Lassila!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Steel

Inlägg av Steel »

Helt ärligt... Det finns ingen riktigt vass förstekeeper ledig tills nästa säsong. Satsa på Lassila, i slutspurten av serien var han ju riktigt stabil.
Den som påstår att vi ska låta larsson vara förste keeper redan nästa säsong lär få se oss i kvalserien. Han är bra men inte en under en hel säsong. Det är fakta
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Steel skrev:Självklart ska Lassila vara kvar! Han rankas fortfarande som en av Finlands största talanger, Bara en tidsfråga innan allt lossnar för han.
Precis som Larsson rankas som en av Sveriges största talanger.... När han tar över som 1:a målvakt i DIF lär han också bli aktuell för landslaget...
rikkard

Inlägg av rikkard »

Steel skrev:Helt ärligt... Det finns ingen riktigt vass förstekeeper ledig tills nästa säsong. Satsa på Lassila, i slutspurten av serien var han ju riktigt stabil.
Den som påstår att vi ska låta larsson vara förste keeper redan nästa säsong lär få se oss i kvalserien. Han är bra men inte en under en hel säsong. Det är fakta
Om man med stabil menar att han gjorde en matchavgörande tavla per match, så håller jag med dig!!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Jag tycker vi ska satsa stenhårt på Larsson nästa säsong. Lassilas jävla plattmatcher och osäkra ingripanden är för många för att han ska vara förstemålvakt i ES. Larsson har givit ett mycket mer stabilt intryck, med färre returer, bättre teknik och säkrare spel överlag.
Sjunger avgå Johnny...
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Det blir ingen utlåning av Lassila till Schweiz, enligt Tomas Ros ville Djurgårn ha 20.000 Euro för en utlåning men det gick inte dem med på.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
KapZ

Inlägg av KapZ »

"Nej, det blir ingen Teemu Lassila i Biel, som kämpar om att ta steget till högstaligan i Schweiz.
Djurgården ville nämligen ha 20 000 euro för att släppa målvakten.
Då backade Biel ur och tog en annan målvakt. Biel passade även på att värva gamle tjecken Jiri Slegr.
Djurgården kanske var för giriga. Nu fick de inte en enda euro för Lassila."

Där har ni hela berättelsen..allt från Ros på aftonbladet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

rikkard skrev:
Steel skrev:Helt ärligt... Det finns ingen riktigt vass förstekeeper ledig tills nästa säsong. Satsa på Lassila, i slutspurten av serien var han ju riktigt stabil.
Om man med stabil menar att han gjorde en matchavgörande tavla per match, så håller jag med dig!!
Precis.

Har fortfarande mardrömmar om Luleås 1-1 mål i sista hemmamatchen.

Tror iofs att DIF inte har några alternativ, därför lär han bli kvar.
Larsson är klart jämnare men gör färre idioträddningar, vilket gör att vi står där med 2st 2:a målvakter även inför nästa säsong.
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Min personliga åsikt är att ha kvar Larsson och Lassila till nästa säsong. Lill-riddarn tycker jag vi ska försöka låna ut till ett allvsnekt lag så att han får erfarenhet av spel på seniornivå.

Kan hålla med om att det är jobbigt att ha två målvakter som ena stunden kan göra riktigt gryma och säkra räddningar för att sedan släppa in slarvpuckar. Detta gäller ju andra målvakter också skillanden är att de är mycket jämnare i sitt spel.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Inlägg av Strömberg=power »

Emil svelander skrev:Jag tycker vi ska satsa stenhårt på Larsson nästa säsong. Lassilas jävla plattmatcher och osäkra ingripanden är för många för att han ska vara förstemålvakt i ES. Larsson har givit ett mycket mer stabilt intryck, med färre returer, bättre teknik och säkrare spel överlag.
Fattar ni inte!!?? Larsson är för UNG och OERFAREN för att kunna ta över som förstamålis! Låt han utvecklas och få kämpa om vem som ska stå, så som det har varit denna säsong! Lassilas plattmatcher och säkra ingripanden hit och dit - nämn sist han gjorde en riktig tavla, förutom matchen mot Luleå, för det kunde han inte rå för. Kan ni komma på nån match utan att behöva gräva på nätet i 2 timmar?

Ja, Larsson är säker mm. Men han har också haft dåliga dagar, inte bara bra. Eller förtränger ni det för att lägga all energi åt denna ganska meningslösa diskussion? Nu är det upp till DIF's ledning och Lassila att ta tag i sakerna. Är själv ganska säker på att Lassila kommer få ett nytt 2-årskontrakt.
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Strömberg=power skrev:
Emil svelander skrev:Jag tycker vi ska satsa stenhårt på Larsson nästa säsong. Lassilas jävla plattmatcher och osäkra ingripanden är för många för att han ska vara förstemålvakt i ES. Larsson har givit ett mycket mer stabilt intryck, med färre returer, bättre teknik och säkrare spel överlag.
Fattar ni inte!!?? Larsson är för UNG och OERFAREN för att kunna ta över som förstamålis! Låt han utvecklas och få kämpa om vem som ska stå, så som det har varit denna säsong! Lassilas plattmatcher och säkra ingripanden hit och dit - nämn sist han gjorde en riktig tavla, förutom matchen mot Luleå, för det kunde han inte rå för. Kan ni komma på nån match utan att behöva gräva på nätet i 2 timmar?

Ja, Larsson är säker mm. Men han har också haft dåliga dagar, inte bara bra. Eller förtränger ni det för att lägga all energi åt denna ganska meningslösa diskussion? Nu är det upp till DIF's ledning och Lassila att ta tag i sakerna. Är själv ganska säker på att Lassila kommer få ett nytt 2-årskontrakt.
När Lassilla tabbade sig innan Luleå matchen? Enkelt, Robin Johnssons skott/fösning 17:11 in 3:e perioden mot FBK borta. 3-3 blev 4-3. 1 poäng blev noll, Lassila är ett såll.
Senast redigerad av Fricke den 2007-03-13 16:46:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

Verkar som att både Dragan och Lassila får lämna.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 22,00.html

Information kommer trots allt från en skittidning så den är ju inte direkt 100 procentig
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Inlägg av Strömberg=power »

Ingenting är bekräftat än, men om han måste lämna så är det ett stort misstag av DIF. Helt plötsligt försvann mina förhoppningar om slutspel nästa år. Larsson är inte redo än, men men då slipper det ju bli så olidligt spännande nästa år om vilka som går till slutspel..

Lycka till nästa säsong Larsson! Hoppas bara inte ledningen gör fel nu så de får göra hafsköp på målvaktsidan bara för att inte målvakterna håller.
Nu vet vi ju att bra backar är ett måste nästa år, annars får vi kolla nedåt i tabellen igen...
Djurgården-Ett lag i med och motvind
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Stömberg=power

Mycket snack från din sida att Larsson är för ung att ta över som förstemålvakt, där tror jag du har fel se bara på Gistedt och Modig dem klarar det galant och dem är dessutom yngre än Larsson.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Bry er inte om strömbergs inlägg. Han är så uppenbart profinsk i sina åsikter att man nästan blir mörkrädd...
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Jag tror knappast Larsson är mogen för att spela 40 matcher/säsong nästa år.

Ok man kan leka med tanken att han slår igenom med dunder o brak och fixar det.
Men om han är så osäker som han var i var och varannan match under 2007?

Folk verkar ha drabbats av hybris vad gäller målvaktsfrågan. Lär er lite om ishockey, tack.
Man kanske ska fråga sig varför varenda retur från Lassila gick till fria motståndare? :roll:
Var var backarna? Lassila kanske ensam skulle gjort mål också?

Larsson kan bli hyfsad, men en bra målvakt i ES redan nästa säsong tror jag inte på. Hoppas jag har fel. Men tyvärr sker det sällan. :wink:

Tycker till sist det är synd att en hel del sk djurgårdare hatar en målvakt som älskade DIF-publiken.

D.I.F.
Skriv svar