http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -mastarna/HV 71 och Linköping hade anmält sitt intresse för Zackrisson och SHL-nykomlingen Djurgården erbjöd honom ett kontrakt på 220 000 kronor i månaden.
Så pengar finns i alla fall...
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -mastarna/HV 71 och Linköping hade anmält sitt intresse för Zackrisson och SHL-nykomlingen Djurgården erbjöd honom ett kontrakt på 220 000 kronor i månaden.
"Efter en trög start har Zackrisson precis kommit i gång och nu gjort ett mål och två assist på tolv matcher"Jim Morrison skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -mastarna/HV 71 och Linköping hade anmält sitt intresse för Zackrisson och SHL-nykomlingen Djurgården erbjöd honom ett kontrakt på 220 000 kronor i månaden.
Hmm var det här verkligen efter Samuelsson signades? Är det bekräftat?Jim Morrison skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -mastarna/HV 71 och Linköping hade anmält sitt intresse för Zackrisson och SHL-nykomlingen Djurgården erbjöd honom ett kontrakt på 220 000 kronor i månaden.
Zackrisson ryktades väl hit efter Samuelsson hade bekräftats men innan Basse. Så kanske att lite av de där pengarna gick när Basse blev klar? Men måste mao finnas en del stålar.-daniel- skrev:Hmm var det här verkligen efter Samuelsson signades? Är det bekräftat?Jim Morrison skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -mastarna/HV 71 och Linköping hade anmält sitt intresse för Zackrisson och SHL-nykomlingen Djurgården erbjöd honom ett kontrakt på 220 000 kronor i månaden.
Tillbaks till uterink och toppluva! Nu!Mankan84 skrev:Pengakåt fan! Glad att han inte valde spela för oss ute efter pengar som tråkigt nog många andra spelare idag. Finns för lite spelare med hjärta nu har kanske inte Zacke nå hjärta för världens fnaste förening men går inte ta fel i att han är ute efter pengar och sådana spelare tackar jag gärna nej till, dom får kosta och ska väl kosta lite fast i han lyser det med stor självklarhet att han endast går efter pengarna! Kommer ihåg när Marcus Nilson vände hem senast då tacka han nej till sitt favoritlag i Nhl (Montreal) för att spela för oss och vi gav han mindre betalt där visade han hjärta, sedan har visat fel saker efter genom kontraktsbråket men just då visade han att pengar inte är allt!
Det här var kul! Uterink skall jag snart stå vid/på om ca: 5 tim, då jag ska träna mina grabbar.Erik af Sibirien skrev:Tillbaks till uterink och toppluva! Nu!Mankan84 skrev:Pengakåt fan! Glad att han inte valde spela för oss ute efter pengar som tråkigt nog många andra spelare idag. Finns för lite spelare med hjärta nu har kanske inte Zacke nå hjärta för världens fnaste förening men går inte ta fel i att han är ute efter pengar och sådana spelare tackar jag gärna nej till, dom får kosta och ska väl kosta lite fast i han lyser det med stor självklarhet att han endast går efter pengarna! Kommer ihåg när Marcus Nilson vände hem senast då tacka han nej till sitt favoritlag i Nhl (Montreal) för att spela för oss och vi gav han mindre betalt där visade han hjärta, sedan har visat fel saker efter genom kontraktsbråket men just då visade han att pengar inte är allt!
Ja, man ska skämmas om man väljer det bästa ekonomiska erbjudandet från Sveriges överlägset bästa hockeyförening senaste fem åren. Tvi!Mankan84 skrev:Pengakåt fan! Glad att han inte valde spela för oss ute efter pengar som tråkigt nog många andra spelare idag. Finns för lite spelare med hjärta nu har kanske inte Zacke nå hjärta för världens fnaste förening men går inte ta fel i att han är ute efter pengar och sådana spelare tackar jag gärna nej till, dom får kosta och ska väl kosta lite fast i han lyser det med stor självklarhet att han endast går efter pengarna! Kommer ihåg när Marcus Nilson vände hem senast då tacka han nej till sitt favoritlag i Nhl (Montreal) för att spela för oss och vi gav han mindre betalt där visade han hjärta, sedan har visat fel saker efter genom kontraktsbråket men just då visade han att pengar inte är allt!
Nu var det inte hans val av klubb jag syftade mest på i första hand! Det var att han går dit han får mest pengar. Även fast vi vart bättre hade han nog gått dit ändå för Skellefteå hade likt förbannat erbjudit mer. Så läs innan tack.SirDIFalot skrev:Ja, man ska skämmas om man väljer det bästa ekonomiska erbjudandet från Sveriges överlägset bästa hockeyförening senaste fem åren. Tvi!Mankan84 skrev:Pengakåt fan! Glad att han inte valde spela för oss ute efter pengar som tråkigt nog många andra spelare idag. Finns för lite spelare med hjärta nu har kanske inte Zacke nå hjärta för världens fnaste förening men går inte ta fel i att han är ute efter pengar och sådana spelare tackar jag gärna nej till, dom får kosta och ska väl kosta lite fast i han lyser det med stor självklarhet att han endast går efter pengarna! Kommer ihåg när Marcus Nilson vände hem senast då tacka han nej till sitt favoritlag i Nhl (Montreal) för att spela för oss och vi gav han mindre betalt där visade han hjärta, sedan har visat fel saker efter genom kontraktsbråket men just då visade han att pengar inte är allt!
Och vad är det konstiga med det? Detta är deras jobb, klart pengar styr precis som i allt annat. Att Sedan komma till en förening där man har all chans i världen att vinna något lockar nog alla hockeyspelare.Mankan84 skrev:Nu var det inte hans val av klubb jag syftade mest på i första hand! Det var att han går dit han får mest pengar. Även fast vi vart bättre hade han nog gått dit ändå för Skellefteå hade likt förbannat erbjudit mer. Så läs innan tack.SirDIFalot skrev:Ja, man ska skämmas om man väljer det bästa ekonomiska erbjudandet från Sveriges överlägset bästa hockeyförening senaste fem åren. Tvi!Mankan84 skrev:Pengakåt fan! Glad att han inte valde spela för oss ute efter pengar som tråkigt nog många andra spelare idag. Finns för lite spelare med hjärta nu har kanske inte Zacke nå hjärta för världens fnaste förening men går inte ta fel i att han är ute efter pengar och sådana spelare tackar jag gärna nej till, dom får kosta och ska väl kosta lite fast i han lyser det med stor självklarhet att han endast går efter pengarna! Kommer ihåg när Marcus Nilson vände hem senast då tacka han nej till sitt favoritlag i Nhl (Montreal) för att spela för oss och vi gav han mindre betalt där visade han hjärta, sedan har visat fel saker efter genom kontraktsbråket men just då visade han att pengar inte är allt!
Och det är skamligt eller vadå? Märkligt resonemang. Dessutom kan du ju inte veta att det var bara för pengarna. Skellefteå lockar.Mankan84 skrev:Nu var det inte hans val av klubb jag syftade mest på i första hand! Det var att han går dit han får mest pengar. Även fast vi vart bättre hade han nog gått dit ändå för Skellefteå hade likt förbannat erbjudit mer. Så läs innan tack.SirDIFalot skrev:Ja, man ska skämmas om man väljer det bästa ekonomiska erbjudandet från Sveriges överlägset bästa hockeyförening senaste fem åren. Tvi!Mankan84 skrev:Pengakåt fan! Glad att han inte valde spela för oss ute efter pengar som tråkigt nog många andra spelare idag. Finns för lite spelare med hjärta nu har kanske inte Zacke nå hjärta för världens fnaste förening men går inte ta fel i att han är ute efter pengar och sådana spelare tackar jag gärna nej till, dom får kosta och ska väl kosta lite fast i han lyser det med stor självklarhet att han endast går efter pengarna! Kommer ihåg när Marcus Nilson vände hem senast då tacka han nej till sitt favoritlag i Nhl (Montreal) för att spela för oss och vi gav han mindre betalt där visade han hjärta, sedan har visat fel saker efter genom kontraktsbråket men just då visade han att pengar inte är allt!
Asså jag ger upp det här pratet för ni fattar inget vad man menar. Men en avsluts förklaring. Jag förstår hans val av klubb men tror i sig inte att det var det som spelade in mest utan mer pengarna sen kan jag ha fel. För att dra ett exempel kan vi ta Magnus Johansson (Linköping) Hur många klubbar har inte velat ha honom genom åren hade han vart yngre och utan kontrakt så hade han nog inte gått till Saik om det erbjudit honom mer pengar en Linköping och Johansson skulle nog själv vilja vinna ett Sm-guld. Jag snackar om spelare som ska visa mer klubbkänsla eller inte vara så beronde av pengar. Gick han nu till Saik för att få kunna vinna guld så fine, men inte vad jag tror, inte i detta fall. Sen har ni rätt vem skulle inte vilja spela i ett lag som kan vinna guld. Så vad jag egentligen menar och har menat utan att ni förstått är att för många spelare går efter pengarna inte efter klubbkänsla.diftobbe89 skrev:Och vad är det konstiga med det? Detta är deras jobb, klart pengar styr precis som i allt annat. Att Sedan komma till en förening där man har all chans i världen att vinna något lockar nog alla hockeyspelare.Mankan84 skrev:Nu var det inte hans val av klubb jag syftade mest på i första hand! Det var att han går dit han får mest pengar. Även fast vi vart bättre hade han nog gått dit ändå för Skellefteå hade likt förbannat erbjudit mer. Så läs innan tack.SirDIFalot skrev:Ja, man ska skämmas om man väljer det bästa ekonomiska erbjudandet från Sveriges överlägset bästa hockeyförening senaste fem åren. Tvi!Mankan84 skrev:Pengakåt fan! Glad att han inte valde spela för oss ute efter pengar som tråkigt nog många andra spelare idag. Finns för lite spelare med hjärta nu har kanske inte Zacke nå hjärta för världens fnaste förening men går inte ta fel i att han är ute efter pengar och sådana spelare tackar jag gärna nej till, dom får kosta och ska väl kosta lite fast i han lyser det med stor självklarhet att han endast går efter pengarna! Kommer ihåg när Marcus Nilson vände hem senast då tacka han nej till sitt favoritlag i Nhl (Montreal) för att spela för oss och vi gav han mindre betalt där visade han hjärta, sedan har visat fel saker efter genom kontraktsbråket men just då visade han att pengar inte är allt!
Har också för mig att han är gnagare. Jag menar ju heller inte han skulle valt just DIF för många lag kan vinna guld. Sedan är Skellefteå en klass för sig satt chansen att få vinna ett guld är stor om man spelar där. Om han valde gå för pengar eller vinna guld kan bara han svara på. Men nu ger jag upp Zacke snacket iaf. Vi är Djurgårdare och får hoppas att vi kan vara med om guld fajter i framtidenSirDIFalot skrev:Mange Johansson har ju en mycket tydligare koppling till Linköping av vad Zackrisson har till Djurgården. Har till och med för mig att han är gnagare egentligen.