SHL: Djurgården - Örebro 1/11 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL: Djurgården - Örebro 1/11 2014

Inlägg av #10 »

förevigtdjurgården skrev:
#10 skrev:Sett dom 2 första perioderna i efterhand nu och visst är vi bättre men inte är det nån utskåpning direkt, kanske blir annorlunda när man vet resultatet men tycker örebro var mer överlägset oss när vi mötte dom borta.
Örebro lånar ju inte ens pucken, så vet inte riktigt vad mer du kräver.

Enda som saknas är målen.
Ja nog spelar vi bra, hade väl förväntningar på att bombardemanget skulle vara kraftigare bara.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

#10 skrev:Sett dom 2 första perioderna i efterhand nu och visst är vi bättre men inte är det nån utskåpning direkt, kanske blir annorlunda när man vet resultatet men tycker örebro var mer överlägset oss när vi mötte dom borta.

Trodde ALDRIG att vi med detta lag redan i månadsskiftet oktober-november skulle kunna prestera en så tempostark hockey.
Får nypa mig lite i armen för att förstå att det är sant, det är många år sedan nu vi ägde en match i högstaserien som vi gjorde igår.
Visst saknas det lite kyla/kunskap i avgörande läge framför motståndarkassen men det kan omöjligt gå att ta ut mer ur denna trupp.
Kan vi upprepa detta kommer målen trilla in och vi kommer bunkra upp poäng tillräckligt för att slippa kvala.

Så givetvis är det ett långt uppehåll nu, det är synd.
För det skulle varit intressant att köra på ett tag till nu när vi är lite "Självspelande".
Lagdelarna kuggar i så bra då en frejdig offensiv likt ett gummiband dras ihop igen till ett samlat försvar

Fan, nu kom den där förgängliga känslan av hopp, kan vi verkligen bli att räkna med? :shock:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Lee Harvey Oswald skrev:

Trodde ALDRIG att vi med detta lag redan i månadsskiftet oktober-november skulle kunna prestera en så tempostark hockey.
Får nypa mig lite i armen för att förstå att det är sant, det är många år sedan nu vi ägde en match i högstaserien som vi gjorde igår.
Visst saknas det lite kyla/kunskap i avgörande läge framför motståndarkassen men det kan omöjligt gå att ta ut mer ur denna trupp.
Kan vi upprepa detta kommer målen trilla in och vi kommer bunkra upp poäng tillräckligt för att slippa kvala.

Så givetvis är det ett långt uppehåll nu, det är synd.
För det skulle varit intressant att köra på ett tag till nu när vi är lite "Självspelande".
Lagdelarna kuggar i så bra då en frejdig offensiv likt ett gummiband dras ihop igen till ett samlat försvar

Fan, nu kom den där förgängliga känslan av hopp, kan vi verkligen bli att räkna med? :shock:
Svaret på frågan är nej.

Det som däremot är så "typiskt DIF" visade återigen upp sig i denna match nämligen:

vår oförmåga att vinna matcher som vi är favoriter i.

vår oförmåga att vinna när vi faktiskt spelar bra.

I övrigt tror jag att uppehållet kommer lägligt. Vi har en hel del spelare som antagligen mår bra av lite vila nu samtidigt som spelare som Tellan och Lauritzen förhoppningsvis är tillbaka efter uppehållet kanske även Fernholm även om jag tvivlar där. Dessutom att slippa spela matcher mer än halva november borde vara en jättevinst för oss med tanke på hur de brukar gå resultatmässigt den månaden.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Det som retar mig mest är att jag la 300 på enbart bortaseger när jag vet att ett jinxspel måste vara garderat med kryss för att man garanterat ska gå hem inte helt missnöjd.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori

Inlägg av Praetori »

Skotte skrev:Åh herre vilken pungspark.
Inte lika mycket pungspark som när vi hämtade upp 4-1 på två min i det förra mötet.
Psykologiskt viktigt att vi spelat så bra innan uppehållet men lite surt att vi bara får med oss en pinne.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Vågar man hoppas på något nyförvärv under uppehållet? Den senaste tiden ger sken av att det är en back som måste in, även om det snackats om centrar. Just nu är jag personligen förbannat nöjd med den punkten då Jocke E, Ljungh, Honken och Runken spelar fantastiskt, medan backsidan med Englund, Norell och emellanåt Holm spelar fruktansvärt i försvaret.

Douglas Murray är verkligen den optimala värvningen som det känns just nu efter de senaste tidens utveckling. Sen MÅSTE vi verkligen få tillbaka Nordlund och Fernholm.

Fernholm
Arnesson
Nordlund
Murray
Högström
Holm
Ollas-Mattsson
Deilert

Norell behöver istid i HA. Dessa 8 spelbara ovan och vips så har vi en backsida som helt plötsligt ser jäkligt stark ut.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Fortfarande är det främst offensiven som måste spetsas. Åtminstone en center för förstalinan
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Douglas Murray verkar ju dessutom kunna vänta hur länge som helst för att få spela i NHL. Vi är inne i november och han har fortfarande inte gjort ett enda byte.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Douglas Murray verkar ju dessutom kunna vänta hur länge som helst för att få spela i NHL. Vi är inne i november och han har fortfarande inte gjort ett enda byte.
Undra om han har insett att han inte längre kan ställa krav på lön och istid? Ifjol gjorde han inte det. Tror han hamnar här innan säsongen är över.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Re: Sv: SHL: Djurgården - Örebro 1/11 2014

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Douglas Murray verkar ju dessutom kunna vänta hur länge som helst för att få spela i NHL. Vi är inne i november och han har fortfarande inte gjort ett enda byte.
Undra om han har insett att han inte längre kan ställa krav på lön och istid? Ifjol gjorde han inte det. Tror han hamnar här innan säsongen är över.
Det måste finnas en plan B (eller om det är plan A) med undanstoppade pengar för att förstärka mot slutet om det behövs. Innan dess är man tveksam om han är rätt för oss. Vi bygger ju fortfarande för framtiden.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Ja, det har jag redan räknat med. Det är bara att hoppas att det är för en billig slant. Eller ersätta Fernholms pröjs rakt av om den skadan är riktigt jobbig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
sparwen
Kontakt:

SHL: Djurgården - Örebro 1/11 2014

Inlägg av sparwen »

En tredjedel av tabellen är spelad och vi ligger sexa.
Alla pratar om vi behöver värva. Målet denna säsong är väl ändå att klara sig kvar, helst genom att slippa kval.
Fortsätter vi på detta spår behöver vi med andra ord inte panikvärva utan fortsätta bygga långsiktigt och invänta guldkornen.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

sparwen skrev:En tredjedel av tabellen är spelad och vi ligger sexa.
Alla pratar om vi behöver värva. Målet denna säsong är väl ändå att klara sig kvar, helst genom att slippa kval.
Fortsätter vi på detta spår behöver vi med andra ord inte panikvärva utan fortsätta bygga långsiktigt och invänta guldkornen.
Flera utav de lagen under oss lär rycka upp sig. Vi har gjort det förvånansvärt bra med tanke på förutsättningarna och spelarna har höjt sig rejält senaste matcherna men faran är lååångt från över.
Användarvisningsbild
sparwen
Kontakt:

Inlägg av sparwen »

JohanPez skrev:
Flera utav de lagen under oss lär rycka upp sig. Vi har gjort det förvånansvärt bra med tanke på förutsättningarna och spelarna har höjt sig rejält senaste matcherna men faran är lååångt från över.
Absolut är det så, men jag tycker ändå inte det bör vara panik.

Vi har trots allt ett lag som blir bättre och bättre med tiden också.

Jag tror en viktigt ingrediens för att få ett lag att utvecklas och känna självförtroende är att känna trygghet.
Att få misslyckas utan att ledningen hela tiden är på jakt efter nya spelare.

Men som sagt, klart vi ska värva. Men jag förstår inte paniken som vissa verkar ha.
Using Tapatalk
BigJ

Inlägg av BigJ »

sparwen skrev:
JohanPez skrev:
Absolut är det så, men jag tycker ändå inte det bör vara panik.

Vi har trots allt ett lag som blir bättre och bättre med tiden också.

Jag tror en viktigt ingrediens för att få ett lag att utvecklas och känna självförtroende är att känna trygghet.
Att få misslyckas utan att ledningen hela tiden är på jakt efter nya spelare.

Men som sagt, klart vi ska värva. Men jag förstår inte paniken som vissa verkar ha.
Kloka ord!
Skriv svar