Alexander Fällström klar för DIF

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Rix

Re: Alexander Fällström klar för DIF

Inlägg av Rix »

Denna värvning känns väldigt konstig, nu har jag aldrig sätt Alexander spela och vet inte hur tongivande han kommer vara i vårt lag. Men att värva hem en spelare som är 24 som aldrig lirat i SHL när vi behövs spets känns bara fel. Visst om han går in och levererar nu blir man ju positivt överraskad, men känns tyvärr som ytterligare en spelare för en 3-4 kedja och där har vi så mycket spelare att det är onödigt med en till.

Det jag stör mig mest på en såhär värvning är den ekonomiska aspekten. Nu tror jag inte Alexander kräver eller får någon megalön i DIF, men klart som fan är att han kostar som alla spelare gör och dessa pengar hade kunna använts på en 1:a center och en PP back istället. Hoppas vi lånar ut lite spelare nu som inte håller i SHL och på så sätt kan frigöra lite pengar till spetsvärvningar.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Jag hoppas att alla skeptiker har fel och att detta blir en succé. Heja Djurgården!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

En spelare in och en ut helt ok. Kanske borde dock ytterligare någon forward ges ny klubbadress dock om man skulle vara helt nöjd....
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:En spelare in och en ut helt ok. Kanske borde dock ytterligare någon forward ges ny klubbadress dock om man skulle vara helt nöjd....
Ja, vi behöver helt enkelt inte den här bredden.
Expert.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Ännu en Trukhno-värvning? Eller kan Trukhno äntligen få den nytändning som Challe önskade?

Välkommen hem Alexander! Gör oss stolta!
Bild
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Känns som att vi lite grand värvat väldigt brett och billigt och hoppas genom bredden hitta några guldkorn.

Haken är väl nu bara det att vi inte hittat så många guldkorn alls egentligen.

Med detta i åtanke känns ju signing av Fällström som en fortsättning på just denna arbetslinje. Ytterligare en "billig breddspelare på pappret" som man hoppas skall blomma ut.

Borde inte "bredden" utgöras av juniorer istället för att plocka in äldre spelare från t ex Skåne och Värmland?
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

Kall-El skrev:.............Borde inte "bredden" utgöras av juniorer istället för att plocka in äldre spelare från t ex Skåne och Värmland?
Jag tror man försöker bygga långsiktigt också - de breddvärvningar (23-24-åringar) man gör, hoppas man nog skall kunna utgöra en framtida stomme. Några av dem kommer att vara guldkorn, d.v.s. spela med DIF i ett antal år - tillräckligt bra för det (SHL), men för dåliga för att gå vidare till bättre ligor.

Visst vill man släppa fram juniorer också och det är lika kul varje gång det kommer fram en Krüger, Josefsson, Sibanejad, Wennberg, Åberg, men var spelar de killarna idag? Inte i DIF, i alla fall.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Mattebo skrev:
SirDIFalot skrev:https://www.youtube.com/watch?v=SE7MFPSNg1I

Till sensei!
Skön offensiv tackling i förstaläget!
Ja det var en en typiskt trevlig hockeysekvens. Som jag kommer få se mer av troligtvis, flyttar till philadelphia nästa fredag. Det blir DIF streamat via vpn, och resten av abstinensen får jag lösa med ett och annat besök på wells fargo center som jag kan rapportera om i NHL-tråden om det händer nått kul.

Så ni lär inte slippa mina irriterande inlägg här, kommer självklart följa DIF från distans 8)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

sensei skrev:
Mattebo skrev:

Till sensei!
Ja det var en en typiskt trevlig hockeysekvens. Som jag kommer få se mer av troligtvis, flyttar till philadelphia nästa fredag. Det blir DIF streamat via vpn, och resten av abstinensen får jag lösa med ett och annat besök på wells fargo center som jag kan rapportera om i NHL-tråden om det händer nått kul.

Så ni lär inte slippa mina irriterande inlägg här, kommer självklart följa DIF från distans 8)
Distansförhållanden funkar aldrig.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

JohanPez skrev:
sensei skrev:
Mattebo skrev:

Till sensei!

Distansförhållanden funkar aldrig.
Öppna era hjärtan och ge det chans i alla fall :oops:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Verkar vara en riktigt bra kille. Ska bli kul att se honom på is imorgon.

sensei: Uppdatera gärna så ofta som möjligt efter ett besök i Wells fargo center, kollar själv ganska ofta på framförallt deras hemmamatcher, gott om underhållning där.
Spela fult
496

Inlägg av 496 »

förväntar mig minst 40 pinnar, annars borde pengarna lagts på annat
hatred

Inlägg av hatred »

hur är Fellis som spelare egentligen, aldrig hört talas om snubben innan liksom
Get the fuck out of my way,
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

hatred skrev:hur är Fellis som spelare egentligen, aldrig hört talas om snubben innan liksom
Checka in intervjun med Zabel på sidan. Han har tränat honom i en 5-6 år tidigare och har koll på honom.

Han låter som en powerforward, med starka färdigheter i skridskoåkningen och skottet.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Garanterat ytterligare en ny spelare för tredje kedjan. Fattar DIF inte att 5-6 "billiga" spelare också kostar pengar tillsammans
Skriv svar