Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

"Tips #1: När du spelar "Silly Season" och har dåligt med pengar, värva inte ledande spelare med ett rött kors bredvid namnet, för då går inte lika bra när du sedan simulerar säsongen."

"Tips #2: För att ditt lag ska fungera, tänk på att en center kan vara bra att ha"

(ur senaste numret av "Lagbygge för dummies")
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:"Tips #1: När du spelar "Silly Season" och har dåligt med pengar, värva inte ledande spelare med ett rött kors bredvid namnet, för då går inte lika bra när du sedan simulerar säsongen."

"Tips #2: För att ditt lag ska fungera, tänk på att en center kan vara bra att ha"

:lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
gaspo

Inlägg av gaspo »

In med lite legoknektar nu! Alla andra lag har det o lyckas. Kolla bara rövlunda från muteborg.
Rix

Inlägg av Rix »

Vi måste värva och det är nu, helst en 3-4 spelare men iaf en center kan vi väl plocka in.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Rix skrev:Vi måste värva och det är nu, helst en 3-4 spelare men iaf en center kan vi väl plocka in.
Free Agents enligt Elite Prospects:

Nick Palmieri http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12525

Eric Beaudoin http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7117
Bild
Bengan08
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bengan08 »

daaviid skrev:
Bengan08 skrev:Varför, Varför, Varför, värvar vi ytterligare en spelare till våra 4 tredje-kedjor? Vi skulle kunnat vara utan minst 3 av dessa, Runken, Trunken etc, värvat EN bra spelare och givit junisarna chansen istället.

Och Lauritzen & Samuelsson behöver man inte ens nämna.......skadade 90% av säsongen avd. bra investering!

Runken har enligt mig varit en utav dom bättre spelarna nu efter att han har fått chansen, honom har jag inget emot. Tycker att han spelar med bra fart och bra speluppfattning. Men det är naturligtvis min åsikt. Trunken hoppas jag att det släpper för nu efter hans balja senast, det kommer visa sig de närmaste matcherna i hans agerande på isen. Men på sätt och vis håller jag med dig om att det blir alldeles för mycket bredd utav det hela. Jag hoppas och tror att en center eftersöks för fulla muggar.

Jag har dålig koll på juniorerna, vilka forwards har vi i juniorlaget som skulle kunna få chansen detta år?

Du har helt rätt till en egen åsikt och en som inte matchar min åsikt. Kommer dock alltid hävda att kvalité slår kvantitet. Tex har runken, trunken och gutet lyckats med 5 poäng totalt tillsammans. Lägger man till heinerö har vi 4 spelare som tillsammans inte når 10 poäng! Hade hellre tagit två bra spelare än 4 som inte håller måttet och det finns fler!
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bengan08 skrev:Du har helt rätt till en egen åsikt och en som inte matchar min åsikt. Kommer dock alltid hävda att kvalité slår kvantitet. Tex har runken, trunken och gutet lyckats med 5 poäng totalt tillsammans. Lägger man till heinerö har vi 4 spelare som tillsammans inte når 10 poäng! Hade hellre tagit två bra spelare än 4 som inte håller måttet och det finns fler!
Så sant som det är sagt! Nu ska Modo värva enligt Expressen, så värvningscirkusen är snart i full gång! Hoppas DIF vinner dragkampen om de som finns på marknaden.
Bild
Staten

Inlägg av Staten »

Där ligger problemet. De andra lagen har pengar (läs kommunerna har pengar) och kommer börja värva för att försöka lämna bottenplatserna. Kvar är vi med vår allsvenska trupp och Challes skadade toppvärvningar.

Som några sagt förut, klarar vi oss undan kvalplatserna är det en enorm bragd.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

Staten skrev:Där ligger problemet. De andra lagen har pengar (läs kommunerna har pengar) och kommer börja värva för att försöka lämna bottenplatserna. Kvar är vi med vår allsvenska trupp och Challes skadade toppvärvningar.

Som några sagt förut, klarar vi oss undan kvalplatserna är det en enorm bragd.
bara att byta ut våra toppvärvningar och ta in juniorer :)

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Även om andra lagen har pengar så borde väl vi också ha lite kvar? Borde kunna plocka in en center från ahl som inte är för dyr. Men då gäller det att agera nu! Förlorar vi 5-6 matcher på raken får vi kvala. Och då tror jag inte att vi hänger oss kvar.
Rix

Inlägg av Rix »

Skicka trucken, rundqvist, Allvaret, Deilert och Heinerö/saviano på utlåning, lär finnas klubbar som vill ha dem och kan tänka sig ta över en del av lönen. Detta för att frigöra pengar till värvningar
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:"Tips #1: När du spelar "Silly Season" och har dåligt med pengar, värva inte ledande spelare med ett rött kors bredvid namnet, för då går inte lika bra när du sedan simulerar säsongen."

HAHA bland det roligaste jag läst på länge på det här forumet. :lol:
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Rix skrev:Skicka trucken, rundqvist, Allvaret, Deilert och Heinerö/saviano på utlåning, lär finnas klubbar som vill ha dem och kan tänka sig ta över en del av lönen. Detta för att frigöra pengar till värvningar
vafan ska vi skicka iväg heinerö för? Har är iaf en som försöker när han får speltid.

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Rix

Inlägg av Rix »

Morwin skrev:
Rix skrev:Skicka trucken, rundqvist, Allvaret, Deilert och Heinerö/saviano på utlåning, lär finnas klubbar som vill ha dem och kan tänka sig ta över en del av lönen. Detta för att frigöra pengar till värvningar
vafan ska vi skicka iväg heinerö för? Har är iaf en som försöker när han får speltid.

Saviano/Heinerö är spelare jag tycker väger för lätt i SHL och inte tar plats, men skicka Saviano istället då.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Heinerö och runken har gjort bra ifrån sig. Jag vill se Jocke centra denna tredje lina. I mitt huvud vore det en väldigt intressant formation.
Ha Ljungh som andra center och en ny center för första linan.
Låst