skulle nog utan tvekande bli SHLs vassaste kedja. Våta drömmar.
Han tjänar bra, väldigt bra.Mattias_87 skrev:Har vi någon aning om vad Engqvist tjänar där borta? Fast det är väl deras 13% plattskatt som är den stora skillnaden.
Finns stor chans att vi får se honom i de rätta färgerna nästa år..
Lite motsägelsefullt inlägg. Vad pekar på att han skulle vända hem redan? Fortsätter han som nu lär väl nhl rycka i honom igen. Vi kommer ju inte vara i närheten av att betala vad han tjänar heller.YNWA skrev:Han tjänar bra, väldigt bra.Mattias_87 skrev:Har vi någon aning om vad Engqvist tjänar där borta? Fast det är väl deras 13% plattskatt som är den stora skillnaden.
Verkar ju även som man letar långsiktig lösning med en förstecenter på annat håll.
- SirDIFalot
1. Lander
2. Larsson
3. Regin
4. Josefson
Typ i den rangordningen skulle jag ställa dom beryktade namnen efter vem jag helst skulle vilja ha.
2. Larsson
3. Regin
4. Josefson
Typ i den rangordningen skulle jag ställa dom beryktade namnen efter vem jag helst skulle vilja ha.
Expert.
Jag håller Larsson något före Lander i min lista. Men om vi får in någon av dessa killar så är det en riktigt bra förstärkning.SirDIFalot skrev:1. Lander
2. Larsson
3. Regin
4. Josefson
- SirDIFalot
Peter Regin, Jacob Josefson och Johan Larsson spelar för respektive NHL-lag idag. Går även spekulationer bland Oilers-fans att Anton Lander är på väg att bli uppkallad.
Expert.
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Rubeln sjunker som en sten. Den har sjunkit 35 procent på kort tid. Det som förut var 5 Svenska miljoner per år är idag mindre än 4 miljoner. Min gissning är att antalet svenskar i KHL snart är betydligt färre. Det lär väl stå mellan Sverige och Schweiz för Ante nästa säsong.fidyekcoh skrev:Lite motsägelsefullt inlägg. Vad pekar på att han skulle vända hem redan? Fortsätter han som nu lär väl nhl rycka i honom igen. Vi kommer ju inte vara i närheten av att betala vad han tjänar heller.YNWA skrev:Han tjänar bra, väldigt bra.Mattias_87 skrev:Har vi någon aning om vad Engqvist tjänar där borta? Fast det är väl deras 13% plattskatt som är den stora skillnaden.
Verkar ju även som man letar långsiktig lösning med en förstecenter på annat håll.
- Jim Morrison
Ja, det vore ju jävligt segt om samtliga fyra lyckas slå sig in i NHL nu. Haha.SirDIFalot skrev:Peter Regin, Jacob Josefson och Johan Larsson spelar för respektive NHL-lag idag. Går även spekulationer bland Oilers-fans att Anton Lander är på väg att bli uppkallad.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Isf vår typiska tur. Men kanske inte så kul att få typ 8 min i fjärdekedjan i några macher för att sen åka ner i ahl igen. Får hoppas nån tröttnat på det livet.Jim Morrison skrev:Ja, det vore ju jävligt segt om samtliga fyra lyckas slå sig in i NHL nu. Haha.SirDIFalot skrev:Peter Regin, Jacob Josefson och Johan Larsson spelar för respektive NHL-lag idag. Går även spekulationer bland Oilers-fans att Anton Lander är på väg att bli uppkallad.
Vad tjänar en kille som Lander om han spelar ahl?
Och där med är sista ordet sagt i den frågan.SirDIFalot skrev:1. Lander
2. Larsson
3. Regin
4. Josefson
Robin ursäkta SirDIFalot ditt ord verkar vara lag här inne med dina 13253 inlägg (i skrivande stund). Ser man den statistiken blir i alla fall jag mörkrädd. Vem är du?
Ordet ska vara fritt här, men det verkar vara som bortblåst när ditt ord är sagt. Tycker det är otroligt sorgligt. Har alltid tyckt att detta forum har varit riktigt nice, men nu är det slut med det.
Tack för den här tiden! Det här blir mitt sista inlägg.
Lander och Larsson är så pass lovande att det kan vara värt att stanna kvar och kriga. De har helt klart potential att spela i NHL. Kanske Regin också! Inte sett honom senaste åren så vet inte om han har gått ner sig något?
Josefson å andra sidan tror jag aldrig kommer kunna bli en frekvent spelare i världens bästa liga. Han är på den där fantastiska gränsen som gör att man hoppas att han kan bli en ny Otto eller dyligt i framtidens DIF. MEN han är samtidigt klart sämst av dessa fyra, och just nu behöver vi så mycket kvalité som vi bara kan få, främst kortsiktigt. Josef kan komma till nästa säsong. Nu vill jag ha Lander. Tror hans egenskaper ger resultat snabbast av de fyra, om jag får spekulera.
1. Lander
2. Larsson
3. Regin
4. Josefson
Snart kommer väl Rocky och vill att vi ska värva alla 4. Vi måste bara sälja av Ljungh, Honken, Jocke och Rundqvist så vi "får ner lönetaket(!?)" på vår centerbesättning. EDIT: Och där kom han. Otroligt!
Josefson å andra sidan tror jag aldrig kommer kunna bli en frekvent spelare i världens bästa liga. Han är på den där fantastiska gränsen som gör att man hoppas att han kan bli en ny Otto eller dyligt i framtidens DIF. MEN han är samtidigt klart sämst av dessa fyra, och just nu behöver vi så mycket kvalité som vi bara kan få, främst kortsiktigt. Josef kan komma till nästa säsong. Nu vill jag ha Lander. Tror hans egenskaper ger resultat snabbast av de fyra, om jag får spekulera.
1. Lander
2. Larsson
3. Regin
4. Josefson
Snart kommer väl Rocky och vill att vi ska värva alla 4. Vi måste bara sälja av Ljungh, Honken, Jocke och Rundqvist så vi "får ner lönetaket(!?)" på vår centerbesättning. EDIT: Och där kom han. Otroligt!
- SirDIFalot
Wtf? märkligaste reaktionen på länge.Rocky3000 skrev:Och där med är sista ordet sagt i den frågan.SirDIFalot skrev:1. Lander
2. Larsson
3. Regin
4. Josefson
Robin ursäkta SirDIFalot ditt ord verkar vara lag här inne med dina 13253 inlägg (i skrivande stund). Ser man den statistiken blir i alla fall jag mörkrädd. Vem är du?
Ordet ska vara fritt här, men det verkar vara som bortblåst när ditt ord är sagt. Tycker det är otroligt sorgligt. Har alltid tyckt att detta forum har varit riktigt nice, men nu är det slut med det.
Tack för den här tiden! Det här blir mitt sista inlägg.
Expert.