SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
medu82
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av medu82 »

Magnutz skrev:Pinsamt tyst från de som i vanliga fall gapar och skriker i sociala medier... Vafan är de rädda för... Varken trollet enkelP, bloggmeister Räddhök eller Wikegård hörs. Inte Boork och definitivt inte ett förbannat knyst från SHL. Fräscht.

Garpenlöv och Sanny L har uttalat sig.
Och Wennerholm.
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

medu82 skrev:
Magnutz skrev:Pinsamt tyst från de som i vanliga fall gapar och skriker i sociala medier... Vafan är de rädda för... Varken trollet enkelP, bloggmeister Räddhök eller Wikegård hörs. Inte Boork och definitivt inte ett förbannat knyst från SHL. Fräscht.

Och Wennerholm.
Det borde vara alla. Fattar inte att de kör sköldpaddan så fort det blir något verkligt illa att reda ut. Så ruttet.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Känner jag Wiken rätt sitter han hemma och kokar, funderar på hur släggan ska slå hårdast. Annars tappar jag all form av förtroende för honom.
Användarvisningsbild
Tobyaxelsson

Inlägg av Tobyaxelsson »

Iofs har ju galenhöken uttalat sig om det på twitter:

"Disciplinnämnden hade öppet mål för att dela ut hårt och befogat straff.
Och träffade hörnflaggan.
Tyvärr väntat."
För det är Djurgården som får mig att le!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Tobyaxelsson skrev:

Iofs har ju galenhöken uttalat sig om det på twitter:

"Disciplinnämnden hade öppet mål för att dela ut hårt och befogat straff.
Och träffade hörnflaggan.
Tyvärr väntat."
Det var en sjukt svag replik från Räddhök. Kunde lika gärna låtit den tweeten vara. Men tack för att du informerade! :)
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Jag tycker att böterna ska tillfalla offret, i det här fallet oss då det är vi som kan få förhöjda kostnader i kombination med en skada. Sen kan DN få några procent för att täcka sina kafferep och underhåll av tombolan.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

JohanPez skrev:Jag tycker att böterna ska tillfalla offret, i det här fallet oss då det är vi som kan få förhöjda kostnader i kombination med en skada. Sen kan DN få några procent för att täcka sina kafferep och underhåll av tombolan.
Det här med vårdslösheten och huvudskador i hockeyn är något som går långt ner i åldrarna och ner i divisionerna också. Svensk Hockey och hockey i stort behöver ta detta för antalet hockeyinvalider bara ökar. Och nu, när de har chansen att ta det, efter flertalet smällar på kort tid, då drar SHL och ligan in sitt kollektiva huvud i skalet och slaggar/gömmer sig... Fattar inte.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

medu82 skrev:

Och Wennerholm.
Mattias Ek, Ros, Madhawk. Typ alla.
Expert.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

SirDIFalot skrev:
medu82 skrev:

Och Wennerholm.
Och Wikegård

Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
medu82 skrev:

Och Wennerholm.
Fast inte så att det blir nån effekt? Det måste ju för helvete tryckas upp och pinnas fast på "första-sidan" - sån här sköldpaddsteknik gör mig galen! Detta rinner snart undan och allt går tillbaka till vad det var.

Fan, det är inte bara Ferna och andra elitspelare som drabbas av flatheten och rädslan? att ta tag i ett verkligt problem som hockeyn har. Det är killar i 14årsåldern som längtar efter en TVpucksuttagning eller en seriematch borta mot Älta. Det är överallt och det bagatelliseras och hockeyvåldet romantiseras. Retar mig något jävligt.

Att det enda som sedan tas upp (det mesta i alla fall) är antalet matcher som Forsberg ska stängas av = helt galet det också. Det är väl inte straffet för förseelsen som måste tas upp? Det måste ju vara hur vi utbildar hockeyspelare och vad vi tillåter dem göra på våra isar. Killar som hackat sönder spelare på vägen upp genom åldrarna måste ju stoppas och "omskolas" i tidigt skede.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Andspe skrev:
SirDIFalot skrev:
medu82 skrev:

Och Wennerholm.
Och Wikegård

Bra analyserat av Wikegård men han är också ute och svamlar efter antalet matcher som straffet bör innehålla. Skjuter med andra ord högt över mål han också.
ciirree

Inlägg av ciirree »

ciirree skrev: Det är ju bättre att de lägger upp en ordinarie lista på vad man får i böter, så får alla ta del av den, oavsett vad man tjänar. Har du inte råd? Synd, it is what it is
sm910 skrev:Då skulle alltså rika äldre spelare kunna åka runt och bete sig lite hursom, medan lågavlönade juniorer skulle behöva vara rädda för att göra minsta lilla förseelse. Knappast den typ av hockey jag vill se, tvärtom. Det drabbar ju redan idag en junior eller uppkomling värre att stängas av ett antal matcher, än äldre avdankade spelare - det vore trist om pengafrågan gjorde det ännu värre.
Du missar ju hela poängen.
Du menar alltså att de rika äldre glider runt och tänker: "Fan va skönt att jag tjänar lite. Nu ska jag tackla honom i huvudet med en rejäl armbåge".
Och de unga: "Jag vill nog inte spela tufft idag, jag kan ju ge någon hjärnskakning och sen få böter".

Det är ju alls vad saken handlar om.
DET SKA VARA LIKA FÖR ALLA.
Man ska inte behöva tänka sig för hur mycket man tjänar för att ge ut en huvudtackling - de tacklingarna ska inte ens finnas där, de ska bort!
Du går ju förbi det faktum med att folk faktiskt kan få bestående men från en tackling och fokuserar istället på att du hellre ser en äldre spelare än en junior, bli avstängd.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

2 månaders avstängning efter att Ferna är fullt återställd och självklart fullständigt skridskoförbud under tiden fram till dess. Det kunde varit ett lämpligare straff.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

ciirree skrev:
ciirree skrev: Det är ju bättre att de lägger upp en ordinarie lista på vad man får i böter, så får alla ta del av den, oavsett vad man tjänar. Har du inte råd? Synd, it is what it is
sm910 skrev:Då skulle alltså rika äldre spelare kunna åka runt och bete sig lite hursom, medan lågavlönade juniorer skulle behöva vara rädda för att göra minsta lilla förseelse. Knappast den typ av hockey jag vill se, tvärtom. Det drabbar ju redan idag en junior eller uppkomling värre att stängas av ett antal matcher, än äldre avdankade spelare - det vore trist om pengafrågan gjorde det ännu värre.
Du missar ju hela poängen.
Du menar alltså att de rika äldre glider runt och tänker: "Fan va skönt att jag tjänar lite. Nu ska jag tackla honom i huvudet med en rejäl armbåge".
Och de unga: "Jag vill nog inte spela tufft idag, jag kan ju ge någon hjärnskakning och sen få böter".

Det är ju alls vad saken handlar om.
DET SKA VARA LIKA FÖR ALLA.
Man ska inte behöva tänka sig för hur mycket man tjänar för att ge ut en huvudtackling - de tacklingarna ska inte ens finnas där, de ska bort!
Du går ju förbi det faktum med att folk faktiskt kan få bestående men från en tackling och fokuserar istället på att du hellre ser en äldre spelare än en junior, bli avstängd.
Fast det är inte lika, marginalvärdet på en krona är långt mindre för en rik människa än en fattig, alltså är samma summa ett hårdare straff för en fattig. Marginalvärdet minskar dessutom inte bara linjärt utan exponentiellt, varför en progressiv skala skulle behövas om man ville ha lika hårda straff för alla.

Men det är inte det intressanta, det intressanta är det du konstaterar - att vi vill ha bort tacklingarna. Båda våra förslag bottnar i att skapa ekonomiska incitament för att få spelarna att avstå sådana tacklingar. Frågan är, hur starkt incitament utgör ditt förslag för de rika spelarna när summan är kaffepengar?
Highwind

Inlägg av Highwind »

Forsberg ska vara glad att han slipper fängelse. Det där är grovt och planerat våld mot huvudet. Säger som Wikegård. Disciplinnämnden, håll i er!
Låst