Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
hatred
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av hatred »

SirDIFalot skrev:
Rix skrev:Påtal om ingenting, var det bara jag som trodde att när det stod på Facebook att DIF hade signat Omar Colley en av finländska ligans bästa spelare som trodde det var en hockey spelare och blev jävligt glad en kort stund. Besvikelsen när jag såg att de rörde fotbollen var stor.

Inget ont om fotbollen vi behöver förstärka därmed, men Omar Colley lät som en riktigt spännande Amerikansk/Kanadensisk center typ :D :lol:
Han kan spela hockey också!
http://youtu.be/sIebKPpT8Es?t=2m45s
Haha trodde inte det fanns folk som var sämre på skridskor än mig

Sent from a hidden place on classified device
Get the fuck out of my way,
Användarvisningsbild
Ohddan

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Ohddan »

SirDIFalot skrev:Flyers har fått två backar skadade och sägs vilja lösa problemet via free agency. Derek Morris, Sami Salo, Douglas Murray är några av namnen som finns på marknaden.
Sami Salo borde väl vara något i Rockys smak :)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Det är tur att Challe har bytt bransch, för detta skulle inte se bra ut på hans CV;

Tilltänkta förstabacken, skadad.
Andra tilltänkta förstabacken, skadad.
Tilltänkta förstaforwarden, skadad.
Andra tilltänkta förstaforwarden, skadad.
Förstamålvakten, skadad.

Och det är ju knappast någon chock. Värvar man gamla skadebenägna spelare och ger dom massor med istid kommer det att hända.

Lägg där på 8.51% i PP-effektivitet och fortfarande ingen riktigt spetsvärvning gör hela soppan riktigt parodisk.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Det är tur att Challe har bytt bransch, för detta skulle inte se bra ut på hans CV;

Förstamålvakten, skadad.

Och det är ju knappast någon chock. Värvar man gamla skadebenägna spelare och ger dom massor med istid kommer det att hända.

Lägg där på 8.51% i PP-effektivitet och fortfarande ingen riktigt spetsvärvning gör hela soppan riktigt parodisk.
Kan nog addera tilltänkta förstacentern skadad snart också om Jocke ska fortsätta lira 22-24 min varje match.
Expert.
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Vad fan är felet på alla aspergeridioter på detta forum som verkar hylla allt som har med NHL att göra samtidigt som det klagas 24/7 på DIF.

Vi är Djurgårn
Vi är INTE bönder med discomusik
Vi är nykomlingar och att hänga kvar i Elitserien efter säsongsstartens rån vore en bragd.

DIF mot rubbet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Vad fan är felet på alla aspergeridioter på detta forum som verkar hylla allt som har med NHL att göra samtidigt som det klagas 24/7 på DIF.

Vi är Djurgårn
Vi är INTE bönder med discomusik
Vi är nykomlingar och att hänga kvar i Elitserien efter säsongsstartens rån vore en bragd.

DIF mot rubbet.
Vad snackar du om mer specifik?
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kallar vi tillbaka Linus Söderström nu?
Expert.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

SirDIFalot skrev:Kallar vi tillbaka Linus Söderström nu?
Nix, Tommy kommer gör comeback!

Bild
Bild
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:Tomas Ros ?@Rosenrasande 14s14 seconds ago
Jakten på W Nylander har börjat. Vilken svensk klubb ger bäst deal. Kan tänka mig att han hamnar i Djurgården.

Inte särskilt sugen. Dominerade inte i SHL ifjol och svårt att se honom bli avgörande spets nu ett halvår senare.
Tror du vi seriöst kan få någon bättre spets? Är väl förmodligen Sveriges största talang och ligger väl tex snäppet före spelare som Vrana och Fiala. Vrana är en topp 6 spelare i lhc och Fiala förmodligen det i hv.

Även fast jag hellre hade valt Lander som du hade som förslag tidigare men det känns verkligen osannolikt.
Nylander har ju inte visat ett skit i SHL. För ett halvår sedan var han inte ens framstående där.

Erik Karlsson ?@_Erik_Karlsson 1m1 minute ago
KG Stoppel inte så het på Nylander. Ute efter mer rutinerad tvåvägscenter. "Just nu väntar vi på att Sidney Crosby ska bli ledig".#difhockey

Skönt att höra, förutom tvåvägsgrejen, ren offensiv spets behövs. Inget annat.
Tycker du fortfarande Nylander skulle varit en skitvärvning?
Staten

Inlägg av Staten »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Det är tur att Challe har bytt bransch, för detta skulle inte se bra ut på hans CV;

Förstamålvakten, skadad.

Kan nog addera tilltänkta förstacentern skadad snart också om Jocke ska fortsätta lira 22-24 min varje match.
Vårt resterande (allsvenska) lag, tar poäng.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:
Jakten på W Nylander har börjat. Vilken svensk klubb ger bäst deal. Kan tänka mig att han hamnar i Djurgården.

Inte särskilt sugen. Dominerade inte i SHL ifjol och svårt att se honom bli avgörande spets nu ett halvår senare.
Tror du vi seriöst kan få någon bättre spets? Är väl förmodligen Sveriges största talang och ligger väl tex snäppet före spelare som Vrana och Fiala. Vrana är en topp 6 spelare i lhc och Fiala förmodligen det i hv.

Även fast jag hellre hade valt Lander som du hade som förslag tidigare men det känns verkligen osannolikt.
Nylander har ju inte visat ett skit i SHL. För ett halvår sedan var han inte ens framstående där.

KG Stoppel inte så het på Nylander. Ute efter mer rutinerad tvåvägscenter. "Just nu väntar vi på att Sidney Crosby ska bli ledig".#difhockey

Skitvärvning? Han hade nog visat sig vara en bra chansning. Även om det svårt att säga hur väl han hade spelat i ett lag som har pucken så lite som vi, men vi har inte råd med några chansningar i det här stadiet. Att värva en junis som för ett halvår sedan inte ens tog en tröja i SHL är för stor chansning i dagsläget.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:

Skitvärvning? Han hade nog visat sig vara en bra chansning. Även om det svårt att säga hur väl han hade spelat i ett lag som har pucken så lite som vi, men vi har inte råd med några chansningar i det här stadiet. Att värva en junis som för ett halvår sedan inte ens tog en tröja i SHL är för stor chansning i dagsläget.
Men med de kraven vilken center ska vi kunna värva? Om inte Sveriges största talang skulle duga.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
Men med de kraven vilken center ska vi kunna värva? Om inte Sveriges största talang skulle duga.
Jag har ingen aning om vilka spelare som finns på marknaden. Men jag skulle nog hellre ta en Anton Lander än Wille Nylander, även om Wille såklart öppnat den här säsongen starkt.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:
Jag har ingen aning om vilka spelare som finns på marknaden. Men jag skulle nog hellre ta en Anton Lander än Wille Nylander, även om Wille såklart öppnat den här säsongen starkt.
Lander är som sagt en drömvärvning. Tror du vi har en chans där? Ville ha honom redan i somras men då kändes ännu mer osannolikt. Tycker det verkar finnas väldigt lite på marknaden och vår ledning verkar inte ha jättebra koll på nordamerika där man skulle kunna hitta något fynd.
Tyckte Nylander var riktigt bra i slutet ifjol och skulle ha gjort riktigt bra ifrån sig på försäsongen och i den åldern brukar det gå riktigt snabbt för den största talangerna. Fast jag kanske får fel i slutändan. Han har bara spelat 4 matcher hittils.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Inget on om Nylander, men det känns som en chansvärvning utav bara den.

Kan han bära en hel lina t ex?

Dessutom undrar man ju om vi har råd?

Enda anledning för han att välja oss skulle väl vara möjligheten att få massor av speltid samt att bo i Stockholm.

Spontant skulle jag gissa att ett ekonomiskt dopat Växjö skulle vara väldigt sugna på denna typ av spelare, eller ett svagt presterandes FBK. SAIK lär väl också de sitta inne på en hel del deg kan man tro.
Låst