Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Apropå att vi borde lyfta upp junisar - jag tycker ändå att det kan vara bra att gå tillbaka till det där tänket att juniorerna inte ska få något gratis - de ska kämpa för att ta sig upp.
Visst, de kanske lämnar för någon annan förening men det hade de gjort i vilket fall när de tagit sig upp till a-laget.
Låt dem kriga sig till platsen, då fortsätter de kriga för att få behålla platsen. Då kanske de stannar en säsong extra dessutom.
Tror Linkan var inne på det där förut också, juniorerna får allt "gratis" idag.
En spelare som jag tycker fått kämpa oerhört för att få en plats fastän han varit bättre än vissa andra är AOM, varje gång han får chansen nu så tar han den. Smäller på, kämpar och visar att han vill i varje byte.
Kanske är helt ute och cyklar, men som det är nu fungerar ju inte. Alla drar ju efter en bra säsong....
Visst, de kanske lämnar för någon annan förening men det hade de gjort i vilket fall när de tagit sig upp till a-laget.
Låt dem kriga sig till platsen, då fortsätter de kriga för att få behålla platsen. Då kanske de stannar en säsong extra dessutom.
En spelare som jag tycker fått kämpa oerhört för att få en plats fastän han varit bättre än vissa andra är AOM, varje gång han får chansen nu så tar han den. Smäller på, kämpar och visar att han vill i varje byte.
Kanske är helt ute och cyklar, men som det är nu fungerar ju inte. Alla drar ju efter en bra säsong....
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Problemet är ju att vi senaste åren har tappat våra bästa junisar för att dom inte får chansen. A-lagstruppen är för bredd och deras chanser blir för små.Axel_K skrev:Apropå att vi borde lyfta upp junisar - jag tycker ändå att det kan vara bra att gå tillbaka till det där tänket att juniorerna inte ska få något gratis - de ska kämpa för att ta sig upp.
Expert.
Nja, då får de kämpa hårdare och visa att de är värda platsen. Som sagt, de är för bortskämda.
Juniorer ska vara ödmjuka, tålmodiga samt lyssna på tränarna, inte ta för givet att de får en plats.
Sen kan det vara så att de inte får en plats pga deras attityd också, vilket är rätt.
Juniorer ska vara ödmjuka, tålmodiga samt lyssna på tränarna, inte ta för givet att de får en plats.
Sen kan det vara så att de inte får en plats pga deras attityd också, vilket är rätt.
- SirDIFalot
Vadå "nja" ? Så är det ju. Det är fakta. Vi har tappat våra bästa J20-spelare för att dom inte fått chansen. Sen kan man ju ha åsikter om hur "det bör vara" men det är något annat. A-lagstruppen idag innehåller åtminstone två backar och två forwards för mycket.Axel_K skrev:Nja, då får de kämpa hårdare och visa att de är värda platsen. Som sagt, de är för bortskämda.
Expert.
Jag funderar på vad vi behöver förstärka just nu, backsidan eller forwardsidan? Får jag önska vill jag ha in både och. Framåt vill jag ha en center med näsa för mål! Bakåt en stabil pjäs som har vart med förr och kan bidra både fram och bakåt. Har två namn men hur formen på dessa är vet jag inte men Yan Stastny (Center) Dominik Granak (Back) största problemet skulle väl vara kostnaden för de två .
- SirDIFalot
http://www.expressen.se/sport/hockey/kh ... -av-sibir/
Inte för att vi lär ha någon chans utan koppling. Men Thuresson verkar hamna på marknaden.
Inte för att vi lär ha någon chans utan koppling. Men Thuresson verkar hamna på marknaden.
Expert.
Enligt Galenhöken ersätter Linus Söderström Idoff i ssk. Förutsätter att det är ett lån!
- Jim Morrison
Om det inte är ett lån...bastis7 skrev:Enligt Galenhöken ersätter Linus Söderström Idoff i ssk. Förutsätter att det är ett lån!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Han ska vara riktigt bra. Bra att han får a-lagstid. Utgår ifrån att det är ett lån.. högaktuell för JVM också. I alla fall som andraslips då Ward förmodligen går före.Jim Morrison skrev:Om det inte är ett lån...bastis7 skrev:Enligt Galenhöken ersätter Linus Söderström Idoff i ssk. Förutsätter att det är ett lån!
Expert.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14854
Känns som en rätt intressant kille, listad som free agent, stadig poängproduktion, verkar inte vara speciellt skadedrabbad och kan inte tänka mig att han skulle vara jätte dyr direkt.
Känns som en rätt intressant kille, listad som free agent, stadig poängproduktion, verkar inte vara speciellt skadedrabbad och kan inte tänka mig att han skulle vara jätte dyr direkt.
-
Har vi tappat de bästa juniorerna sista säsongerna för att de ej fått chansenär det en fet jävla skandal. Vilka har vi tappat för att de inte fått chansen?SirDIFalot skrev:Problemet är ju att vi senaste åren har tappat våra bästa junisar för att dom inte får chansen. A-lagstruppen är för bredd och deras chanser blir för små.Axel_K skrev:Apropå att vi borde lyfta upp junisar - jag tycker ändå att det kan vara bra att gå tillbaka till det där tänket att juniorerna inte ska få något gratis - de ska kämpa för att ta sig upp.
Tycker annars vi ligger långt fram i Sverige på att lyfta fram spelare från ungdomsleden. Då trodde jag att det var de bästa som fick chansen att spela. Tyvärr har inte alla hållt måttet. Men, vilka var bättre som inte fick chansen?
Vi har ändå lyft fram ett helt gäng backar och forwards sista åren. Att Åberg, Krüger mfl dragit till andra klubbar av olika anledningar är ju inte så konstigt . Så kommer det alltid att vara. Men att tappa de bästa för att de inte får speltid (när vi har haft andra junisar på isen) är en fet tränarskandal.
- SirDIFalot
Flyers har fått två backar skadade och sägs vilja lösa problemet via free agency. Derek Morris, Sami Salo, Douglas Murray är några av namnen som finns på marknaden.
Expert.
Påtal om ingenting, var det bara jag som trodde att när det stod på Facebook att DIF hade signat Omar Colley en av finländska ligans bästa spelare som trodde det var en hockey spelare och blev jävligt glad en kort stund. Besvikelsen när jag såg att de rörde fotbollen var stor.
Inget ont om fotbollen vi behöver förstärka därmed, men Omar Colley lät som en riktigt spännande Amerikansk/Kanadensisk center typ

Inget ont om fotbollen vi behöver förstärka därmed, men Omar Colley lät som en riktigt spännande Amerikansk/Kanadensisk center typ

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Fick en Gambian med feta biceps iställetRix skrev:Påtal om ingenting, var det bara jag som trodde att när det stod på Facebook att DIF hade signat Omar Colley en av finländska ligans bästa spelare som trodde det var en hockey spelare och blev jävligt glad en kort stund. Besvikelsen när jag såg att de rörde fotbollen var stor.
Inget ont om fotbollen vi behöver förstärka därmed, men Omar Colley lät som en riktigt spännande Amerikansk/Kanadensisk center typ![]()
från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Get the fuck out of my way,
- SirDIFalot
Han kan spela hockey också!Rix skrev:Påtal om ingenting, var det bara jag som trodde att när det stod på Facebook att DIF hade signat Omar Colley en av finländska ligans bästa spelare som trodde det var en hockey spelare och blev jävligt glad en kort stund. Besvikelsen när jag såg att de rörde fotbollen var stor.
Inget ont om fotbollen vi behöver förstärka därmed, men Omar Colley lät som en riktigt spännande Amerikansk/Kanadensisk center typ![]()
http://youtu.be/sIebKPpT8Es?t=2m45s
Expert.